1 (edited by Merovinger 06-08-2012 21:09)

Topic: Artikel: De Bende en de Slachter

Deze week in de P-Magazine: "De Bende en de Slachter".

Bijna dertig jaar na het begin van hun misdaadtournee mag de Bende van Nijvel zich opmaken voor de ene verjaring na de andere. Misschien moeten de speurders zich maar eens concentreren op de link met de Slachter van Bergen.

Het artikel spitst zich toe op het spoor De Staerke, Becker en Claude Dubois. Volgende week volgt deel 2.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Da's appart, zat net over de slachter van Bergen te lezen en koppelde die aan bende van Nijvel op google, en kwam hier uit. Die man kende de omgeving ook als geen ander. De aangehouden verdachte heeft nog als taxi chauffeur in Wallonië gewerkt.

» www.rtl.nl

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ik denk dat het gedeelte van Bende van Nijvel klopt, dat de Bende van Nijvel geen mysterie is en dat ze de juiste man zelfs in de bak gehad hebben, maar ja.

4

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Iemand het artikel gelezen?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ja. Het verhaal zou kunnen kloppen. Ik ben echter benieuwd of de journalist volgende week met het bewijs zal afkomen die de link tussen de protagonisten aantoont.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Lijkt overigens wel een beetje op deze en de vele andere (onopgeloste) moorden op hoertjes in Groningen » wikipedia.org

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ik hoop dat er in deel 2 wat opheldering komt. Want wat ik gelezen heb is vooral de theorie van de staatsveiligheid en de CIA. Dat de Staerkes er betrokken zijn staat vast maar om het hele Bende verhaal in hun schoenen te schuiven dat is toch wel kort door de bocht. Het is duidelijk dat de Bende van Nijvel op een hogere niveau gespeeld word en De Staerkes gebruikt zijn als bliksemafleiders. Dit is mijn bescheidden mening.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

8

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Is er een link naar dit artikel ergens online? Of is het ergens 'gescanned' te lezen?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ik heb zopas 'deel 2' gelezen. Echter ben ik op zoek naar 'deel 1'. In de plaatselijke krantenwinkel niet meer te verkrijgen. Dus ik zit met dezelfde vraag als Lily.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Deel 1 » www.scribd.com