1

Topic: Apostolos Papadopoulos

Sommige verdenken Papadopoulos als reus van de Bende van Nijvel. Hij heeft als bijnaam Sergio. Voor Aalst kan hij echter niet de reus zijn omdat hij toen in Rijsel in de gevangenis zat op verdenking van moord op een prostituee. Papadopoulos was heel close met Philippe De Staerke.

Hij heeft gewoond in de Barastraat in Brussel (aan het Zuidstation).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Apostolos Papadopoulos

Volgens mij een kanshebber voor Overijse-Eigenbrakel. In Aalst moest hij vervangen worden. Patrick Haemers is daar door twee mensen herkend én hij was een kennis van Philippe De Staerke.

Re: Apostolos Papadopoulos

Zijn er ergens foto's te vinden van deze man? Ik kan op het net eigenlijk niets vinden, net zo min als bijv. van Robert Darville, ook zo iemand waarvan ik maar geen beeld kan krijgen.

4

Re: Apostolos Papadopoulos

Nog wat info over Papadopoulos:

Hij was 1m94 groot, hij had blonde haren en zou manken. Er wordt gezegd dat hij deelnam aan de aanvallen in Eigenbrakel en Overijse, maar de aanval in Aalst werd georganiseerd door zijn handlangers (met een andere "reus").

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Apostolos Papadopoulos

Aha, thanks Ben! Toch krijg je niet de indruk dat de onderzoekers zich heel diep in het doen en laten van deze man hebben verdiept. André Rogge wijst in zijn boek ook deze Papadopoulos aan als zijnde de reus, niet in Aalst inderdaad, maar wel bij die andere raids. Nu weet ik niet hoe serieus we het werk van Rogge moeten nemen, maar hij was zeker wel in de mogelijkheid om zich in deze materie te verdiepen, met de kennis en het verleden dat hij heeft.

6

Re: Apostolos Papadopoulos

De man in kwestie figureert bovendien op de lijst van achttien personen die door de Cel Jumet ervan verdacht werden de bendereus te zijn (zie Bouten, De Bende van Nijvel en de CIA, p. 342).

Re: Apostolos Papadopoulos

Het was toch in Aalst dat de reus mankte? Zowel Patrick Haemers en Papadoulos mankten. Overijse en Braine L'Alleud: die robotfoto lijkt sprekend op Nitelet. Of we hebben een match, of iemand heeft de foto op Nitelet laten lijken. Net als de gelijkenis met Salesse sprekend is als bestuurder van de Mercedes. Hij was op dat moment zogezegd in Frankrijk, vandaar de "gele nummerplaat".

Wat betreft de boeken. Ik vind het gevaarlijk om op deze info voor te gaan. Je moet echt wel naïef zijn om te denken dat criminelen de waarheid vertellen aan een journalist (laat staan speurders). Ook met getuigenissen van buren etc. moet je oppassen. Mensen overdrijven graag, verdraaien feiten, baseren zich op vermoedens en geruchten, ... En de journalist doet er nadien nog een schepje bovenop en verzint er een verhaaltje rond. Boeken verkopen is nu eenmaal zijn bron van inkomsten.

8

Re: Apostolos Papadopoulos

Eerlijk gezegd lijken mij, qua postuur, vooral Nitelet en deze Papadopoulos als reus in aanmerking te komen. Als ik me niet vergis, vindt men zijn foto bij de foto's van de arrestanten die naar het proces De Staerke worden geleid.

Re: Apostolos Papadopoulos

Dat is hem, doch naar mijn mening is het 'de Staerke-spoor' een gecreëerd spoor dus een vals spoor:

https://lh4.googleusercontent.com/-TpU52zNJwqI/U2_SYUD9tBI/AAAAAAAAAcI/gHlZixZmWHs/w1192-h875-no/Apostolos.png

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Apostolos Papadopoulos

the end: David zegt formeel dat hij Leon De Staerke in Aalst herkend heeft als één van de overvallers. Zwarte randen, kleiner dan 1m70, zwarte randen, laarzen/cowboylaarzen. Beschrijving komt ook overeen met beschrijving Kuros en frituuruitbater.

Volgens Kuros nog: ze hadden allen een boevengezicht, waarmee ze in het dagelijkse leven niet veel kans maken op werk. Heeft deze ook. Laat me duidelijk zijn: overval zelf enkel Leon. voorbereiding of creatie dwaalspoor: zeker ook enkele andere leden.