1

Topic: NSA

» www.deredactie.be

Ik vraag me af hoe groot de ijsberg nog is onder dit topje.

Oostvl - Belgi

2

Re: NSA

Het wordt tijd om de VS te pakken waar het zeer doet. Hun symbolen boycotten: Coca-Cola, Ford, Pepsi, Chiquita, Starbucks, McDo, Hollywood, ... en wekelijks een vlagverbranding. Ambassadeurs terugroepen. Decennia van smeerlapperij, het is genoeg geweest.

Re: NSA

Eerlijk gezegd snap ik de heisa niet. Iedereen wist toch al lang dat de grootmachten alles en iedereen bespieden waar ze belangen in hebben? Hetzelfde met Prism, dat is enkel maar de opvolger van Echelon en ik heb hier een tijdje terug iets geplaatst over Indect, de Europese versie van Prism. We mogen niet hypocriet zijn, want het zijn niet enkel de Amerikanen. Elke natie, elke geheime dienst speelt vuile spelletjes. Een natie die dit niet doet zal zich al snel in het nadeel vinden.

Ook Europa is niet heilig, en ook België niet. Het is één groot schaakspel. De Britten noemen het al sinds het begin van hun imperium, The Great Game. En dit spel heeft gewoon geen regels. Survival of the fittest. Dim, je zou te States hard treffen, maar ga je heel Europa zo ver krijgen om hun Starbucks op te geven? Geen Hollywood meer te krijgen? In Londen heb je Een Starbucks op elke hoek, soms twee op een hoek... Ook in België heb je er al een aantal en ze zijn razend populair.

Niemand wil dit opgeven, het maakt deel uit van onze cultuur, ook al komt het van overzee. Het is al lang te laat om in te grijpen met een boycot, we zijn te afhankelijk geworden op cultureel vlak. En dat zal hen niet tegenhouden om ons nog meer te bespieden. Het is the nature of the great game.

Servo per Amikeco

Re: NSA

Het is echt typisch dat de pleuris nu uitbreekt over iets dat al decennia lang bezig is nadat uitgerekend de propaganda-pers, die de boel al jaren verziekt en belazert, het eindelijk nodig vond hierover te berichten. Dat de actuele 'volkswoede' haar oorsprong vindt in de berichtgeving van de mainstream-media is wraakroepend. De feiten waren al lang bekend.

Hoeveel democratie blijft er over als alles wordt afgeluisterd, zelfs politieke top-conferenties? En bedenk dit: wat blijft er over van de journalistiek als de journalisten zelfs hun bronnen niet geheim kunnen houden? Wie durft dan nog kritiek te uiten?

Ook Snowdens communicaties met bv Greenwald werden afgeluisterd. Hij besefte dat heel goed en wist ook dat hij op dat moment al niet meer terug kon. Hij moest wel de vlucht vooruit wagen en alles aan de grote klok hangen. Het was dat of uitgeschakeld worden in alle stilte. Chapeau!

5

Re: NSA

De feiten waren al lang gekend (voor mij zijn ze in essentie zeker niets nieuws), maar je kon ze niet op "officieel" niveau uitspelen. Net zoals Gladio trouwens, of MKULTRA of andere vergelijkbare smeerlapperijen. Je moet ze op papier krijgen en in de mond van politici om ze van een virtueel naar reëel domein te verheffen. Pas dan worden ze "werkelijkheid". Nu dit officiële niveau de zaken erkent (of hopelijk toch gaat erkennen) kan het publiek misschien makkelijker zijn "volkswoede" gevalideerd krijgen in een paar concrete tegenacties.

Niet dat ik er veel van verwacht, het zal wel naïviteit zijn, maar er moet toch ergens een breekpunt zijn? En heel Europa Starbucks laten opgeven zal niet lukken met zo'n krachtige marketingmachine, maar al smeer je ze een paar % verlies aan ... (% zijn het enige waar ze interesse in hebben). En vooral: beetje bij beetje een tegencultuur scheppen. En één die bijt. Maar ik vrees dat we weer met z'n allen zullen indommelen (ze zijn nu eenmaal gehaaid in het platleggen van woeste menigten). En zij die alert blijven hokken dan maar wat verder rond op marginale internetfora en komen op lijsten van de Staatsveiligheid terecht.

Re: NSA

Karel De Gucht komt verontwaardigd uitleggen dat dit niet door de beugel kan, het afluisteren van de EU. Is hij boos, ocharme? Op welke planeet heeft hij de laatste 30 jaar doorgebracht? De Belgische politieke top, van welk pluimage ook, heeft stilzwijgend toegelaten dat Belgische burgers op onwettige wijze werden afgeluisterd door de US-Mossad-MI6 diensten. Er werd gewoon niet over gesproken. Oef! Gelukkig, want anders moest men misschien officieel gaan protesteren en da's heel erg slecht voor de politieke carrière. De carrière van De Gucht lijkt me vlekkeloos te zijn verlopen. Tja. Verdorie. En nu dit. Stoort het dat ik braak?

7

Re: NSA

Inderdaad.

Re: NSA

Wayne Madsen legt bloot dat de EU landen al jaren persoonlijke data levert aan de NSA.

» www.telegraaf.nl
» www.derwesten.de

Interview Wayne Madsen » www.infowars.com
Het Guardian-artikel dat werd verwijderd » archive.is

Re: NSA

The world of Tinker, Tailor, Soldier, Spy dus.

Re: NSA

Video-documentaire 'ECHELON'  (Frans-Engels, 81') » YouTube