Topic: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51hQ1TnyQwL._SS500_.jpg

Op 27 september 2012 verschijnt een nieuw Franstalig boek over de Bende van Nijvel. Deze keer geschreven door Patricia Finné (dochter van Léon Finné) en Michel Leurquin (webmaster franstalige forum). In dit boek worden de feiten stipt opgelijst en elk van de hypothesen onderzocht met de verjaring van de feiten in november 2015 in het vizier.

» www.amazon.fr

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

» www.lamanufacturedelivres.com

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Een hooggeplaatste politiecommissaris uit Frankrijk haalt in het voorwoord van een nieuw boek over de Bende van Nijvel snoeihard uit naar de politie en het gerechtelijk apparaat in ons land. "Sinds zo'n dertig jaar bestaat de juridische geschiedenis van België uit een opeenvolging van mislukkingen", oordeelt commissaris Julien Sapori van Maubeuge.

Nieuws » "Juridische geschiedenis België is opeenvolging van mislukkingen"

4

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Goed bezig, Michel. Staat er ook een Nederlandse vertaling op het programma?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ben wrote:

Goed bezig, Michel. Staat er ook een Nederlandse vertaling op het programma?

Ik hoop dat.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

In tegenstelling tot de Bouten-reeks, is dit een titel die me aanspreekt. Nieuws over een vertaling is welkom.

7

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

De titel De Bende van Nijvel spreekt u niet aan?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

noorderling wrote:

In tegenstelling tot de Bouten-reeks, is dit een titel die me aanspreekt. Nieuws over een vertaling is welkom.


Je gaat me nu toch niet vertellen dat jij wel eens een boek over de Bende van Nijvel hebt gelezen ...

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Nou meneer de complot-geloverd, waar beweer ik dat dan? Of zit je weer eens bijdehand te doen en stemming te maken?

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ben wrote:

De titel De Bende van Nijvel spreekt u niet aan?

De boeken van Bouten spreken mij niet aan omdat het volgens mij net zo goed dwaalsporen kunnen zijn. Bouten zaait twijfel, gooit zand in de ogen, koren op de molen en olie op het vuur. Dat noem ik geen waarheidsvinding maar sensatiezucht met een verkoopbelang.

Toch moeten we blij zijn met iedere aandacht die de Bende krijgt, zolang de dossiers niet worden vrijgegeven is dat het enige dat we hebben. Samen met het forum uiteraard.

Terug naar het onderwerp. Dit boek spreekt me denk ik echt aan. Als de vertaling komt, wordt dit mijn eerste bende-boek.