11

Re: Philippe Lebrun

De tekst hierboven:

En daarop tot haar echtgenoot: "Tu te rappele, chérie, la visite de la police qu’on a eu après les tueries à Overijse."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12

Re: Philippe Lebrun

Ok, overgelezen, mijn excuses. Anderzijds spreken de getuigen blijkbaar over de dag van Aalst. Nog maar eens onduidelijke info.

13

Re: Philippe Lebrun

Lijkt me duidelijk dat de villa op de Overijsesteenweg 70 in Hoeilaart een doorgangshuis was. Onbewoond en relatief goed verborgen (op een attente wandelaar na). Centraal gelegen en onverdacht. Raar gedrag van "duivel doet al" Bouhouche in de straten van Hoeilaart en ter plaatse. Opgefokt en bedillerig, hij was "The Men of the Game".

14

Re: Philippe Lebrun

In de zomer van 2008 bezocht ik Philippe Lebrun, de eigenaar van het landhuis in Hoeilaart waar in 1985 de man werd gesignaleerd die sterk leek op Bouhouche. Lebrun was een bekend zakenadvocaat die ik twintig jaar eerder had ontmoet in een rechtszaak, waarin een Belgische schuldeiser een vliegtuig van Air Zaïre in beslag liet nemen wegens wanbetaling. Lebrun behoorde tot de entourage van VDB en hielp de vermaarde Brusselse politicus in een ernstige zaak van fiscale fraude en het uitstippelen van ontduikings- en ontwijkingsconstructies naar fiscale paradijzen.

Hij werkte nauw samen met advocaat en lobbyist Michel Vander Elst, het brein achter de ontvoering van VDB door de bende van Patrick Haemers. Ongetwijfeld moet Lebrun toen Haemers, Smars en Lacroix tegen het lijf zijn gelopen in de bank Caisse Privée, vanwaar het zwarte geld van VDB in valiezen naar fiscale paradijzen in het buitenland vertrok. Zijn advocatenpraktijk werd in het begin van de jaren tachtig opgeslorpt door het rijke en invloedrijke kantoor van de Amerikaan Robert Strauss, lid van het anticommunistische Center for Strategic and International Studies. (...)

Lebrun ontkende echter formeel dat hij iets te maken had met het mogelijke bezoek van Bouhouche aan zijn woning in Hoeilaart en verzekerde me dat hij in november 1985 elders verbleef omdat er renovatiewerken aan de gang waren in zijn huis. De naam van Bouhouche zei hem trouwens niets, hoewel hij na wat aandringen toegaf dat hij toch eens een beroep had gedaan op het detectivebureau ARI na bedreigingen door een klant.

In 1992 kreeg hij een beroerte, waardoor zijn advocatenpraktijk slabakte. Zijn levensstandaard kreeg een ferme knauw en hij was daarom verhuisd naar een bungalow in een verouderde residentiële wijk in Waterloo. Zijn blonde wulpse vrouw mengde zich ook in het gesprek. Zij was afkomstig van Montigny-le-Tilleul, waar Bougerol jarenlang woonde. De majoor kende ze niet persoonlijk, maar ze had wel een relatie gehad met zijn vriend Bernard Mercier.

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Philippe Lebrun

Ben wrote:

Ongeveer anderhalf uur voor de overval in Aalst was het bepaald druk geweest aan de Overijsesteenweg nummer 70 in Hoeilaart. Een getuige die daar voorbij de indrukwekkende, in een tuin met parkallures verscholen villa wandelde, zag op de oprit voor het huis drie mannen rond een Ford Granada coupé staan, klaar om te vertrekken. De eigenaar van de villa was er niet bij. Twee van hen waren stevige, grote Europees uitziende jongens, maar vooral de derde man viel de getuige op. Hij was een stuk kleiner, vinnig en pezig, en hij had halflang zwart haar en een snor.

Als men het adres Overijsesteenweg 70 in Hoeilaart intikt in Google Maps en daarna in Street View kijkt, is er toevallig een vlek op die plaats...

16

Re: Philippe Lebrun

Zou ooit het correspondentieadres geweest zijn van ene John O Keeffe, ex-directeur bij Procter & Gamble. Naam zegt me niets, waarschijnlijk te verwaarlozen spoor ... indien zo, mag dit bericht gewoon geschrapt worden.

17

Re: Philippe Lebrun

Scaramouche wrote:

Als men het adres Overijsesteenweg 70 in Hoeilaart intikt in Google Maps en daarna in Street View kijkt, is er toevallig een vlek op die plaats...

Ik zie geen vlek op die plaats » Google Maps

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Philippe Lebrun

Ben: En als ge u in Street View vóór het huis nr. 70 wil plaatsen?

19

Re: Philippe Lebrun

... dan zie je geen vlek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Philippe Lebrun

Ben, waar ligt dat huis nr. 70 dan eigenlijk? Men kan het toch niet goed zien nietwaar?