1

Topic: Getuigenis legia

Stond destijds op de parking op mijn vrouw te wachten die in de winkel was. Naast mij stond auto met drie inzittenden, vierde kwam uit de winkel en had daar een kleinigheid gekocht.

2

Re: Getuigenis legia

En je bedoelt dat die auto naast jullie verdacht was of wat is de eigenlijke implicatie van je observaties voor het onderzoek?

3

Re: Getuigenis legia

Op dat ogenblik vond ik dat niet echt verdacht er was toen nog niets gebeurd. Toen ook niet echt gelet hoe die manner er uitzagen, kon ze dus ook niet beschrijven. Heb dat voorval wel de dag nadien gemeld.

4

Re: Getuigenis legia

Ok, maar wat doet je vermoeden dat deze 4 personen mogelijk betrokken waren en niet zomaar klanten? Kun je ook iets kwijt over hun persoonsbeschrijving of zit dat te ver?

5

Re: Getuigenis legia

Ik vind het niet zo evident dat vier mannen op een drukke winkelavond in een supermarkt even een kleinigheid gaan kopen. De persoon die buiten kwam had slechts een klein papieren Delhaize-zakje in de hand. In elk geval zat daar amper iets in en dat merkte ik. De wagen stond ook geparkeerd zodanig dat ze meteen konden weg rijden. Om op die plaats met de voorkant van je wagen naar de winkel gericht te staan moest je de  auto achteruit parkeren, dit was onhandig. Ik moet wel zeggen dat ik ook zo geparkeerd stond.

Ik parkeerde aan Delhaize, als we daar gingen winkelen, altijd zodanig dat we direct konden wegrijden. In die tijd en met dat klimaat van overvallen op Delhaize hield je daar bewust of onbewust wel ergens rekening mee. Althans, ik was niet naief om te denken dat het daar nooit zou gebeuren. Pas later las of vernam ik dat er ook sprake was van een beige Taunus die zou betrokken zijn. Ik durf niet met stellige zekerheid zeggen dat dat toen een Taunus was, het was in elk geval een beige wagen en van een ouder model. Zag ook alleen de zijkant en heb er verder geen acht op geslagen.

Persoonsbeschrijvingen ben ik zo al niet goed in en heb er toen gewoon ook niet op gelet. Het is ook best mogelijk dat die mannen er niets mee te maken hadden en brave huisvaders waren. Een toevallig voorval en misschien legde ik verkeerdelijk toen de link. Aan de andere kant kan het ook zijn dat ik de trieste eer had om even naast gangsters te hebben gestaan. Dat heeft me altijd wel bezig gehouden, maar ben ergens wel blij dat ik er niet meer gegevens kan over verstrekken.

Re: Getuigenis legia

Hierbij nog een aantal oude bijdragen van legia die in het begin van deze topic dienen te staan.

Op 2010-11-08 18:07

legia wrote:

Waarom stond de beige Taunus op 8 november '85 van 19.30 tot 19.50 op de parking, met drie inzittenden, een vierde kwam de winkel buiten met een kleine aankoop waarna ze vertrokken. De Taunus stond met neus naar de winkel geparkeerd tegen de lage muur die er nu nog is, 4e parkeerplaats.

Op 2010-11-10 18:06

legia wrote:

Beste Dim, ik stond er rechts naast geparkeerd en zat dus op een meter van de passagier.

Op 2010-11-11 17:56

legia wrote:
Boemerang wrote:

Dag Legia, welkom. Heb jij van deze getuigenis officieel melding gedaan? Zo ja, wat was de reactie van de speurders? Zijn er robotfoto's of  "bekende verdachten" waar jij iets in ziet? Zo zijn er robotfoto's van verdachte lieden op de ochtend van 9-nov-'85. Waren het ruige of nette types, is er iets over hun gedrag te vertellen? Nieuwsgierig naar meer...

Boemerang, ik heb daar destijds telefonisch aangifte van gedaan (zal wel één van hun eerste tips geweest zijn die ze binnenkregen) en nooit iets van vernomen. In die tijd hing er in Aalst een sfeertje van "ze komen hier ook wel eens langs bij Delhaize", wij gingen daar dus eigenlijk niet meer op winkelen op vrijdagavond. Die avond gingen we ergens op bezoek en mijn vrouw ging er enkel een fles wijn kopen, zelf bleef ik op de parking in de auto wachten. Heb daar ook nog de rijkswacht gezien met de Renault 4, ze reden traag voorbij, waarschijnlijk omdat ik toen ook met een snelle wagen reed.

De voetsporen van René De Witte kloppen ook. Ik heb ze op zondag ook gezien (als kind speelden we daar vroeger wel eens en ik wist dus ook dat die dreef uitkwam aan het rusthuis). Ben er dus zondag nieuwsgierig eens gaan kijken.

Ook klein toevallig detail is, dat mijn moeder aan het Houten Hand bewuste avond met haar fiets bijna omver gereden werd door een golf met zeer hoge snelheid die een hels lawaai maakte, vermoedelijk bedoelde ze de opgedreven motor.

Re: Getuigenis legia

legia wrote:

Ik parkeerde aan Delhaize, als we daar gingen winkelen, altijd zodanig dat we direct konden wegrijden. In die tijd en met dat klimaat van overvallen op Delhaize hield je daar bewust of onbewust wel ergens rekening mee.

Kan iets betekenen. Mensen met een bepaalde rijopleiding zullen dit ook wel aanleren. Ik parkeer uit gewoonte ook altijd zo tot frustratie van ons madam die dan altijd moet sukkelen om met de winkelkar achter te raken.

Re: Getuigenis legia

Hahahaha! Maar ik weet helemaal wat je bedoelt, die van mij ergert zich ook altijd aan mijn keuze van tafel in een restaurant. smile

Servo per Amikeco

9

Re: Getuigenis legia

smile En de mijne ergert zich omdat ik veelvuldig in de linker- binnen- en rechterspiegel zit te kijken als ik stilsta of rij. Nog een overblijfsel uit mijn waardetransporttijd. roll

Re: Getuigenis legia

Onvervalste beroepsmisvorming!

Servo per Amikeco