1

Topic: Theorie van XXX

Hier wordt het interessant want P2 kan in verband gebracht worden met de Strategie van de Spanning via het Heyzeldrama. Er is iemand - een dame - die het programma Koppen in een uitzending op 28 mei tussen 2000 en 2005 te pakken krijgt en die luistert naar de naam Muscemi of iemand met een andere familienaam die dezelfde is als een zeer hooggeplaatst lid van P2.

De Rijkswacht identificeert overigens (aan de zijlijn) een lid van Westland New Post (aan de hand van camerabeelden) die een schot afvuurt met een pistool of revolver (niet op de plaats waar Liverpool-supporters chargeren op blok Z). Was dat het startschot voor de aanval? Wat is het resultaat? Chaos en anarchie, net zoals bij de Bende, en bij de CCC.

29 Mei 1985 is bovendien na de eerste golf van De Bende 1, na de de CCC-golf, en voor de 2e Bende-golf. Er zijn bovendien ook getuigenissen (van Engelse voetbalkenners) dat er tussen de Liverpool-supporters leden zaten van National Front. Volgens mijn informatie bestond De Bende (van nijvel) uit een 20-tal personen en waren ze op een bepaald ogenblik bijna allemaal gearresteerd.

2

Re: Theorie van XXX

XXX wrote:

Volgens mijn informatie bestond De Bende (van Nijvel) uit een 20-tal personen en waren ze op een bepaald ogenblik bijna allemaal gearresteerd.

Kunt u hier iets meer over kwijt? Uit welke hoek waait de informatie, heeft u meer informatie over de samenstelling van die 20-koppige groep en op welk moment waren ze bijna allemaal gearresteerd? Dank!

Re: Theorie van XXX

Ik gis dat XXX deze info van politiemensen heeft. Het klinkt een beetje als Vos' uitspraak dat de oplossing wel in het dossier staat, maar dat hij ze niet ziet: de puzzelstukken zijn er, nog in de juiste volgorde leggen. Ondervragers denken vaak wel te weten hoe de vork in de steel zit, maar het gaat om bewijzen en mensen die willen getuigen.

Derhalve zijn we momenteel natuurlijk niets met dergelijke uitspraken. Als de politiemensen uiteindelijk gelijk zouden krijgen, hoor je hen zeggen : zie je wel! Maar als ze het mis hebben hoor je ze niet meer. Helaas is er vooralsnog geen "uiteindelijk" en is de tweede optie overheersend.

Re: Theorie van XXX

Als het een 20 koppige groep was, lijkt me kans te groot dat er eentje spijt heeft en gaat praten.

5

Re: Theorie van XXX

Er was ergens sprake van een extreem-rechtse "bende van 20" (sic) die te maken zou hebben gehad met de moord op Christine Van Hees volgens getuige Thierry D., een moord dewelke volgens deze getuige ook "politiek" van aard zou zijn geweest, maar verder geen info hierover.

6

Re: Theorie van XXX

noorderling wrote:

Als het een 20 koppige groep was, lijkt me kans te groot dat er eentje spijt heeft en gaat praten.

De Staerke, Cocu en andere Borains, Bouhouche, Bajrami, en nog een paar die ik nu vergeet, hebben ooit allemaal ofwel bekentenissen afgelegd ofwel ooit laten uitschijnen dat ze iets meer weten of betrokken waren bij sommige feiten van de Bende van Nijvel. Je kan dus niet zeggen dat er nooit gepraat is geweest.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

7

Re: Theorie van XXX

Ook W. 'titi' D., van de Sudisten-bende, zou ooit willen praten hebben, nadat hij zich had teruggetrokken in Frankrijk. Tot hij zag dat Lionel Ruth werd gestuurd. Veel zin om te spreken had hij ineens niet meer.

Re: Theorie van XXX

Spreken kunnen natuurlijk ook alleen de nog levenden.