41

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

louisfrancois wrote:

Wij zoeken een Vlaamse uitgever voor dit boek. Wie kan ons helpen?

Michel, ben je gewoon op zoek naar een lijst van uitgevers in Vlaanderen die mogelijk interesse zouden hebben in het boek of ben je op zoek naar iemand die je actief kan helpen om een uitgever te zoeken? Twee uitgeverijen die in mij opkomen zijn EPO en Van Halewyck.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Zodra het niet om een bestseller gaat, blijft het schipperen om het aan de man te brengen. Wellicht is een downloadversie een goedkoper alternatief. Elke uitgever zal zich de vraag stellen of niet alleen de vertaler wordt terug verdiend, maar ook de uitgever zelf er wat aan kan verdienen.

Dit is toch vooral een kwestie van netwerken, lobbyen en rondbellen voor afspraken. Dan zal je met cijfers moeten aankomen over het franstalige gedeelte en een begroting hebben voor de vertaling. Dus het is echt typisch werk voor een insider. wink

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ik doe een poging om een kostenplaatje op te stellen. Een vertaler doet 30 pagina's per dag vanaf 30 euro per uur. Ben je ca 2.000 euro kwijt. Daarna moet het nog herschreven worden en juridisch gecontroleerd. Kosten wederom 2.000 euro. Dan kan je kiezen om het alleen als E-book uit te geven, kosten blijven laag, ca 2.000 euro.

Totale kosten 6.000 euro. Verkoop je 1.000 exemplaren voor 15 euro, dan zit je goed. Maar 1000 is best al veel. Dat lukt alleen met promotie en meer kosten. Of je kan kiezen voor een echt boek, dan moet je denken aan 6.000 euro drukkosten voor de eerste druk. Totale kosten 10.000 euro. Verkoop er  1.000 voor 20 euro, maakt 20.000 maar promotiekosten zijn ook 10.000 en zit je break even.

Om het boek uit te geven zal je moeten gokken op een oplage van 3.000 of meer om er aan te kunnen verdienen als uitgever. En dan zal je met cijfers moeten aankomen van de Franstalige versie om een en ander in onderhandelingen af te dwingen.

* De genoemde bedragen zijn persoonlijke schattingen.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Misschien moet je het eens aan Walter Baeyens vragen. Die kent dat wereldje.

Servo per Amikeco

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ben wrote:

Michel, ben je gewoon op zoek naar een lijst van uitgevers in Vlaanderen die mogelijk interesse zouden hebben in het boek of ben je op zoek naar iemand die je actief kan helpen om een uitgever te zoeken?

Ik zoek een uitgever.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Onze contactgegevens

WPG Uitgevers België
Mechelsesteenweg 203
2018 Antwerpen
tel.: 03 285 72 00
fax: 03 285 72 99

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Dank u wel Kristof!

48 (edited by the end 20-12-2012 21:19)

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Merovinger, ik ben zeer blij met de stukken die je vertaald uit het boek, het bevat interessante info. Het is natuurlijk voor een slachtoffer moeilijker om objectief te zijn, doch ze zoekt al jaren naar de waarheid en daarom is zeker een belangrijk referentie punt volgens mij, zonder het gelezen te hebben. Maar de kleine stukjes die hier op de site verschenen zijn helpen toch bij het verschaffen van een beter inzicht. Dank je voor de vertaling.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Nou the end, heb je lang over deze woorden moeten denken? Laten we eerlijk zijn, het boek van Finne en Leurquen is als een mokerslag aangekomen. Ineens weer een flinke draai weg van een complot. De gegevens uit dit boek wijzen weer in de richting van de Borains.

Blijft over de vraag hoe betrouwbaar is dit boek? Dit lijkt me een uitstekende en uitgelezen mogelijkheid om namens deze website een interview te regelen met liefst beide schrijvers en vragen die vantevoren aan Ben de interviewer meegegeven kunnen worden. Dit interview mag schriftelijk of wellicht op de moderne toer, per video.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

ha noorderling, heb je het boek gelezen? Mokerslag? Ben je ergens tegen gelopen? Nu ik weet niet welke richting het boek uitgaat, maar iemand die er zo dicht bij betrokken is en die ook een website beheert die vol van interessante info staat kan bijna niet anders dan nieuwe of aanvullende elementen aanbrengen. En wees gerust ik ben geen plotter, voor mij mogen het inbrekers of zo zijn maar we hebben ze nog niet gevonden dus alles is nog open. Trouwen heb je al eens gehoord over het complot dat het gewone dieven of rovers zouden zijn, het is er een zoals er zoveel zijn, enkel feiten tellen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.