Re: Aalst: Epiloog

Ben wrote:

Laten we even een extra piste openen. We gaan ervan uit dat gangster nummer 4 langs het Osbroekpark is gevlucht.

De toegang van de parking tot het wandelpad langs het Osbroekpark gebeurt via de zogenaamde Docusberg. Na de overval is een nadar geplaatst bovenaan de Docusberg. Ik ben 's anderendaags een kijkje gaan nemen op dat pad. Je kon heel duidelijk de verse sporen zien van iemand die met zwaar schoeisel richting rusthuis moet gelopen zijn. Het waren de sporen van één persoon. Het is dus best mogelijk dat een vierde dader langs daar is gevlucht om dan ter hoogte van het rusthuis in een vluchtwagen te stappen. Naar mijn weten is er destijds geen sporenonderzoek gebeurd op de Docusberg en het wandelpad.

Ben wrote:

Langs de voorkant : Golf aan café Fox.

De Parklaan was toen al heraangelegd. Kon je toen nog parkeren aan café The Fox? Ik denk het niet. Aan de overkant van de straat wel, maar niet aan de kant van The Fox.

22

Re: Aalst: Epiloog

noorderling wrote:

En dat ze gedrieën nog bij elkaar zijn doet vermoeden dat ze een meer dan hechte band hebben. Losse ingehuurde criminelen zouden gelijk daarna hun eigen gang gaan.

Inderdaad als ze echt ingehuurd werden zouden ze hun job doen en zeker niet samen blijven.

René De Witte wrote:

Naar mijn weten is er destijds geen sporenonderzoek gebeurd op de Docusberg en het wandelpad.

Waren het dan werkelijk allemaal amateurs? In Oktober zien 2 joggers in het Osbroekpark drie vreemde personen. Later worden achter de Delhaize wapens gevonden, dus men kon er toch vanuit gaan dat er 1 persoon langs het wandelpad is gevlucht. Niet dat dit veel opheldert maar nu weet men eigenlijk nog niet officieel zeker met hoeveel ze waren toen.

Re: Aalst: Epiloog

Volgens de kleine David Van De Steen sleurde men een grote hoeveelheid drank en sigaretten mee in Aalst, volgens de gerant enkel geld. Zo'n Golf GTI kon enorm snel optrekken en dat zullen ze ook wel gedaan hebben. Als die spullen achteraan naast de reus lagen, dan zou die z'n beide handen nodig gehad hebben om ze bijeen te houden of ze vlogen een straat verder. De buit zal wel vooraan gelegen hebben. Véél zal het dus niet geweest zijn. 'Goed' dat ze die reus zelf nooit verloren hebben. Als die 'volledig uitgeschakeld' zou geweest zijn, zou hij gewoon uit de koffer gerold zijn!

24

Re: Aalst: Epiloog

In verband met het interview met de kinderen van Palsterman is er toch genoeg stof tot discussie. Zaken hierover komen ook in de zaak-kuros voor (binnenkort te lezen).

Feiten » Interview familie Palsterman

25

Re: Aalst: Epiloog

noorderling wrote:

Maar waarom dan niet op een veiligere plaats ?

Omdat, zoals Eddy Vos het zegt, ze zich op één of andere manier heel veilig voelen in die streek. Tijdens de tweede reeks aanslagen zijn er tal van aanwijzingen dat de Bende het bos van Houssière als start- en eindpunt gebruikte.

noorderling wrote:

En dat ze gedrieën nog bij elkaar zijn doet vermoeden dat ze een meer dan hechte band hebben.

Het zou natuurlijk heel veel toeval zijn, maar niets bewijst dat het de bende van Nijvel was. Misschien was die regio ook voor andere criminelen een toevluchtsoord waar ze na hun criminele feiten bv. een nummerplaat kwamen vervangen. Dan kan je je natuurlijk afvragen waarom ze net daar hun nummerplaat vervangen en niet nog even verder rijden om in het donkere bos die handeling uit te voeren.

René De Witte wrote:

Je kon heel duidelijk de verse sporen zien van iemand die met zwaar schoeisel richting rusthuis moet gelopen zijn.

Begonnen die sporen al boven op de berg - aan de parking - of pas beneden aan de splitsing? Als ze al boven begonnen zou het heel raar zijn dat de onderzoekers ze niet hebben gezien.

Columbo wrote:

Als die 'volledig uitgeschakeld' zou geweest zijn, zou hij gewoon uit de koffer gerold zijn!

Of de man naast de bestuurder heeft met al zijn kracht de gewonde/dode persoon in de wagen gehouden. Wat natuurlijk zeer moeilijk als je bijna tegen 200 km/u over de straat vlamt. Plus dat die man op de passagierszetel ook nog eens de koffer moet sluiten, hoe ze dat geflikt hebben lijkt me een compleet raadsel. Misschien was er dan toch ergens een safe-house.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

26 (edited by Renne 08-04-2008 14:29)

Re: Aalst: Epiloog

Ben wrote:

Plus dat die man op de passagierszetel ook nog eens de koffer moet sluiten, hoe ze dat geflikt hebben lijkt me een compleet raadsel. Misschien was er dan toch ergens een safe-house.

