101 (edited by geronimo 05-09-2012 21:25)

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Dag Leo, wel off topic, maar mag wel is gezegd worden voor er sommige mensen hem (Haemers) gaan aanzien als een sukkelaar die een beetje tegenslag heeft gehad in zijn leven. Heb ook een collega gehad die is omgekomen bij de explosie in Zemst. Deze wagen hebben ze tweemaal opgeblazen, waardoor één van de achterdeuren eruit geblazen is. Daaruit kan ik afleiden dat ze geen ervaring hadden met explosieven. Ervaren militairen weten op voorhand hoeveel explosief ze nodig hebben. Was geen overval van Haemers, maar van ander crapuul.

102

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Nog even dit, in het beste geval verdiende je toen 5 frank/uur meer dan een gewone bewaker. Toen we in staking gingen in de jaren '80 loste de banken het probleem op op hun manier. De waarden in kartonnen dozen en vervoert door DHL en FEDEX! Deze mensen wisten zelfs niet wat ze vervoerden! En wij maar staken. roll

103

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Terug on topic. De vraag dat ik me stel is als het een Belgische bende is en ze komen uit Brussel waarom een Franse nummerplaat? En als je dan kijkt naar het type auto ideaal om afstanden mee af te leggen de auto was geprepareerd, dit doe je niet om champagne te stelen. Het getuigd van een arrogantie en zelfzekerheid  en het schieten op politiemensen ik vraag me af of het de eerste keer was dat ze dit deden?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Ik heb nu ook het artikel mbt Maubeuge gelezen in de P magazine en dan wordt de link Maubeuge, (zigeuner kampen daar) en Brussel  (zigeuner kamp) natuurlijk wel weer interessant. Die mannen zitten dikwijls in de "auto branche". Dan komt de piste seriemoordenaar/killen uit puur plezier ook weer boven natuurlijk of zijn ze toch ook gebruikt als huurmoordenaars? 

Net zo min als het toeval kan zijn dat De Staerke en zijn vrienden telkens in beeld komt, kan het toeval zijn dat een deel van de slachtoffers mekaar ook blijken te kennen of er minstens indirecte links bestaan die ook telkens terugkomen.

Re: Maubeuge: 14 Augustus

the end, de Franse nummerplaat kon net zo goed een Duitse zijn, die kunnen ze er zo op vijzen en kan bedoelt zijn om een verkeerde indruk te geven. Bij een zoekactie zal men verwachten dat een auto met Franse platen naar het binnenland vlucht en niet naar de grens. Persoonlijk denk ik ook dat deze mensen niet voor het eerst een wapen hebben gebruikt in een schietpartij toen ze met hun overvallen begonnen.

Servo per Amikeco

106 (edited by the end 18-09-2012 16:46)

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Ja wat de nummerplaat betreft is er wat onduidelijkheid, het was donker en de Santana reed zonder lichten, ik denk dat ik ergens 2 verschillnde versies gelezen had: 1 met Belgische platen en 1 met buitenlandse platen. Voor Maubeuge denk ik dat de entourage rond Julien De Staerke in aanmerking komt, maar ook die van Farcy.

Julien zat in de heroïnehandel en dan is de link naar Farcy niet ver weg. Julien is ook naar Frankrijk gevlucht een periode. Er is ook een link via Julien De Staerke naar VDE. En ik zou er niet van verschieten als een deel van de heroïne naar het Baskenland werd getransporteerd. Wat me treft aan Maubeuge is dat ze wegreden met een open koffer met een persoon erin die schoot naar de politie zoals in de latere overvallen.

De auto was goed geprepareerd er was een hendel om de koffer te openen en te sluiten van binnen uit. Dit is 1 van de redenen dat ik vermoed dat het met Franse of Spaanse acties te maken hebben omdat juist in die periode een anti-ETA acties werden ondernomen. Er is in die begin periode regelmatig een verwijzing naar Frankrijk: Maubeuge, Angelou en Bergen, de Peugeot en de papieren van de eigenaar, de Franse nummerplaten. En dan heb je nog de Spaanse Italianen die regelmatig in België waren en een anti-ETA oorlog voerden. Dit is een piste die niet onderzocht werd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Op deze website staat duidelijk te lezen: Belgische nummerplaat.

108

Re: Maubeuge: 14 Augustus

noorderling, doch in het eerste boek van Guy Bouten staat op pagina 96 "springen de daders in een Santana met Franse nummerplaat". Nu het was donker en alles gebeurt rap ik vermoed dat het een Franse plaat is maar zal er niet over discuteren.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

109

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Waarom ik denk dat het Franse plaat is omdat de wagen erna dat gestolen word een peugot is van een bediende van de Franse cultuur dienst en dat de man ook zijn papieren moest afgeven. Plus dat ervoor het lijk van Angelou in Bergen is achtergelaten is dichtbij het Franse consulaat. Men kan moeilijk nog van toeval spreken denk ik.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Tijdens de vlucht na de overval op Dekaise werd op de Santana een Franse nummerplaat opgemerkt. Ik heb geen bevestiging dat het in Maubeuge ook het geval was. Bouten haalt soms dingen door elkaar.