1

Topic: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

De gangster Patrick Haemers, die met zijn bende een ellelange reeks misdaden op zijn kerfstok heeft, met onder meer 4 dodelijke slachtoffers, heeft zelfmoord gepleegd in zijn cel in de gevangenis van Vorst. Het was Haemers blijkbaar allemaal te veel geworden. Vermoeidheid door de jaren eenzame opsluiting sinds zijn aanhouding in Rio de Janeiro in mei 1989, uitputting na een ontwenningskuur en verbittering door het uitstel van zijn proces hebben zijn zelfmoord kennelijk in de hand gewerkt.

Dat is althans de officiële versie, want sommigen betwijfelen of het hier echt om een zelfmoord gaat. Die twijfel hoeft niet te verwonderen als men slechts enkele speculaties omtrent Haemers en zijn activiteiten op een rijtje zet. De ontvoering van Vanden Boeynants zou misschien opgezet spel zijn, Haemers zou veel weten over het zwart geld van heel wat vooral Brusselse vooraanstaanden en hij zou betrokken zijn geweest bij de Bende van Nijvel.

Daders » Bende Haemers

2

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Wat ik ook eigenaardig vind is dat hij zelf  zegt: ik doe niet aan politiek, maar in zijn afscheidsbrief zegt hij wel dat Wathelet de pot op kan. Wat was de rol eigenlijk van Wathelet? Was hij minister van Justitie?

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Die was toen inderdaad minister van Justitie.

4

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Misschien die boodschap aan Wathelet omdat Haemers zijn gevangenisregime niet meer aankom en dat op de minister van Justitie stak. Vergeet ook niet dat hij op dat moment aan het afkicken was. En weet je trouwens dat Haemers zijn drugs een tijdlang bij Philippe De Staerke heeft gekocht? En er zijn wel meer verbanden tussen die twee, meer daarover binnekort op de website!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

5

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Soms las ik dat sommige wel twijfelen of Haemers wel effectief dood zou zijn? In ieder geval hij is toch in bizarre omstandigheden overleden. Hij kreeg zijn medicatie niet,dan zou hij zich opgegangen hebben, dus die cipiers moeten toch in zo een geval hem extra in de gaten gehouden hebben, want iemand die zijn pillen niet krijgt is tot alles in staat als hij depressief was. Ofwel hebben ze hem geholpen bij zijn zelfmoord.

Maar wat ik mij afvraag is er een graf van Haemers bijvoorbeeld? Stel dat ze hem een nieuw leven hebben gegeven onder een nieuwe naam. Hij wist waarschijnlijk heel veel en ging praten,dus diegene waar hij meer over wist moeten dan toch efkes beginnen zweten hebben. Of is het te ver gezocht dat hij toch nog zou leven in een ander land? Ik vind het zelf ook ver gezocht maar ik stel mij toch veel vragen,zoals die 60 miljoen dollar,die hij had en die dan uiteindelijk naar zijn vrouw gaat Tyack.

Waren die getrouwd? En was zijn zoon (van Patrik) ook een zoon van Tyack? Want als dat niet zo is zou dat geld toch naar Kevin gaan.

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Kevin is een zoon van Patrick & Tyack veronderstel ik. Hij is na de dood van Patrick toch bij haar blijven wonen. En woont nog steeds in de buurt van haar (zij heeft een café in Waver). Toch wel raar. Anderen duiken allemaal onder en Denise en Kevin maken er voor niemand geheim van waar ze wonen. En ze baat zelfs een café uit.

Volgens mij is hij wel degelijk dood. Een van de agenten zou zijn stoffelijk overschot gezien hebben. Net als bij Bouhouche een opgezette dood waarschijnlijk, iedereen wie zou durven praten laten ze verdwijnen.

7

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Ik denk dat Haemers in de cel het niet meer aankon en eigenlijk als ze echt niets met zijn dood te maken hebben (als hij echt niet vermoord is in de cel), dan versta ik toch niet. Als hij er een eind aan gemaakt heeft konden ze het toch voorkomen hebben. Zijn medicatie geven en hem in de gaten houden, cipiers moeten toch beseffen dat hij tot zoiets in staat was.

8

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Wat ik mij afvraag is het volgende, stel u in Haemers zijn plaats: hij bezit een rekening van zeker al 60 miljoen dollar, en dat in de jaren '80! Hij heeft vrouw en kind, ga je dan zelfmoord plegen? Ik heb er toch twijfels bij. En net op het moment dat hij zou praten in de rechtbank. Ofwel hebben ze hem vermoord ofwel een nieuw leven gegeven. Men had duidelijk schrik dat Haemers ging praten en zijn vader denkt ook dat hij nog zou leven omdat die rekening is leeggehaald.

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Renne wrote:

Wat ik mij afvraag is het volgende,stel u in Haemers zijn plaats: Hij bezit een rekening van zeker al 60miljoen dollar,en dat in de jaren '80!

Ja, hij deed veel meer dan hold-ups. En volgens de document werkte Haemers voor een organisatie met gevaaarlijke politieke ideen. Ik vind het boek Bloed Zonder Tranen fascinerend. Het ziet er een beetje gek uit, maar  ik heb meer en meer het gevoel dat de schrijver informatie  doorgeeft dat niet mogelijk was in een gewone nieuwsartikle. De schrijver heeft gezegd, in a een interview, dat hij hield streng bij de feiten van de rechtzaak. Maar het is glashelder, bij voorbeeld, dat hij een hekel heeft met Van Lijsbeth (De Roover in het boek), en praat over het feit dat hij vrijmetselaar is.

Het boek praat over Zweden. Was Patrick Haemers ook een contract killer? of iemand die werkte ivm contract killers. Ik neem deze therie uiterste serieuze in verband met Olof Palme. Voor mij, het feit dat Haemers zoveel geld had, spreekt boekdelen. Ik geloof dat de "organisatie" waarvoor werkte  Patrick Haemers, P2 was, and dat hij was een belangrijke mens in de strategie van des annees de plomb.

10

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

swansongunsung wrote:

Ik geloof dat de "organisatie" waarvoor werkte  Patrick Haemers, P2 was en dat hij was een belangrijke mens in de strategie van des annees de plomb.

De aanwijzingen lijken er toch op dat hij in dienst van een organisatie werkte. Hij word in Brazilië aangehouden, daar zouden ze hem met hulp van een groep willen laten ontsnappen. Daarvoor moet je toch connecties hebben in de onderwereld van Zuid-Amerika. Oke, met geld bereik je alles (zeker in die corrupte landen) maar je moet connecties hebben in die onderwereld.