Re: Maubeuge: 14 Augustus

Een politieman neerschieten in Maubeuge zou bedoeld zijn om westerse mogendheden te destabiliseren? Ja sorry hoor, maar daar kan ik om lachen. Ik denk dat sommige wat doorslaan mbt hun complotfantasieën.

Ooit er aan gedacht dat Maubeuge gewoon gepleegd is door boeven die hun grenzen aan het verleggen waren? Al die onzin die er met de haren wordt bijgesleept. Ik heb Maubeuge in alle details bestudeerd voor zover mogelijk, en het enige dat ik zie zijn een groep gestoorde inbrekers die uiteindelijk maar 1 doel hadden en dat was die boodschappen in die wagen krijgen en wegwezen. Alle andere versies zijn naar mijn mening volledig uit de fantasie onttrokken zonder zelfs maar het allerkleinste bewijs.

132 (edited by the end 25-01-2013 13:38)

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Lachen uit onwetendheid? De onderzoekers uit Waver zijn fantasten, de 2e Bendecommissie zijn fantasten, en de internationale documenten en rechtszaken in Spanje, Italië, en Frankrijk moeten we vergeten? En Depretre met zijn theorie die op niets is gebaseerd is, is geen fantast? Voor alles is er een logische verklaring als ik het iets internationaal bekijk vallen er meer puzzelstukjes op zijn plaats. Je mag niet vergeten dat de SAC hervormd werd en de SAC-leden op de vlucht waren. Dus leden van een ontbonden organisatie, opgejaagd wild die een het gewoon was een vuile oorlog te voeren, en zich inliet in drughandel wapensmokkel, ...

Zowel in Spanje als Frankrijk was er een nieuwe regering. Je mag de rol van de staatsveiligheid niet vergeten en de uitgesproken samenwerking van België, Frankrijk en Spanje. In Spanje is de minister van binnenlandse zaken veroordeeld geweest voor zijn rechtstreekse rol in de vuile oorlog, in de meeste van onze buurlanden staat het zwart op wit vast dat er een vuile oorlog was, maar hier in België waren het allemaal gewone bandieten streken.

Er zijn zoveel buitenlands linken in 82 en 83 dat we daar niet blind mogen voor zijn. Is het de SAC of de Italianen of WNP of VMO of Front de la Jeunsse? Ze waren allen op gejaagd en zaten allen in duistere zaken waren al jaren internationaal verbonden en deden gezamenlijke, aanslagen, vergeet de munitie niet die gevonden is in de kelders in Italië. Als je de moeite doet om te lezen wat er in die periode in Frankrijk, Spanje en Italie of Luxemburg en Duitsland gebeurt zal je misschien linken zien, en de drughandel mag men niet uit het oog verliezen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

133

Re: Maubeuge: 14 Augustus

noorderling wrote:

Een politieman neerschieten in Maubeuge zou bedoeld zijn om westerse mogendheden te destabiliseren? Ja sorry hoor, maar daar kan ik om lachen. Ik denk dat sommige wat doorslaan mbt hun complotfantasieën.

Als je zo redeneert, ga je niet ver komen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

134

Re: Maubeuge: 14 Augustus

WNP, VMO en Front de la Jeunesse waren toendertijd stuntelende groepjes die hooguit bruikbaar waren als bliksemafleider. Het is natuurlijk onmogelijk om erachter te komen hoeveel onderzoeksuren aan deze zijsporen zijn verkwist.

Ik heb de plaats delict in Maubeuge eens bekeken op Google Earth en kan de overval daar niet in context brengen met de Bende van Nijvel. De Bende van Nijvel deed geen raid's in het volle stadscentrum. Als de overval in Maubeuge bedoelt was om de reactie van de politie na te trekken ga je niet eerst aan de achterdeur morrelen. Frankrijk is een groot land en vermoedelijk zijn er op het ganse Franse grondgebied, op dezelfde tijd, ontelbare zulke overvallen gebeurt. Ik beschouw Maubeuge als niet relevant aan de bendeovervallen.

Noorderling, ik heb (zoals anderen) een hypothese opgebouwd volgens mijn gedachten over de Bende van Nijvel. Het staat iedereen vrij om me terecht te wijzen over zaken die in mijn theorie niet kloppen! Dat geeft een stimulans en kan aanleiding zijn voor verdere aanpassingen van mijnentwege.

the end, ik zou het niet te buitenlands gaan zoeken. Binnenlands was genoeg te verdonkermanen! Je kan genoeg linken leggen tussen bepaalde slachtoffers van de Bende van Nijvel en fraude, bouwverguningen, witwas praktijken en niet te vergeten, de roze baletten! En vergeet Nihoul niet met zijn arm "zolang als de Donau".

135

Re: Maubeuge: 14 Augustus

LEO wrote:

Ik beschouw Maubeuge als niet relevant aan de bendeovervallen.

Zolang Maubeuge een officiële Bende-overval is, mag je zulke zaken niet zeggen. Maubeuge hoort bij de Bende, net zoals ieder ander feit. Ik volg de hypothese: Maubeuge en Dinant zijn voorbereiding voor Waver. Kijk maar eens naar de al dan niet toevallige gelijkenissen tussen Maubeuge en Waver.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

136

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Er was een lange aanloop periode. Ik stel me regelmatig de vraag waarom een Santana (zeldzaam in die tijd). Als overvalauto is hij niet echt geschikt, misschien is de auto voor een ander doel gestolen en gebruikt, misschien is die gebruikt om grote afstanden mee af te leggen (drugsmokkel?). Het NDB-verhaal speelt hier misschien op de achtergrond (VDB en Bouhouche en Beijer)? Alsook de rol van Farcy, SAC en OAS leden zaten behoorlijk in drughandel en wapenhandel. En dan heb je ook nog Van Baelen niet ook zwaar in de handel zat en waar documenten gevonden zijn ivm. een staatsgreep. Misschien is het een mogelijkheid.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Ben wrote:

Ik volg de hypothese: Maubeuge en Dinant zijn voorbereiding voor Waver. Kijk maar eens naar de al dan niet toevallige gelijkenissen tussen Maubeuge en Waver.

Wat bedoelt u precies met 'voorbereiding'? En kunt u deze gelijkenissen eens opsommen? Zodoende beter inzicht te vergeven in deze hypothese.

Re: Maubeuge: 14 Augustus

De feiten in Maubeuge speelden zich in Frankrijk af. Heeft er iemand eigenlijk een idee wanneer de link werd gemaakt met de feiten die zich in België hebben afgespeeld? Er is een mogelijke link met de overval op Dekaise door het gebruikte wapen en door de Santana. Maar ik neem aan dat de teruggevonden munitie in eerste instantie door een Franse expert geanalyseerd werd. Enkel in het boek van Finné vind ik iets terug over een wisselwerking tussen Franse en Belgische speurders.

In het boek staat dat na de inbraak in Maubeuge de Franse politie de vingerafdrukken, opgenomen in de kruidenierswinkel, via Interpol doorgestuurd heeft naar de buurlanden, zonder resultaat. Ook heeft de SRPJ van Rijsel het dossier doorgestuurd naar de Belgische Rijkswacht. Wanneer gebeurde dit? En welke Belgische expert heeft de munitie van Maubeuge met die van Waver vergeleken? Tot wanneer hebben de Franse speurders hun onderzoek gevoerd of zijn ze daar in Frankrijk ook nog altijd mee bezig?

Re: Maubeuge: 14 Augustus

Hallo, dit is mijn eerste post hier, al lees ik meer dan vijf jaar met grote belangstelling mee. Nu wil ik toch even een bescheiden bijdrage leveren:

Afstand comissariaat - Place des Nations: De afstand tussen het comissariaat en Place des Nations bedraagt blijkbaar niet 100m zoals eerder gesteld, maar volgens Google Maps 600m. Het is wel een verschil of men poogt op 100m afstand van het comissariaat, in plaatse van 600m, in te breken. Ik ga wel ervan uit dat het comissariaat in de tussentijd niet is verhuisd.

Adriano Vittorio: Is het toeval dat deze man juist in Maubeuge is overleden? Welke andere connectie's had deze man met Maubeuge?

Vlucht naar Belgie: Hoe weet men dat de daders daadwerkelijk richting België zijn gevlucht? Als ik het goed begrijp zijn er enkel de verklaringen van de agenten en de verklaring van de persoon die de politie verwittigde. Wat konden deze personen daadwerkelijk zien? In de inleiding staat het volgende:

De wagen vertrekt naar het kruispunt Croix-de-Mons en verdwijnt dan richting België. Vanop de achterbank van de Santana blijft een bandiet, die een bivakmuts draagt, de politiemannen beschieten. Zij proberen het vuur te beantwoorden, maar hun wapens weigeren ...

Welke getuige zag dat de wagen vanaf Croix-de-Mons richting België reed? Er kan niet worden geconcludeerd dat de politiebeambten daadwerkelijk konden zien welke route de inbrekers vanaf Croix-de-Mons kozen, vermits de afstand tussen Place des Nations en Crox-de-Mons 500m bedraagt.

Nummerplaten: Gezien het feit dat de bende altijd met gestolen voertuigen (en nummerplaten) opereerde, heb ik moeite met de gedachte dat de gangsters noodzakelijk uit België kwamen of naar België zijn gevlucht. Het zou zomaar kunnen dat de gangsters in Frankrijk een auto hebben gestolen en vervolgens Belgische nummerplaten monteerden en wie weet na de inbraak andere gestolen Franse nummerplaten monteerden.

Wat ik wil zeggen: Misschien waren de Belgische nummerplaten enkel een vals spoor om de politie naar de grens te lokken vermits de inbrekers na de overval in Maubeuge bleven?

Re: Maubeuge: 14 Augustus

De eigenaars waren op verlof in Saint Tropez. Waren ze zeilers? Wisten de overvallers daarom dat ze rustig konden inbreken? Hopelijk kunnen ze de vingerafdrukken linken met Tinck.