Re: Theorie van speurneus

Ik denk dat het humoristisch bedoeld was, en enige glimlach kon ik inderdaad niet onderdrukken. Af en toe een beetje humor moet kunnen. Zelfs op dit ernstige forum. Wie weet krijgen we ooit allemaal nog eens gelijk, en blijkt de bende begonnen als 'marginalen' om te eindigen als een complot.

Re: Theorie van speurneus

the end wrote:

Ik heb er 2 gesteld in mijn post vorige post, en dit zijn serieuze vragen, misschien in weinig woorden. U gaat uit van onkunde door de ordediensten? Daarna dekt justitie het toe?


Het was inderdaad wat humor van me. Ik zal het uitleggen: ik denk dat onkunde een rol heeft gepeeld in het dossier-Bende van Nijvel. Dit was slechts 1 van de factoren, ik zeg niet dat het de hoofdoorzaak is van het niet oplossen maar het speelt een rol dat kun je toch niet ontkennen? En er waren ook absoluut goede dienders bij de diensten, dat staat absoluut buiten kijf!

Voorts ben ik van mening dat het te lang zoeken op 1 spoor - wat in mijn opinie op dit moment gebeurt - de zaak niet goed doet. Ik vind dat alle bekende pistes die er nu zijn onderzocht moeten worden voor iedere piste één apart team. Het kost geld en mensen ja, maar er is haast bij vanwege de verjaring.

Pistes zijn: marginalen, extreem-rechts cq politiek complot, uit binnen of buitenland (CIA, Mossad, ...), afpersing.

Re: Theorie van speurneus

Dus zie je toch een mogelijkheid in de 'complot' pistes? smile

Servo per Amikeco

Re: Theorie van speurneus

Nee, ik sluit niets uit. Dat heb ik nooit gedaan inzake de Bende van Nijvel. Het lijkt me minder waarschijnlijk dat wel ieder spoor in dit dossier moet onderzocht worden, zeker met de verjaring in aantocht. Ik vind gewoon dat mensen soms te ver gaan in hun complottheorieën en dus alleen maar naar die piste kijken. Als ik mijn theorie geeft, word ik af geschoten en dat vind ik een beetje ver gaan. Denk helder en bekijk ook andere piste's dat is mijn boodschap.

Overigens niet door jou dlb en sommige anderen die gewoon netjes een discussie voeren, wat ik waardeer.

175

Re: Theorie van speurneus

speurneus wrote:

Bouhouche was gewoon een crimineel die zoveel zaakjes had die niks met de Bende van Nijvel te maken hadden. De grootste fantasieën komen te sprake maar dit zijn slechts fantasieën het kan gewoon niet.


Als dat uw mening is over Bouhouche, raad ik u aan om u dringend te verdiepen in deze persoon. Al in 1987 zeiden de onderzoeksrechters dat "de mogelijke betrokkenheid van Madani Bouhouche en Robert Beijer bij de feiten van Waals Brabant hoe langer hoe minder kan worden uitgesloten. Vanuit deze optiek hebben wij gesteld dat een hechte samenwerking noodzakelijk is." We weten natuurlijk allemaal dat deze samenwerking er nooit is gekomen en dat Hennart zijn dossiers niet deelde.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Theorie van speurneus

Ben, ik zal me even verduidelijken, want ik bedoelde het anders. Ik had moeten schrijven dat Bouhouche een crimineel was die ook zaakjes had die buiten de Bende van Nijvel vielen en daardoor dus contacten had met andere criminelen. Het is dus niet zo dat ieder die zaakjes had met Bouhouche gelinkt kan of moet worden aan de Bende van Nijvel. Bouhouche word gelinkt aan de Bende van Nijvel - niet geheel onterecht hoor - maar daardoor word iedereen die contact had met Bouhouche bijna automatisch gelinkt aan de Bende van Nijvel en ontstaan de grootste verhalen daar moeten we mee uitkijken. Is het zo wat duidelijker hoop ik?

177

Re: Theorie van speurneus

Dit is toch wel een heel grappig topic.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Theorie van speurneus

the end wrote:

Dit is toch wel een heel grappig topic.

Dit bedoel ik dus absoluut geen constructieve bijdrage. Ik vind dat je hier wel eens een waarschuwing voor kan geven Ben. Als je je ergens niet in kan vinden the end of wie dan ook, onderbouw het dan eens in plaats van dit soort zeer irritante opmerkingen. Als ik dit soort onzin in uw topics zou geven, zou u dat waarderen? U hoeft niet te reageren in dit topic, het is niet verplicht.

Hier een linkje voor the end. Zie hier wat het doel van een forum is » nl.wikipedia.org

179

Re: Theorie van speurneus

DeadLetterBox wrote:

Een psycho met de juiste training die andere psycho's rond zich heen kan brengen om zijn plannen uit te werken. Het lijkt mij zeer buitengewoon, zelfs bijna onmogelijk dat zo iemand in staat zou zijn om deze daden ook achterna geheim te houden. Als de bloedlust van deze geschifte 'prof' zijn drijfveer was, dan zou hij niet plots kunnen stoppen. Hij alsmaar herbeginnen. Zoals het een seriemoordenaar/psychopaat betaamd. Meestal gaat het dan trouwens over passionele moorden.

En zijn ploeg zwijgt tot in het graf? Geen sidekick of kameraadje die er lucht van krijgt? Ik blijf overtuigd dat er veel meer aan de hand was. Volgens mij was die prof niet om persoonlijke redenen gemotiveerd, maar had hij een opdracht. En waren de ingehuurde krachten die mogelijk deels lid uitmaakten van lokale dievenbendes in een ijzeren greep zodat ze zwegen.

Het klopt dat een seriemoordenaar na een cooling down altijd herbegint. Het klopt niet dat het om passionele moorden gaat bij een seriemoordenaar. Of bedoel je seksueel getint? In elk geval zijn er soorten seriemoordenaars, de gemende deler is dat ze een kick krijgen van moorden. Maar wie zegt dat de eventuele seriemoordenaar/psychopaat van de bende gestopt zou zijn na 1985? Dat is helemaal niet zeker.

Het enige dat niet klopt is dat een seriemoordenaar/psychopaat normaal gezien alleen werkt en niet in bende. Normaal gezien gaan bendeleden niet toelaten dat een lid onnodig veel slachtoffers maakt. Het kan alleen als ze heel erg naar hem opkijken of zelf psychopaat zijn.

Re: Theorie van speurneus

fipilip, het is goed mogelijk dat er nog meer gestoorden in de groep zaten, gezien hun gedrag dat ze gezamenlijk vertoonden.