Re: Garageboxen

Ik sluit niks uit, echter ik haak ook nergens aan zonder een hard bewijs of harde link tussen de Bende van Nijvel en een persoon.

Zolang er geen kaars en bril zijn, kan de uil ook niks zien.

Re: Garageboxen

Klopt. Niets mag uitgesloten worden. Maar dat Bouhouche een zware crimineel is weten we. Dat er linken zijn met de Bende ook. Maar dat geldt ook voor veel anderen. Dat is het probleem in dit dossier. En dan is er ook de discussie over complotten of geen complotten. Is Bouhouche een crimineel uit op geldgewin of een joker in een (extreemrechts of ander) complot.

Re: Garageboxen

Vanwaar komt het geld ook? Bouhouche lijkt over een goede sponser te beschikken om al zijn operationele onkosten te betalen, een box een safehouse, allerlei materiaal zoals een zender, wapens, dat is niet gratis en met zijn rijkswachtloontje zal hij niet ver gekomen zijn om daarnaast ook nog eens zijn dagelijks leven en gezin te onderhouden.

Waarom zou trouwens Bouhouche nood hebben aan het opzetten van een safehouse, inclusief zendpost, als hij enkel maar een kleine garnaal zou zijn? Om radiocommunicatie nodig te hebben bij je activiteiten, moet je al ingewikkelde operaties gaan uitvoeren. Dan denk ik aan observatie en schaduwoperaties, en paramilitiare operaties zoals de overvallen.

wat noorderling zegt volg ik niet helemaal, het bereik is wel veel groter met een zender en kon aansluiten op de andere antennes. Net als het huidig systeem met overlappende gsmmasten. Trouwens een antenne kon worden vervangen om bereik en frequenties aan te passen. Bouhouche gaat het heus niet gebruikt hebben met de lokale zendamateurs eens een boom op te zetten over de invloed van de nachtelijke ionensfeer op het zendbereik...

De aanwijzingen zijn er in overvloed van zijn betrokkenheid. Soms moet je blind een brug nemen om je doel te bereiken, anders geraak je nooit aan de overkant.

Servo per Amikeco

Re: Garageboxen

Filip en DLB zijn er al over uit dat Bouhouche er bij betrokken is. Op zich vreemd, want we lezen het zelfde forum en dezelfde bronnen.

Terwijl het alleen gaat om vermoedens. Het lijkt me straf dat u zulke vergaande conclusies kan trekken.

25

Re: Garageboxen

DeadLetterBox wrote:

Waarom zou trouwens Bouhouche nood hebben aan het opzetten van een safehouse, inclusief zendpost, als hij enkel maar een kleine garnaal zou zijn? Om radiocommunicatie nodig te hebben bij je activiteiten, moet je al ingewikkelde operaties gaan uitvoeren. Dan denk ik aan observatie en schaduwoperaties, en paramilitiare operaties zoals de overvallen.

Het lijkt mij duidelijk dat Bouhouche met bepaalde 'randactiviteiten' bezig was. Als je dan kijkt op welke wijze hij die activiteiten uitvoerde, en vergelijkt dat er 'amateuristische sporen' naar hem leiden dan stel ik mij daar toch bepaalde vragen bij.

Re: Garageboxen

Dat heb ik al vaker geschreven op dit forum. Bij zo ongeveer alle activiteiten van Bouhouche liet hij sporen na. Het lijkt me stug dat dit niet gebeurde bij zijn betrokkenheid bij de Bende van Nijvel. Dat is eigenlijk de grootste oorzaak van mijn scepsis.

27

Re: Garageboxen

Dan moet men zich eens de vraag stellen waarom die sporen bij hem uitkomen. Het zou dan wel eens kunnen dat 'zijn betrokkenheid bij de Bende van Nijvel' als een communicatiestrategie dient voor zijn broodheren.

Re: Garageboxen

Werner wrote:

Dan moet men zich eens de vraag stellen waarom die sporen bij hem uitkomen. Het zou dan wel eens kunnen dat 'zijn betrokkenheid bij de Bende van Nijvel' als een communicatiestrategie dient voor zijn broodheren.

Afluisteren van collega's, tunnel graven onder warenhuis, schietpartij, drugshandel, wapendiefstal, moord, poging tot moord, bomaanslag enz, vrijwel alles wat Bouhouche doet, komt uit. Maar een duidelijke link naar de Bende van Nijvel is er niet. Dat is opvallend te noemen.

Re: Garageboxen

Ben wrote:

De box in parkeergarage Beau Site werd - toen de speurders hem vonden - al zes jaar door Bouhouche gehuurd. Dus de box werd al gehuurd op het moment dat de politie van de stad Brussel op de avond van de overval op wapenhandelaar Dekaise in Waver daar Bruno Vandeuren had betrapt met een gestolen motorfiets. Over diezelfde parkeergarage had Bruno later gezegd dat hij er de auto met de wapens van Dekaise had geparkeerd.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Zijn er nog mensen die vermoeden dat Bouhouche en Beijer op zijn minst de logistiek van de Bende organiseerden?

Bouhouche behoort in ieder geval tot de topkandidaten in de zoektocht naar de leden van de Bende. Hij zat zowat overal tussen. Toch een kritische noot, ik citeer uit Beetgenomen van Hilde Geens, het gaat over het onherkenbaar maken van een wapen van Bouhouche waarmee Mendez zou zijn vermoord, het zoeken naar een nieuwe loop voor dat wapen (pag 320): "En toen hij gearresteerd werd, had hij zijn vrouw daarvoor op pad gestuurd. Een aantal wapenhandelaren vertelde dat ze bij hen was langs geweest." Getuigt deze wanhopige poging over de werkwijze van een goed georganiseerde crimineel?

Ik geef een voorbeeld. Als ik de reus ben van de Bende van Nijvel heb ik minstens twee kompanen aan wie ik alles mag vragen, ik heb met hen alles meegemaakt, ik weet belangrijke zaken over hen. Zouden die voor mij dan geen nieuwe loop kunnen versieren? Ze zouden minder opvallen dan mijn eigen vrouw. A fortiori, als ik de opdrachtgever en organisator van de Bende ben, beschik ik over minstens drie kompanen aan wie ik alles kan vragen ...

Re: Garageboxen

Ik weet niet of dat zo simpel ligt. Niet als deze mensen werden samengebracht door een hogere macht. In dat geval kies je je medewerkers niet. De relatie Bouhouche Beijer is ook op zijn minst opmerkelijk te noemen. Ze leken goede vrienden maar waren eigenlijk op persoonlijk vlak niet echt geïntresseerd in elkaar, het ging vooral om een beroepsrelatie die zich verder zette in criminele activiteiten. Ze vetrouwde elkaar om hun deskundigheid, maar zouden ze elkaar hun grootste geheimen verklappen? Ik denk het niet.

Wat betreft de sporen naar Bouhouche, misschien kreeg hij instructies hoe hij zijn logestieke hulp diende uit te voeren? Of misschien nam hij die zaak gewoon serieuzer? Of was hij geëvolueerd ondertussen en had hij bijgeleerd?

Servo per Amikeco