Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Juncker, ideale marionet op het kruispunt van de 'haute finance', NATO en de EU-doctrine » www.voltairenet.org

32

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Ben enkele weken in Duitsland geweest en heb daar een interessant artikel gelezen over Jean-Claude Junker. Het gaat dan om de Bommemleer-affaire. In het artikel waarvan ik de link toevoeg staat het volgende:

Tussen 1984 en 1986 zijn 18 bomaanslagen gepleegd die mensen verwonden en voor miljoenen aan schade hebben aangericht. Daders zijn er nooit gepakt. Aangeklaagd zijn nu 2 politiemannen van een elite-eenheid. De parallellen met de Bende van Nijvel zijn opvallend. De elite-eenheid moest een klimaat van angst scheppen.

Ik heb navraag gedaan, de krant Der Freitag heeft een betrouwbare reputatie, tenminste bij de mensen aan wie ik het gevraagd heb. Op het forum heb ik hier eigenlijk niets over gelezen. Of het ik wat gemist.

» www.freitag.de

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

De Franstalige zustersite heeft heel wat over het thema 'aanslagen in Luxemburg' » tueriesdubrabant.winnerbb.com

34

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Het proces Bommeleeër komt nog eens in het nieuws:

Le Luxembourg vit-il un procès comparable à celui des tueries du Brabant en Belgique? Par la longueur de l’enquête, la qualité de certains protagonistes et l’absence de résultats concrets après 30 ans, l’actuel procès sur le plastiquage de plusieurs bâtiments luxembourgeois dans les années 80 réveille une ancienne blessure dans notre mémoire collective. L’affaire du "Bommeleeër " serait-elle le pendant, voire la prolongation des activités criminelles des "tueurs fous"?

Lees hier het hele artikel » www.rtbf.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

35

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Apache gaat een serie publiceren rond Bommeleeër en de Luxemburgse inlichtingendienst » www.apache.be

36

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Gelukkig hebben we nog Apache. Als we op de traditionele media zouden moeten afgaan ...

37

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

In Luxemburg gebeuren aanslagen in dezelfde periode als de Bende bij ons, het budget van hun Gendarmerie gaat van 1 naar 1,6 Miljard frank, zij krijgen ook betere wagens, wapens, ... Niemand in België spreekt hierover? Heeft er iemand robotfoto's of beschrijvingen van de daders in Luxemburg? Ik zou deze maar eens naast "die van ons" leggen, wie weet trekken ze op elkaar ...

38

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

up: volgens (over het algemeen goed ingelichte) bronnen op het forum van annéesdeplomb zou de cel weer volop op de piste SHAPE/DIA/CIA... zitten. Michel zou zelfs afgezakt zijn naar Luxemburg (zaak Bommeleeër)? Voor België zou dit dus vermoedelijk betekenen: SDRA, WNP, ...

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Volgens Guy Bouten (lezing Izegem) volgt het huidig onderzoeksteam zijn theorie. Op hun vraag hoe ze dit hard kunnen maken is het advies van Bouten : arresteer Smets, Raes, en Bougerol - laat hen wat zweten in de cel en confronteer hen met mekaar tot ze breken.

40

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Er zou in Le Soir Mag een artikel staan van journalist Philippe Engels over de mogelijke band tussen Bommeleeër en de Bende van Nijvel. Iemand dit artikel al gezien/gelezen?

Sebastiaan wrote:

Op hun vraag hoe ze dit hard kunnen maken is het advies van Bouten : arresteer Smets, Raes, en Bougerol - laat hen wat zweten in de cel en confronteer hen met mekaar tot ze breken.

Zoals die succesvolle arrestatie van Michel Libert eind vorig jaar? (sarcasme)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube