1

Topic: Noord Afrikaans spoor

Bij diverse feiten is er een duidelijke indicatie dat er dader(s) betrokken zijn met een Noord-Afrikaanse (NA) achtergrond. Men kan hier gericht onderzoek naar doen. Zowel tactisch als forensisch. Wij kunnen dat helaas niet doen. Dat is echt iets wat het opsporingsteam moet doen.

  • Een lijst van alle bekende NA gedetineerden, ongeacht wat voor misdrijf. Er zijn er genoeg die namelijk heel klein beginnen.

  • Een lijst van alle bekenden NA verdachten die nooit veroordeelt zijn geweest.

  • NA-informanten.

Daarna vergelijken of er verband kan worden gelegd:

  • Gelegenheid (alibi), na zoveel jaar wordt dat wel lastig.

  • DNA

  • Mogelijk vingerafdrukken.

Maar ook zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar schietclubs met NA-leden. Wat een tegenstelling is als het het gaat om het extreem rechtse scenario is het feit dat er NA bendeleden betrokken zijn.

In Nederland is één van de hoofdregels bij de lidmaatschap van (voormalig) extreem rechtse partijen dat men niet van buitenlandse komaf mag zijn of een relatie met een buitenlandse partner heeft. Dus dat zet wel tot nadenken. Het is niet logisch aan de ene kant heb je nationalitische gevoelens en dat is de drijfveer van de terreur tegen de staat, maar je gaat deze terreur samen uitvoeren met mensen die niet een Belgische origine hebben. Klinkt zeer eigenaardig en tegenstrijdig moet ik zeggen. Bij wijze van spreke Vlaams Belang zou dan ook leden of sympathisanten met een NA-achtergrond mogelijk hebben. Dat klinkt heel eigenaardig en onrealistisch.

2

Re: Noord Afrikaans spoor

Karel wrote:

Bij diverse feiten is er een duidelijke indicatie dat er dader(s) betrokken zijn met een Noord-Afrikaanse (NA) achtergrond.

Dat is geen feit, noch is het waarschijnlijk. De indicaties zijn bovendien zeer mager. Dit hier bv. voor Genval bewijst juist niets:

"de daders worden door verschillende getuige beschreven als Noordafrikanen van ongeveer 1m75 groot, Franssprekend met Arabische tongval, een bril dragend met schildpaddenmontuur en een kapsel in afro-stijl"

Ergens vind je ook dat die Arabische tongval gekunsteld leek, alsof het bedoeld was om een dwaalspoor te forceren. Bovendien liep er bij WNP iemand rond met een afrokapsel die zeker in aanmerking komt voor de Peugeot 504 en Genval, en dat was geen Noord-Afrikaan maar een half-congolees/half-belg. Bij de andere overvallen is er in de verste verte geen Noord-Afrikaan te bespeuren. Tenzij je de zwarte pieten in Aalst op dezelfde hoop wil gooien? Dus ga je hierop gebaseerd toch geen etnische groep gaan viseren en een DNA-onderzoek gaan afdwingen? Dat lijkt me niet zo fris als aanpak.

En dat van die buitenlandse komaf in rechtse organisaties snijdt ook geen hout. Zoals gezegd zat er bij WNP een halve congolees (en een Libanees en een Syriër kwamen vaak op bezoek). In de FN zat een jood hoog in de pikorde en de vrouw van Bouhouche was van joodse origine. Bultot is intussen getrouwd met een Afrikaanse. Moet ik verder gaan? Dus gebruik deze argumenten niet om het extreem-rechtse Bende-spoor te ondermijnen, dat slaat nergens op (en maak hier zonder harde feiten aub geen rassendiscours van, dat kunnen we missen).

3

Re: Noord Afrikaans spoor

Sorry, ik ken de rechtse groeperingen qua regels in Belgie niet voldoende wat dat betreft. Maar als het waar is wat je zegt, dan verbaasd me dat. Maar goed. Het doel is niet om te stigmatiseren. Maar goed vergeet de discussie maar. Zou je voor mij kunnen uitzoeken hoe het zit met die wapenmagazines. Wie is de uitgever?

4

Re: Noord Afrikaans spoor

Geen probleem. Er is niet iets als één "extreem-rechts", het monster komt in vele soorten. Soms is het xenofoob, soms zelfs racistisch, maar niet noodzakelijk.

Wat de wapenmagazines betreft moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik herinner me vaag dat er op het franstalige forum ooit discussies over gevoerd zijn (AMI, Soldier of Fortune, ... en wanneer die magazines juist beschikbaar werden gesteld voor bepaalde mensen nog voor officiële publicatie) maar ik weet niet meer in welke context. Andere mensen op dit forum zijn veel beter onderlegd in de leefwereld van wapenliefhebbers dan ik dat ben (ben daar zelf behoorlijk analfabeet in).