361

Re: Aalst: Proloog

Dit is een zinloos debat.

Re: Aalst: Proloog

Ben wrote:

Waarmee je dus toegeeft dat er een Aalsterse connectie is omdat het een lokale zender is.

Nee, de Bende van Nijvel inspecteert de omgeving in Aalst. In de auto pikken ze het signaal op van Radio Amigo. Ze horen dat je platen kan aanvragen. Dit alles kan gebeurd zijn zonder 1 Aalstenaar. Dus Ben, uw redenering dat er zeker mensen uit Aalst bij betrokken zijn, snijdt geen hout. Het zou zo kunnen zijn, maar ook net zo goed niet.

363

Re: Aalst: Proloog

Michiel, mijn stelling is niet op u persoonlijk bedoeld. Sorry als het verkeerd te interpreteren is.

364

Re: Aalst: Proloog

wink

Re: Aalst: Proloog

Werner wrote:

Dit is een zinloos debat.


Ik denk het ook. Want stel dat op een of andere manier zou komen vast te staan dat het verzoeknummer inderdaad werd aangevraagd door iemand van de Bende van Nijvel (de reus, de killer, de oude?), brengt ons dat na bijna dertig jaar een millimeter dichter bij de daders? Het lijkt me niet. Een dood spoor dus.

366

Re: Aalst: Proloog

Het feit is dat er veel getuigenissen zijn van 'toevalligheden', zonder dat we duidelijk weten of het geloofwaardig is en welk motief de 'toevalligheden' inhoud. Dus gevaar voor speculatie.

367

Re: Aalst: Proloog

noorderling wrote:

Nee de Bende van Nijvel inspecteert de omgeving in Aalst. In de auto pikken ze het signaal op van Radio Amigo. Ze horen dat je platen kan aanvragen. Dit alles kan gebeurd zijn zonder 1 Aalstenaar.

Lijkt me nogal moeilijk voor een bende die meestal de muziekinstallatie uit hun wagen haalt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Proloog

Gewoon nuchter bij de feiten blijven. Behalve de verwijzing naar de Bende van Nijvel in de aanvraag en dat het werd gedraaid voor dat de overval op Aalst begon, zijn er geen sterke aanwijzingen. Welk liedje er werd gedraaid enzo, daar kunnen we niets mee aanvangen. Twee bovengenoemde aanwijzingen zijn de enige feiten van enige waarde in dit onderdeel.

En wat vertelt ons dit? Dat iemand heel graag een liedje wou draaien voor de Bende van Nijvel en dat de kans dat die persoon voorkennis van de aanslag had, zeer groot was. Deze twee zaken weten we met zekerheid. Logische gevolgtrekking: De kans dat het plaatje iets met de aanslag heeft te maken is volgens mij voor meer dan 50% mogelijk.

Conclusie: Het plaatje hoefde niet persé van strategisch belang te zijn voor de aanslag, maar kan wel op één of andere manier, ook al was het ludiek, met hen te maken hebben gehad. Dat is eigenlijk de samenvatting van dit debat, hoe ver we er ook over doorpraten, de conclusie zal dezelfde blijven tenzij er nieuwe elementen opduiken.

Servo per Amikeco

369

Re: Aalst: Proloog

Daarmee heeft u een punt. Het valt trouwens op dat door het gewelddadig karakter en de openlijke situatie van de 'misdaden', er een vorm van communicatie uit af te leiden is.

Re: Aalst: Proloog

Ben wrote:

Lijkt me nogal moeilijk voor een bende die meestal de muziekinstallatie uit hun wagen haalt.

Dat deden zij in de overvalauto's, maar of zij dit ook deden in de inspectieauto's, staat geenszins vast en is niet aannemelijk.