221

Re: Temse: 10 September

Klik. Catherine van Camp spreekt dit trouwens tegen » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

222

Re: Temse: 10 September

Vandaag met Linda gesproken en ze vertelde mij dat ze een Mechelse herder hadden die begon te blaffen bij het minste. Vreemd dat deze hond de inbraak en moordpartij overleefd heeft. Drie maanden ervoor hadden ze de waakhond bij Jadot met 11 .22 LR kogels afgemaakt. In Temse lieten ze dit beest in leven. Wat kunnen we hier uit besluiten? Hetzelfde wapen was nochtans aanwezig in Temse dat ook bij Jadot gebruikt werd. Misschien andere uitvoerders?

Re: Temse: 10 September

Misschien vormde het beest geen bedreiging?

Servo per Amikeco

Re: Temse: 10 September

Interessant gegeven dolorean. Kende de hond de daders?

225

Re: Temse: 10 September

Vond ik ook, daarom dat ik het op het forum plaatste. Je komt het ook nergens tegen in de pers of in de boeken. De omstandigheden waarbij de hond van Jadot werd afgemaakt, weet ik niet. Misschien dat deze inderdaad de diefstal in de weg stond.

226

Re: Temse: 10 September

Interessante informatie maar het roept toch een paar extra vragen op:

  • Ik vermoed dat de hond in een kooi zat. Waar was dit kot?

  • Werden zij altijd wakker als de hond begon te blaffen?

  • Was de hond misschien op een andere manier (tijdelijk) uitgeschakeld?

Het feit dat de hond niet werd uitgeschakeld, doet vermoeden dat DeadLetterBox gelijk heeft. De hond vormde geen bedreiging voor de daders.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

227

Re: Temse: 10 September

De kooi was tegenover de ingang van de conciërgewoning. Linda vertelde me dat het een echte blaffer was. Zelf weet ze niet veel meer af van die nacht, ook het eventueel geblaf van de hond niet.

228

Re: Temse: 10 September

dolorean wrote:

De kooi was tegenover de ingang van de conciërgewoning.

Dan moesten de daders de hond dus passeren en zijn ze er die nacht een paar keer voorbij gelopen. Dan wordt het wel moeilijk te geloven dat de daders geen bedreiging vormden voor de hond.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Temse: 10 September

Ja, maar als de hond niet los was, konden ze hem even goed wat vlees toewerpen om hem stil te houden. Inbrekers hebben vaak ervaring met honden, en veel inbrekers laten zich, in tegenstelling tot wat mensen denken, niet afschrikken door een hond omdat er eigenlijk niet zo heel veel honden zijn die effectief in de aanval gaan. En de meesten zijn eenvoudig af te leiden met voedsel.

Als de daders die criminele ervaring hadden dan was de hond maar een klein obstakel.

Servo per Amikeco

230

Re: Temse: 10 September

I.v.m. afmaken waakhond van Jadot:

Vooraf aan de inbraak wordt de hond, een Duitse herder, doodgeschoten in zijn kooi.

Bron: Website Cel Waals Brabant

Dus hond Jadot was dus even ongevaarlijk als hond Broeders, hij zat namelijk in een kooi. Alleen de eerste werd afgemaakt, de laatste bleef leven. Mijn idee: andere uitvoerders, zelfde wapens (.22 LR).

DeadLetterBox wrote:

Ja, maar als de hond niet los was, konden ze hem even goed wat vlees toewerpen om hem stil te houden. Inbrekers hebben vaak ervaring met honden, en veel inbrekers laten zich, in tegenstelling tot wat mensen denken, niet afschrikken door een hond omdat er eigenlijk niet zo heel veel honden zijn die effectief in de aanval gaan. En de meesten zijn eenvoudig af te leiden met voedsel.

Heel eerlijk, ik denk niet dat de daders van Temse vooraf een lekker vleesje met verdovingsmiddel meenamen om de hond neer te leggen. Als je ziet hoe ze schoten in Temse (verlichting kapotschieten, één dode en één voor dood achter laten, naar kijkende buren schieten), dan hadden ze zeker als ze de hond wilden neer leggen, een paar kogels gebruikt. Maar ze deden het niet.