Stel dat het mechanisme nu niet meer werkte. Dan kan de "reus" die alleen maar sluiten denk ik, misschien was het wel zo gemaakt. Want zijn we zeker dat ze met 3 man in die auto zaten? En niet dat er 2 langs de "docusberg" zijn gevlucht, zo dat men 2 GTI's had met twee keer twee personen.

De dag na de moord op hun zogenaamde leider waren de schutters in elk geval vrolijk en springlevend met hun drieën op stap.

En dat de killer zou dood geschoten zijn vindt ik zever, het kan maar men gaat er teveel vanuit dat het zo is. Terwijl ik eigenlijk meer denk dat het zo niet is, want wat hebben we als we de plussen en de minnen vergelijken.

+ Agent Eddy Nevens schoot op de openstaande koffer.

- De GTI raasde tegen een hoge snelheid.
- Ook vanuit de GTI kwam er vuurwerk
- Het was donker.
- Een lijk is er niet gevonden.

+ Of - GTI werd niet teruggevonden maar waarom niet:
- Omwille van de bloedsporen of moest hij nog dienen.
+ Of was hij gehuurd en moest hij terug naar de garagebox (ik gok op deze optie).

27 (edited by club_le-happy-few 08-04-2008 17:37)

Re: Aalst: Epiloog

Of kende hij "het teveel vermoorde slachtoffer" en kreeg hij een mentale klap in de wagen.

28 (edited by Renne 08-04-2008 18:08)

Re: Aalst: Epiloog

club_le-happy-few wrote:

Of kende hij "het teveel vermoorde slachtoffer" en kreeg hij een mentale klap in de wagen.

Als ik afga op het verhaal van kuros waar de vrouwen hun echtgenoot willen liquideren. Dan zijn die 2 gevallen (iemand te veel en iemand te weinig) aan één gekoppeld. Daarbij denk ik aan de familie Vanden Steen.

Ten eerste de verklaring van David: "ze stonden hen als het ware op te wachten". Ze schieten de vader neer, de kogels doorzeven zijn lichaam en komen in Rebecca (dochtertje) terecht. Dit mocht niet gebeuren. Stel dat het zo was, zou Mevr Vanden Steen dan niet gaan praten, ze denken van wel en leggen haar het zwijgen op door haar af te maken. Ze waren misschien wat te zeker geworden dat er niets kon fout lopen, op zo een fout hadden ze niet gerekend denk ik. Het is maar een theorie op "iemand te veel en te weinig".

Eigenlijk toch onbegrijpelijk dat er nooit een reconstructie heeft plaats gevonden, het is de ergste overval van allemaal, waar er veel vraagtekens zijn. Ze weten niet eens zeker wie er eerst beschoten werd.

29

Re: Aalst: Epiloog

Ik vraag mij af of Mevr Callebaut haar kinderen nog zag, toen Meneer Palsterman het goede recht kreeg over zijn 6 kinderen. Ah ja want hoe kan zij anders geweten hebben dat haar kinderen die dag naar de Delhaize gingen.

Marie-Jeanne Callebaut: "Pas de dag nadien hebben wildvreemde mensen me verteld dat mijn man onder de slachtoffers was en in het ziekenhuis lag."

Ze stond aan het politiebureau aan te schuiven, omdat ze wist dat haar kinderen er heen gingen. Ga jij er dan niet bij vermelden dat ze met hun vader gingen? Of de politie moet toch ook normaal die vraag gesteld hebben, hoe en met wie waren ze er.

Re: Aalst: Epiloog

Renne wrote:

Ze schieten de vader neer, de kogels doorzeven zijn lichaam en komen in Rebecca (dochtertje) terecht. Dit mocht niet gebeuren. Stel dat het zo was, zou Mevr Vanden Steen dan niet gaan praten, ze denken van wel en leggen haar het zwijgen op door haar af te maken.

Ik kan me niet meer herinneren wie, maar iemand hier heeft ooit eens verteld dat hij mannen op café tegengekomen was die beweerden dat ze in die periode hun beste vriend hebben moeten vermoorden. Hij dacht eerst dat het om de De Staerke's kon gaan en dat hij Beersel of Berchem op hun paspoort had staan. Zou dit dan toch met die affaire kunnen te maken hebben?

Best mogelijk dat men het na al die jaren nog steeds niet verwerkt heeft. Het was niet gepland, maar als de vrouw de doders kende (of zelfs misschien een affaire mee had) en ze doden per ongeluk haar dochter ... Als ze op zeker willen spelen om nooit verraden te worden kunnen ze dan niet anders dan het volledige gezin uitmoorden.