21

Re: Diegem: Café De Pomp

Daar kan ik niet op antwoorden. Zal eens rond vragen.

22

Re: Diegem: Café De Pomp

Dank, elke info kan bruikbaar zijn, vooral wat betreft het cliënteel. Kwam Bruno Vandeuren er bijvoorbeeld over de deur? En in welk gezelschap? Het zal niet makkelijk zijn om na al die tijd nog iets te weten te komen, maar je weet maar nooit

23

Re: Diegem: Café De Pomp

Willy V., baas van De Pomp zou volgens een info (min of meer ter plaatse opgehaald) wel eens Willy Van Cutsem kunnen zijn. En dan wordt het interessant, zie mijn post op » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Re: Diegem: Café De Pomp

dim, in het boek Beetgenomen is sprake van enkele Vietnamezen. Zo zou Bruno Vandeuren vergezeld geweest zijn van een Vietnamees toen hij uit de parking Beau Site reed. Verband met de vrouw van Van Cutsem die Conny Hung-Chu heet?

25

Re: Diegem: Café De Pomp

Wie weet, maar kun je wat meer zeggen over deze vietnamezen uit Beetgenomen? (Zou het kunnen dat men de Aziaten wat door elkaar haalt? Ik heb alvast weet van een verdachte Cambodjaan uit het milieu van de sudisten).

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

Wie weet, maar kun je wat meer zeggen over deze vietnamezen uit Beetgenomen?

Donderdagavond 30 september 1982 (overval Dekaise) zag de Brusselse politie een bestelwagen wegrijden uit de parking Beau Site. De chauffeur was een Vietnamees. De passagier was Bruno Vandeuren. Ze hadden een gestolen bromfiets bij. (blz 37 Beetgenomen) Deze Vietnamees was een kennis van Robert Beijer (blz 53 Beetgenomen).

Verder staat er op blz 56 een verslag van een ondervraging van Willy V. waaruit blijkt dat jij, Dim, gelijk hebt en het meer dan waarschijnlijk over Willy Van Cutsem gaat. Zie ook het overlijdensbericht van zijn vriendin dat jij op de Franstalige site hebt gepost » uitvaartzorg-verheyden.be

Ik citeer uit het boek. Willy V: "Dat (overvallen oa op Zwarts) moet me toch veel geld opgebracht hebben, wat zullen jullie me nog allemaal in de schoenen schuiven? Zien jullie niet in welke omstandigheden ik hier leef?" Commisaris Vermeir: "En inderdaad,  het was daar armtierig en zijn Aziatische vriendin was zeker niet chichi."

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

Willy V., baas van De Pomp zou volgens een info (min of meer ter plaatse opgehaald) wel eens Willy Van Cutsem kunnen zijn. En dan wordt het interessant, zie mijn post op » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Uit al jouw info blijkt dat de baas van de Pomp Willy Van Cutsem was. En dat hij nadien met zijn vrouw taverne Binnenhof in Diegem open hield. Forumleden die deze taverne en zijn uitbaters gekend hebben?

(Dim, ter info, aangezien jij het boek niet hebt: Bruno Vandeuren zou inderdaad klant geweest zijn van de Pomp en de uitbater niet alleen goed gekend hebben, maar ook ermee samengewerkt hebben. Koop het boek, er staat veel meer info over de Pomp en Vandeuren.)

28

Re: Diegem: Café De Pomp

Zal ik doen, maar als intussen al wat info hier geplaatst kan worden, kort in schemastijl?

29

Re: Diegem: Café De Pomp

Interessante info van "alain" op » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Information cafe De Pomp à Sint-Pieters-Leeuw - Etienne Delhuvenne passe a table devant le commissaire Dumoulin et, il balance le nom de ce cafe et les piliers de bar - Recompense pour l'avocat Delhuvenne, son cabriolet sera massacre par (des amis) devant le palais de justice de Bruxelles.

De vraag is dan ook: hoe is Delhuvenne op de hoogte van de fratsen van Vandeuren, Van Cutsem & co?

30

Re: Diegem: Café De Pomp

Dit is wat Francis Dossogne stelt over deze zaak op » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Concernant l'histoire des motards, je crois qu'il y a une certaine confusion. En effet, les "motards" n'ont, à la connaissance de FD, pas été utilisés dans le cadre des Tueries mais bien dans le cadre de l'incendie de "Pour". Ce qui est intéressant et significatif, ce sont les liaisons qu'on peut établir sur base d'un certain nombre d'informations avérées à savoir:

  1. Les "motards" ont été utilisés dans le cadre de l'incendie de Pour;

  2. L'incendie de Pour a été commandité en toute impunité par la Sûreté de l'Etat;

  3. Les "motards" avaient pour lieu de rassemblement ce café à Diegem;

  4. Le patron de ce café était connu des services de police notamment pour des affaires d'armes;

  5. Les armes volées chez Dekaise transitent par ce café;

  6. On retrouve la trace de ces armes lors de faits liés aux tueries;

  7. Ni les "motards" dans le cadre de l'incendie de Pour ni le patron de ce café de Diegem dans le cadre de ce vol d'armes ne sont sérieusement inquiétés alors qu'il s'agit manifestement de pistes importantes.

Question: quelles personnes (quelle officine?) ont le bras assez long pour les couvrir dans des affaires aussi "chaudes"?

Réponse évidente à ce rébus: la Sûreté de l'Etat.

Je précise qu'un certain nombre de détails concernant l' informateur à propos du café de Diegem viennent encore renforcer cette suspicion...