31

Re: Halle: 3 Maart

Wissels doorgevoerd in de troepenmacht? Ik blijf erbij dat er eigenlijk nooit een echte "bende van Nijvel" is geweest maar wel een samenvloeiing van criminaliteit, gangsters, mensen met onfrisse gedachten en criminele bendes. Vele criminele dingen die in elkaar verweven zijn geraakt en doordat dit samengevoegd is tot 1 geheel is het een onoplosbaar kluwen geworden.

Ik denk persoonlijk dat er al enorm veel waarheid is geschreven op dit forum en dat voor bepaalde misdrijven hier zelfs de oplossing is gegeven maar een volledige oplossing zal er nooit komen omdat veel te veel zaken zijn samen gevoegd die eigenlijk afgezien van enkele raakvlakken uitgevoerd zijn door andere daders met andere motieven.

32

Re: Halle: 3 Maart

Of zou het kunnen dat tijdens de langere stiltes (en misschien zelf deze tussen de twee golven in) één of meerdere leden van het team in de gevangenis terechtkwam(en) voor andere feiten en er moest gereorganiseerd worden? Het waren immers geen doetjes en ze waren vast betrokken bij allerlei andere activiteiten en overvallen. Misschien liep het ergens mis? Een overzicht van de gevangenishistoriek van de belangrijkste hoofdverdachten zou nuttig kunnen zijn.

Re: Halle: 3 Maart

Zonder enig spoor van emotie, richtte de doder dan zijn wapen kalm op de nek van de beheerder en haalde de trekker over. Het projectiel, een kogel van kaliber 38, doorboorde de keel van het slachtoffer.

Het valt me op dat er in het Bende van Nijvel-dossier soms op de keel gemikt word, ook in neven dossiers komt dit voor. een rare tik van één van de daders? In het boek van David staat dat een van de slachtoofers in Aalst haar keel was schoten. Was dit bewust? en duid dit op een zelfde dader?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Halle: 3 Maart

the end wrote:

Zonder enig spoor van emotie, richtte de doder dan zijn wapen kalm op de nek van de beheerder en haalde de trekker over.

Was een nekschot. Als je er zeker wil van zijn dat hij dood is, word dit al is toegepast.

Re: Halle: 3 Maart

geronimo wrote:

Was een nekschot. Als je er zeker wil van zijn dat hij dood is word dit al is toegepast.

Onzeker voor iemand die een 38 kogel gebruikt. De overlevingskansen met een nekschot zijn veel sterker en bewijst een filmverhaalkijker. Iemand die zeker wil zijn schiet in de kop in de hersenen, als het de kop moet zijn, ter hoogte van de slaap.

Re: Halle: 3 Maart

Ben ik mee eens. Heel wat mensen hebben een nekschot overleeft. Als de slagader of luchtpijp of ruggengraat niet geraakt worden, dan is het niet dodelijk.

Servo per Amikeco

37 (edited by the end 06-03-2013 17:33)

Re: Halle: 3 Maart

Van Camp is onder andere ook met een nekschot afgemaakt, beiden waren niet opslag dood en hebben een doodstrijd gehad. Het is wreed en onprofessioneel. Het valt op dat er een verschillende patroon inzit op de wijze hoe men de slachtoffers afmaakt, soms word in het hoofd geschoten oog, of nek. Ik vind de gelijkenissen tussen Halle en van Camp treffend en zelfs Aalst. Ook was de dader in Halle groot en had blauwe ogen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Halle: 3 Maart

Een nekschot is voor verraders en diende ook als executiemethode. Een .38 in de nek overleven = lotto spelen. Men kan elke kogel overleven maar daar komt ook geluk bij te pas. Ken één persoon met 5 kogels in het lichaam en die er vandaag geen last meer van heeft (leeft nog), en het verhaal van de verdwaalde .22 die in Brasschaat een kind doodde. Lawrence koller overleefde een kogel in de slaap, en hij zal ook niet de enige zijn. Een kogel in je been kan ook dodelijk zijn, ... Het komt erop neer dat je geluk moet hebben.

39 (edited by the end 06-03-2013 19:29)

Re: Halle: 3 Maart

Ja Geronimo met één schot ben je niet zeker en kan het slachtoofer geluk hebben.

In 82 (VDE en Angelou bijvoorlbeeld) was de dader professioneler bij andere feiten word er soms ook geknoeid door 1 van de daders zie Anderlues. misschien kunnen we eruit afleiden dat Halle en van Camp door hulpjes gedaan zijn en dat minimum 1 van die hulpjes ook in Anderlues en misschien ook in aalst aanwezig was.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Halle: 3 Maart

Wat ook, de echte keuze van en professional valt niet alleen over het kaliber, maar welke kop men kiest. Lood, volmantel, spits, ... geven elk een andere wonde of uitkomst bij het indringen en verlaten van de massa. Zo uit het hoofd weet ik wel nog enkele, maar dit moet ik ergens terug opzoeken. In ieder geval, cal & grain + kop = verwachtbare schade verzekeren.