Topic: Nr. 5

https://lh6.googleusercontent.com/-sAjkYDbG5yg/UQvCHzTHrlI/AAAAAAAADCw/iouWjoRMv4Q/s291/Portret%25205%2520-Anderlues-%25203.jpg

Beschrijving van de dader:

  • Ongeveer 40 jaar oud

  • 1m70

  • kloek maar niet dik, brede lichaamsbouw

  • rond gezicht

  • deftig gekleed (= portret 7?).

  • Idem als de eerste. Hij had bakkebaarden tot onderaan de oren (= portret 5?).

  • Een beetje groter dan de andere twee daders: ongeveer 1m80, blijkbaar een beetje jonger en minder brede lichaamsbouw. Hij droeg een soort jagersvest (= portret 6?)

Waarschijnlijk is portret 5 nooit vrijgegeven omdat het niet gedetailleerd genoeg is, zo ontbreken de ogen.

Re: Nr. 5

Boemerang, ik ben zeker dat je dit tot op de bodem uitgezocht hebt. Laat je nog even weten hoe je aan al deze gegevens gekomen bent?

Re: Nr. 5

De portretten heb ik idd uit een filmpje gehaald. Ik wist al langer van het bestaan van deze portretten en had zelfs de nummers goed. Toch is dit de eerste keer dat ik ze eens goed in beeld zag.

Eddy Vos liet zich nogal graag interviewen staande voor de kasten waar alle schema's en portretten aanhangen (hingen?). Ik ga dat nog missen. Overigens was Vos terecht trots op de schema's. Zij zijn de enige manier om overzicht te hebben op de feiten en de links.

the end, hij lijkt ook een baardje te hebben. Bij Anderlues is dus sprake van twee "Oude" daders.

Re: Nr. 5

Is deze 2de oude ook bij andere feiten gezien? Is dat iemand bekend of was dat de enige keer? Ik ga er even van uit dat de 1ste oude de voor ons bekende oude is die vaker gezien werd.