31

Re: Elsene

Frank, ik ben zelf ook als eens begonnen met de feiten die hierboven staan te verzamelen, maar niet in een Excel-lijst maar op een kaart. Dat maakt het volgens mij interessanter, omdat je dan een goed beeld krijgt. Het viel me toen op dat het zuiden van Elsene het epi-centrum was.

Je mag de feiten natuurlijk in Excel-lijst zetten, maar plaats dan een linkje naar het bestand en niet de volledige lijst, omdat deze zal blijven groeien.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

32

Re: Elsene

Ja, ik begrijp wat je bedoelt Ben. Was trouwens ook zinnens deze op kaart te brengen. Mbt. het uploaden van de link naar een bestand: hoe doe ik dat? Is dit ergens beschreven?

Oostvl - Belgi

33

Re: Elsene

Er stond bij Opmaak geen beschrijving. Ik heb dit nu toegevoegd » Forum

Ik heb ook nog dit gevonden: De rijkswacht was van mening dat de moordenaars, na de schietpartij in Hoeilaart, zijn ondergedoken bij een carrosseriehersteller in Elsene.

Misschien wat gevaarlijk om conclusies te trekken, maar ik denk dat we toch mogen zeggen dat er 99% kans is dat minstens één van de daders in Elsene heeft gewoond (of nog steeds woont).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

34

Re: Elsene

Ik had het misschien wat anders moeten formuleren om discussie te krijgen. Daarom een tweede poging:

Ik ben er van overtuigd dat in de periode 1982-1983 minstens één lid van de Bende van Nijvel in Elsene heeft gewoond.

Als er mensen zijn die argumenten hebben om dit tegen te spreken, dan lees ik deze graag.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene

Dit zou wel eens een dwaalspoor kunnen zijn. Ze plegen de feiten in en rond Elsene, zodat de politie daar gaat zoeken, maar eigenlijk komen ze uit Sint-Lambrechts-Woluwe.

Want kijk, speurders en profilers krijgen geleerd dat inderdaad aan de hand van de locaties en plaatsen-delict, er conclusies getrokken kunnen worden over de woon of verblijfplaats van een verdachte.

Mogelijk heeft de Bende hier rekening mee gehouden en hebben ze zo zand in de ogen van de (niet corrupte) speurders gestrooid.

36 (edited by frank 31-08-2012 18:54)

Re: Elsene

Ja, dit kan inderdaad een dwaalspoor zijn dat men probeert te leggen, maar er zijn vele feiten gelinkt aan Elsene, ook in de beginperiode, zoals bv. de diefstallen van wagens. Ik kan me echter voorstellen dat de beginnende bende zich in het begin niet bezig hield met dwaalsporen leggen en gewoon de gemakkelijkste weg volgde: wagen stelen of achterlaten in de buut waar een bendelid woonde of regelmatig vertoefde. Deze sporen  uit het begin kunnen het meest waardevol zijn.

Mijn excellijst is klaar en bevat 45 feiten gelinkt aan Elsene. Er zijn tal van vraagtekens welke ik niet direct ingevuld krijg, zoals bv. mijnheer Y woonde in de Z straat. Periode: onbekend. De gegevens die ik verwerkt heb zijn: datum/ jaartal/straat/feit/omschrijving/bron (gepost door ... op datum van)/vraagtekens. Heeft er iemand bezwaar dat ik de lijst post hier? De lijst bevat bv X van dit forum heeft dit op ... datum gepost. Voordeel van deze lijst is dat er kan gesorteerd worden bv op straat/jaartal, ...

Oostvl - Belgi

Re: Elsene

Sorry, mijn opmerking was eigenlijk een grapje (vrijdagmiddag). Ik ben niet van de dwaalsporen. Kans dat Elsene een warme bendeplek is, lijkt me levensgroot.

38

Re: Elsene

frank wrote:

Heeft er iemand bezwaar dat ik de lijst post hier?

Geen probleem, ik ben benieuwd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

39 (edited by frank 02-09-2012 20:41)

Re: Elsene

Hierbij de link naar de Bende van Nijvel excel lijst "Elsene" » docs.google.com

Lijkt me interessant de ontbrekende datums/jaartallen aan te vullen.

Oostvl - Belgi

40 (edited by dolorean 03-09-2012 17:45)

Re: Elsene

Die lijst vind ik zeer interessant! Dwaalspoor? Lijkt me onrealistisch daar in 1982 het luik profiling niet zo sterk was vertegenwoordigd bij de recherche (in vergelijking met nu weliswaar). Zou interessant zijn als we voor Bois de la Houssière - Ronquières ook zo'n lijst zouden hebben, omdat dit duidelijk een zone is waar ze zich thuis voelden.