131

Re: Aalst: Vlucht

Maar was er zulk systeem aanwezig in de uitgebrande Golfjes? Het is toch nooit ter sprake gekomen.

132

Re: Aalst: Vlucht

Ook al was er zo een systeem aanwezig toch moet er iets mis geweest zijn. Waarom hebben ze anders zo lang gewacht om die klep te sluiten? Die gasten zijn echt niet aan 50 km/uur weggereden uit Aalst. Zo een openstaande klep moet je echt niet onderschatten bij hogere snelheden.

Getuigen hebben ook verklaart dat niemand achteraan in de wagen aanwezig was tijdens de vlucht maar ik vraag mij af of het eigenlijk wel mogelijk is om recht te zitten in zo een wagen. Bij veel van die achteraf gevonden Golfjes was de achterbank verwijderd.

Stel dat die Golf ook geen achterbank had dan kwam die gast in een waarschijnlijk totaal lege ruimte terecht en zal hij zich goed moeten kunnen vastzetten hebben om bij die snelheden geen toeren tegen te komen. Bij zeer snel accelereren had hij het risico uit de wagen te worden geslingerd en bij wat bochtenwerk kon hij gemakkelijk met zijn smikkel tegen de zijruiten belanden.

Re: Aalst: Vlucht

Als de schutter in de koffer geraakt is dan bestaat de mogelijkheid dat hij plat lag en dus ook niet zichtbaar was voor een aantal getuigen.

Servo per Amikeco

134

Re: Aalst: Vlucht

Naar aanleiding van de uitzending op VTM heeft een getuige zich na meer dan 20 jaar gemeld bij de politie. Feiten gebeurde net na de overval op de Delhaize Aalst. De getuige is in Denderleeuw voorbij gestoken door een Golf met openstaand kofferdeksel. Golf is daarna langs de kant van de weg gestopt, getuige rijdt voorbij en ziet iemand vooraan uit de wagen stappen. Deze gaat naar de achterkant van de Golf, kofferdeksel wordt gesloten. Nadat de persoon terug is ingestapt rijdt de Golf met hoge snelheid weer verder. Getuige wordt voor een tweede keer ingehaald door de Golf.

Re: Aalst: Vlucht

Dag Jurg&, waar heb je dat vandaan (bron)? Denderleeuw is een beetje vreemd, tenzij het hier gaat over de uiterste (westelijke) rand van Denderleeuw waar de N45 een paar honderd meter over het gebied van Denderleeuw scheert.

136 (edited by Boemerang 29-09-2012 22:32)

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

"Enkele maanden geleden heb ik vernomen dat er nog een (anoniem) politievoertuig aanwezig was aan de Delhaize in Aalst. Het ging over een donker voertuig van de Gerechtelijke Politie van Brussel... Het zou over een Golf GTI gaan! Deze wagen werd enkele minuten na de overval ook door rijkswachters opgemerkt in Denderwindeke. De GTI reed toen aan hoge snelheid met een blauw zwaailicht. (Let op: dit is NIET de GTI van de overvallers! Het gaat wel degelijk om een ander voertuig want het aantal deuren klopt niet met die van het overvalvoertuig!)."

De planton van de rijkswachtpost in Denderleeuw merkte omstreeks het tijdstip van de overval een donkere Golf GTI met blauw zwaailicht op. Hij kwam uit de richting van Aalst en reed met hoge snelheid richting Ninove. Enkele speurders zijn er van overtuigd dat hun bekende Brusselse collega Marnette zich in deze auto bevond. Hij zou via een tip naar Aalst zijn gelokt en toen hij via de politieradio het nieuws van de overval vernam, meteen rechtsomkeer hebben gemaakt.

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA, Guy Bouten

Mij lijkt dat het hier om dezelfde wagen gaat. Nu meen ik dat mevrouw Minimouse goed de feiten en de streek kent... Heeft Guy Bouten het hier dan abusievelijk over Denderleeuw en moet dit Denderwindeke zijn of heeft Minimouse het over de verkeerde plaatsnaam? (Voor de duidelijkheid, Denderleeuw en Denderwindeke liggen 10+ kilometer van elkaar verwijdert.)

137

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

Nee, men heeft de Golf teruggevonden die gestolen was in Erps-Kwerps, maar dat was niet de Golf waarmee de Bende de Delhaize in Aalst heeft aangevallen. Dus de logische vraag: Waar is de Golf die gebruikt werd in Aalst?

Ben, is deze theorie na 4 jaar nog steeds hetzelfde of reeds gewijzigd door andere info die bekomen werd? Mij lijkt het juist logisch om een auto die vol zit met sporen, in brand te steken.

138 (edited by the end 23-12-2012 13:05)

Re: Aalst: Vlucht

LEO wrote:

Maar was er zulk systeem aanwezig in de uitgebrande golfjes ? Het is toch nooit ter sprake gekomen.

Hier iets:

De rijkswachters schrikken zich een aap als ze de BMW van naderbij bekijken. Het blijkt dat de wagen compleet werd omgebouwd: dat er een speciaal contact werd aangebracht in het handschoenkastje, zonder sleutel, dat de achterbank eruit verwijderd is, dat er een opening is aangebracht tussen de passagierszetel en de koffer en dat de koffer van binnenuit geopend kan worden.

In het boek van Guy Bouten komt dit ook voor, daar maakt de onderzoeker die de wagen vond de vergelijking met de Santana. In bovenstaand stukje word verwezen naar de golf uit Aalst maar die is nooit gevonden vermoed ik.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Vlucht

En dat was de BMW van Salesse en Leopold van Esbroeck als ik het nog goed voorheb. Gebruikt bij een nachtelijke overval in Lokeren enkele dagen na de feiten in Aalst.

140

Re: Aalst: Vlucht

Merovinger, dat vermoed ik ook, ik zal de passage uit het boek van Guy Bouten eens opzoeken. Ik vind vooral de verwijzing naar de Santana belangrijk omdat dit betekend dat ze in '82 ook al voorbereidingen troffen en dat er soort organisatie achter zit.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.