Re: Eigenbrakel: 27 September

De video waar Renne het over heeft is blijkbaar van YouTube afgehaald. Weet er iemand waarom?

12 (edited by club_le-happy-few 08-03-2008 22:07)

Re: Eigenbrakel: 27 September

Is dezelfde uploader als het confituurfilmpje. Toen de media erop sprong en zijn identiteit wilde achterhalen heeft hij z'n account laten verwijderen. Heeft nu terug al enkele filmpjes online, maar deze zijn nog steeds offline.

13

Re: Eigenbrakel: 27 September

Zijn al die filmpjes van vroeger er afgehaald? Want ik vind er geen terug van die Franse reeks.

Re: Eigenbrakel: 27 September

Ja, Littlekame12 heeft z'n account verwijdert n.a.v. dat confituurfilmpje. Denk dat hij nu andere account heeft met filmpjes i.v.m. De Bonvoisin, staatsveiligheid & co. Link weet ik niet meer.

15

Re: Eigenbrakel: 27 September

Reconstructie overval Eigenbrakel » YouTube. Ook alle andere filmpjes (Littlekame) zijn opnieuw te bekijken. Het filmpje die gereconstueerd is voor de televisie (geen echte reconstructie). Ik vraag mij af of dit gemaakt is met de verklaringen? Want vader en zoon Djuroski worden na de raid in het warenhuis neergeknald, maar in werkelijkheid is dit voor de raid.

Wat ook opvalt is het geld die ze bijna vergeten mee te nemen,was dit zo in werkelijkheid ook zo of heeft de televisie het zo gemaakt en het zo extra in de verf te zetten, dat ze eigenlijk niet voor het geld kwamen.

16

Re: Eigenbrakel: 27 September

Persoonlijk denk ik dat dit een vrij correcte reconstructie is en dat vader en zoon Djuroski worden beschoten wanneer de gangsters het warenhuis verlaten. Het is een huiveringwekkende reconstructie waaruit je een paar conclusies kan trekken:

  • Het ging in Eigenbrakel om het geld. Ze hadden twee doelen, de kassa's en de kluis.

  • Ze konden geen sleutel vinden van de kluis en verlieten daarom het warenhuis en vergaten in hun haast de zak met geld.

  • Eén van de gangsters was zo dom om zijn masker al af te zetten bij het buitengaan waardoor ze verplicht waren om twee personen te beschieten.

  • Er was helemaal geen killer.

Misschien besloten ze - omdat het in Eigenbrakel niet zo goed gelukt was - om eveneens de Delhaize van Overijse te overvallen. Die kenden ze, misschien ging wel één van de gangsters daar soms winkelen. Voor de gemakkelijkheid heb ik de reconstructie van de reportage op de website gezet. Je kan het hier vinden » Eigenbrakel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Eigenbrakel: 27 September

Ben wrote:

Er was helemaal geen killer.

Is er in 1985 dan wel ergens sprake van de killer? Was de killer in Aalst dan aanwezig? Ik dacht dat daar de "Reus" eigenlijk de killer was (in Aalst).

Ben wrote:

Het ging in Eigenbrakel om het geld. Ze hadden twee doelen, de kassa's en de kluis.

Inderdaad, hun doel was het geld, in Aalst leek het helemaal anders. Aan sommige zaken zou je twijfelen dat het om dezelfde bende gaat, maar die zakken in het water heeft aan dat het inderdaad zo was. In Aalst nam de reus de leiding. Het waren in ieder geval toch niet dezelfde 3.

Ben wrote:

Misschien besloten ze - omdat het in Eigenbrakel niet zo goed gelukt was - om eveneens de Delhaize van Overijse te overvallen. Die kenden ze, misschien ging wel één van de gangsters daar soms winkelen.

Misschien, al weet ik niet of ze dit zonder voorbereidingen zouden doen,voor mij is Finné daar geen toevallig slachtoffer. Misschien was er daar ook een verkenningsvoertuig maar is het niemand opgevallen. Ze waren uiteindelijk bijna 2 jaar verdwenen, niemand verwachtte dit nog.

Re: Eigenbrakel: 27 September

Renne wrote:

Misschien, al weet ik niet of ze dit zonder voorbereidingen zouden doen, voor mij is Finné daar geen toevallig slachtoffer.

Als Finné geen toevallig slachtoffer zou zijn, moet je de Bende wel meegeven dat ze over een uitstekende timing beschikten.

19

Re: Eigenbrakel: 27 September

Inderdaad, maar misschien stond hij onder bedreiging. Het lijkt misschien overdreven maar ik denk dat Finné toch niet gerust rondliep. Ze hebben voor de aanslag ook al een paar keer bij hem ingebroken zonder iets mee te nemen, dat zal ook wel daarmee te maken hebben. Ze zochten die man volgens mij voor iets.

20

Re: Eigenbrakel: 27 September

Renne wrote:

Is er in 1985 dan wel ergens sprake van de killer?

Dat er geen killer zou zijn in Eigenbrakel is een conclusie die ik trek nadat ik het filmpje heb gezien. Ik zie geen gigantisch bloedbad, ik zie een grote man mensen vermoorden, ik zie een grote man met een riot gun verschillende keren schieten op de rode bestelwagen maar nergens zie ik aanwijzingen van een zogenaamde 'killer'. Wat natuurlijk niet uitsluit dat er geen killer zou kunnen zijn.

Renne wrote:

Inderdaad, hun doel was het geld.

Als de overval echt zo gegaan is als in het filmpje dan zie ik in Eigenbrakel - eerlijk gezegd - geen bende die overvallen pleegt om de mensen schrik aan te jagen of een bende die een staatsgreep wil plegen. Maar, je moet er rekening mee houden dat vijftien minuten later de Delhaize in Overijse het doelwit was van een nog bloedigere overval. Als zoiets gebeurt - een unicum in de geschiedenis van de hold-up - dan kan je je natuurlijk wel een paar belangrijke vragen stellen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube