Re: Philippe De Staerke

Ik meen me ook iets vaag te herinneren over laarzen met hoge hakken die zogezegd een bewijs waren tegen hem omdat hij op die manier de reus kon zijn, en die laarzen zouden nadien in beslag zijn genomen. Klopt dit?

Re: Philippe De Staerke

Dag Vincent. Het is moeilijk het verhaal over verhogende schoen op waarde te schatten, misschien dat er in het dossier meer over is te vinden. Er wordt door David VdS beschreven dat één dader te Aalst cowboyboots droeg (niet het personage Reus overigens). Mogelijk is dat gegeven ooit de oorzaak geweest van het verhaal over verhogende schoenen (?).

113

Re: Philippe De Staerke

Johnny De Staerke heeft altijd beweerd dat hij een rijke vriend had die in Rebecq-Rognon woonde zonder hem bij naam te noemen. Zo staat in pv 444 van 10 maart 1986 van de Deltacel. "Ik maak u nog één adres kenbaar waar ik kleren heb hangen en waar ik over een kamer beschik. Het betreft een rijke vriend die op de buiten woont in Rebecq. Meer zeg ik niet." Bedoelde hij Albert Farcy? De Staerke kende Farcy, want hij kocht drugs bij hem en kwam geregeld in de Candy's, waar veel homo's kwamen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

114

Re: Philippe De Staerke

Leeft Philippe De Staerke nog? Zo ja, in wat voor omstandigheid? Waarom krijgt niemand in deze zaak eens spijt?

115

Re: Philippe De Staerke

De Staerke leeft nog. Hij houdt zich bezig met antiek, goud, ... Guy Bouten heeft Philippe De Staerke ontmoet. Over deze ontmoeting kan je meer lezen in zijn eerste boek (hoofdstuk 51).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

116

Re: Philippe De Staerke

peter wrote:

Leeft Philippe De Staerke nog? Zo ja, in wat voor omstandigheid? Waarom krijgt niemand in deze zaak eens spijt?

Hij werkt ook als conciërge:

De Staerke, die in 1987 door het hof van beroep in Gent tot een gevangenisstraf van 20 jaar veroordeeld werd voor een reeks overvallen, vroeg de rechtbank om een schadevergoeding van 25.000 euro. De rechter kende evenwel slechts het symbolische bedrag van één euro toe, omdat de eisende partij niet kon bewijzen dat De Staerke zijn job als conciërge kwijtgeraakt zou zijn na de publicatie van het boek. Bouten is niet van plan beroep aan te tekenen tegen de beslissing, zo meldt de krant nog.

Meer » Nieuws

117

Re: Philippe De Staerke

De Staerke, Bouhouche! Haemers? Afpersing!

118

Re: Philippe De Staerke

De toenmalige vriendin van Philippe de Staerke woont intussen in Pepingen naar het schijnt. Ze zou er een mooi huis gekocht hebben met zwembad.

Re: Philippe De Staerke

Is dit betrouwbare informatie of geruchtenmolen?

Servo per Amikeco

120

Re: Philippe De Staerke

Lezer wrote:

De toenmalige vriendin van Philippe de Staerke woont intussen in Pepingen naar het schijnt.  Ze zou er een mooi huis gekocht hebben met zwembad.

Betekent niet meteen iets. Ze is misschien goed getrouwd nu.