161

Re: Theorie van speurneus

Ze hebben niet alles weggesmeten speurneus. Dat maakt het ook merkwaardig. De wapens die het meest doden konden maken zijn niet weggesmeten. Dat maakt het eigenlijk overbodig om de rest weg te smijten. Als je niet wil gepakt worden met de meest 'warme' wapens, gooi die dan eerst weg. Ze hebben in Ronquières echt willen aantonen dat er een verband was tussen 1983 en 1985 zonder hun meest waardevolle spullen mee weg te smijten. Raar maar waar.

Re: Theorie van speurneus

Ik ga er van uit van wel maar ik denk op een andere plek. Waar is gissen. De kans dat die ooit nog gevonden worden is nihil. Misschien wel ergens daar begraven maar dat is zoeken naar de bekende speld.

163

Re: Theorie van speurneus

Dat spreekt wel tegen dat ze na Aalst "in paniek waren".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Theorie van speurneus

Nee absoluut niet, ze waren volgens mij redelijk in paniek maar dat wil niet zeggen dat ze sommige spullen niet apart hebben begraven of misschien wel ook daar ergens in de buurt gedumpt hebben. Het kan ook weer weggehaald zijn voor de speurders er waren. Het is gissen maar ik vermoed dat het ergens ligt maar waar dat weten we misschien nooit. De speurders kunnen daar in de buurt beter eens een groter gedeelte doorzoeken, niet alleen in het water. Ik geef ze toch wel een kans wat te vinden.

Re: Theorie van speurneus

Een psycho met de juiste training die andere psycho's rond zich heen kan brengen om zijn plannen uit te werken. Het lijkt mij zeer buitengewoon, zelfs bijna onmogelijk dat zo iemand in staat zou zijn om deze daden ook achterna geheim te houden. Als de bloedlust van deze geschifte 'prof' zijn drijfveer was, dan zou hij niet plots kunnen stoppen. Hij alsmaar herbeginnen. Zoals het een seriemoordenaar/psychopaat betaamd. Meestal gaat het dan trouwens over passionele moorden.

En zijn ploeg zwijgt tot in het graf? Geen sidekick of kameraadje die er lucht van krijgt? Ik blijf overtuigd dat er veel meer aan de hand was. Volgens mij was die prof niet om persoonlijke redenen gemotiveerd, maar had hij een opdracht. En waren de ingehuurde krachten die mogelijk deels lid uitmaakten van lokale dievenbendes in een ijzeren greep zodat ze zwegen.

Servo per Amikeco

Re: Theorie van speurneus

DeadLetterBox, waarom zou dat onmogelijk zijn? Al je reeds zoveel moorden op je geweten hebt, is het niet erg slim om te praten. Het gaat niet om een simpele inbraak, mochten ze uit een gesloten groep komen zoals zigeuners dan is het ook te verklaren. Dat er sommige telkens mee gingen, is ook gewoon groepsgedrag. Dat komt vaak voor, de groep gaat steeds verder onder aanvoering van een leider.

Ik zie gewoon geen groter geheel in de Bende van Nijvel omdat in mijn opinie die theorieën bijna niet mogelijk zijn. Als er een persoon te sprake komt die bijvoorbeeld contact had met Bouhouche, word die persoon ook direct gelinkt aan de Bende van Nijvel. Bouhouche was gewoon een crimineel die zoveel zaakjes had die niks met de Bende van Nijvel te maken hadden. De grootste fantasieën komen te sprake maar dit zijn slechts fantasieën het kan gewoon niet.

167

Re: Theorie van speurneus

speurneus wrote:

De reden dat ze niet gepakt zijn? Die is simpel de politie in die tijd heeft te veel fouten gemaakt, die ze maar al te graag verdoezelen zeker ook omdat er ook wat rotte appels in het korps zaten de vuile was hang je niet graag buiten. Ik sluit niet uit dat er wel enkele leden van extreem-rechts bij waren puur voor de kick en een beetje handgeld tuurlijk, geen miljoenen euros maar altijd nog meer dan wat je met een normaal baantje verdiend.

Dus een groot complot van justitie, met hulp van extreem rechts uitgevoerd door zigeuners? Plus de grote onkunde van alle politiediensten? Straf

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Theorie van speurneus

the end wrote:

Dus een groot complot van justitie, met hulp van extreem rechts uitgevoerd door zigeuners? Plus de grote onkunde van alle politiediensten? Straf

Maar dat lees ik ook niet in het vet gemaakte citaat van Speurneus.

Re: Theorie van speurneus

Inderdaad, dat schreef ik niet en het slaat dus nergens op. the end, neem de moeite eens om het topic in zijn geheel te lezen. Misschien dat je het dan begrijpt, zo niet stel dan vragen in plaats van dit soort opmerkingen. Ik wil eventueel al je vragen beantwoorden mits je serieus bent.

170

Re: Theorie van speurneus

speurneus wrote:

Ik wil eventueel al je vragen beantwoorden mits je serieus bent.

Ik heb er 2 gesteld in mijn post vorige post, en dit zijn serieuze vragen, misschien in weinig woorden. U gaat uit van onkunde door de ordediensten? Daarna dekt justitie het toe?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.