Re: Overzichtsschema

Merovinger wrote:

Wat ik uit deze kaart opmerk is dat de dader met de .22 zich hoofdzakelijk langs de E19 verplaatst heeft en vooral bij de westelijke Bende van Nijvel-feiten (+ Anderlues) geschoten heeft. Er werd met de .22 niet geschoten bij de oostelijke Bende van Nijvel-feiten.

Dat is zeker zo, interessant overzicht. De 0.22 van Bergen kan men zelfs over de E19 verplaatsen ergens langs deze weg is de moord gebeurt. Dit is toch wel een interessant gegeven de dader met de 0.22, de E17 Bergen en Brussel. Anderlues, Temse en Nijvel zijn anders dan de vroegere acties waarbij de 0.22 gebruikt is, voor deze is het motief en samenstelling ook anders. Men kan duidelijk van fases of patronen spreken, de periode voor en na Waver, tussen Waver en Temse (schijnbaar 2 bendes de 9mm1 en de 0.22), dan periode vanaf Temse tot en met Anderlues (samenvoeging bendes of cellen), en dan 85. Er is via de wagens en de wapens waarvan verschillende vermoedelijke van Dekaise komen continu onderlinge linken, waardoor het niet echt afzonderlijke bendes zijn, doch meer een cellen structuur.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Overzichtsschema

the end wrote:

Nu aan de hand van alle beschikbare gegevens poog ik een patroon in de gedragingen van de daders te zien. Het blijft natuurlijk gissen aan de hand van de feiten en de info die we voorhanden hebben.

the end, dat patroon probeer ik ook te zien. Hier een kleine oplijsting omtrent Temse met bedenking omtrent wapens:

  • RG1 schiet verlichting nabij fabriek stuk;

  • Daders breken glas bij inbraakpoging;

  • Jos Broeders wordt wakker en gaat buiten kijken, wordt beschoten, kaliber weet ik niet;

  • Jos doet massieve houten voordeur toe, RG1 schiet er dwars door, Jos is gewond;

  • Linda wordt wakker en gaat kijken, wordt neergeschoten door RG1 en nadien mismeesterd door kolf;

  • Ondertussen krijgt Jos vier .22 kogels in de kruin geschoten;

  • Dochter van neergeschoten koppel komt wenend kijken, één van de daders geeft het kind een karamelle en steekt het terug in bed (verklaring Sharon aan politie: "lieve meneer met z'n karamellen");

  • Ondertussen staat Saab met draaiende motor op wacht en schiet chauffeur Saab op buurman Riské, waarmee? Er zijn slechts twee wapens gebruikt: .22 en RG1, maar die waren bezig in conciërgewoning.

Of is laatste actie gebeurd na de schietpartij in conciërgewoning, wat wil zeggen dat ze een ongewapende chauffeur bij Saab achterlieten, wat ik niet plausibel acht. Of is er een derde wapen gebruikt bij Temse?

I.v.m. het profiel, hoe verschrikkelijk ze ook tekeer gingen met Jos en Linda, er was toch één dader die een beetje mens bleef wanneer ie omging met driejarig meisje, ze hadden even goed het kind alleen kunnen laten, de diefstal doen en vertrekken.

Re: Overzichtsschema

dolorean wrote:

I.v.m. het profiel, hoe verschrikkelijk ze ook tekeer gingen met Jos en Linda, er was toch één dader die een beetje mens bleef wanneer ie omging met driejarig meisje, ze hadden even goed het kind alleen kunnen laten, de diefstal doen en vertrekken.

Ouders koelbloedig afmaken, nog wat 'bewerken' en dan hun kindje wat snoep geven. Lijkt me eerder een 'ziekelijk trekje' dan menslievendheid.

Re: Overzichtsschema

Whynot? wrote:

Ouders koelbloedig afmaken, nog wat 'bewerken' en dan hun kindje wat snoep geven. Lijkt me eerder een 'ziekelijk trekje' dan menslievendheid.

Whynot, menslievendheid is een foute interpretatie van je over wat ik neerschreef. Menslievend zijn is niet identiek met menselijk zijn, er is een nuance. Gewoon even ter correctie. Een echte psychopaat dus.

Re: Overzichtsschema

Wat Temse betreft hebben we bij die actie de factor dat de daders zeer goed op de hoogte waren hoe het er aan toe ging en op welk moment dat ze moesten toeslaan. De vesten bleven daar maar tijdelijk. Wie was de bron met voorkennis, en kon die persoon dat allemaal uitgelegd krijgen of was die mee? Hoe wisten de dader dat het die vesten moesten zijn, er zal daar wel meer dan dat gelegen hebben. Er is immers het feit dat de Saab wegrijd en terug komt met een persoon minder. En waarom zijn Linda en haar man zo zwaar toegetakeld geweest, het zeker de boedoeling om Linda te vermoorden. Is die onbekende factor de persoon die de dochter naar bed brengt? Of een van de schietende daders?

Over hoe dat ze het terplaatse gegaan is ben ik nog aan het uitvissen, maar logischer wijze en als men ook naar de voorbereidingen kijkt zal het eerst een stille actie geweest zijn, en zal het pas op het einde uit de hand gelopen zijn. Een tweede wagen is ook een mogelijkheid.

Over de lijn van de schutter de leider in Waver en het gebruik van wapens en de patronen in zijn handelen, heb ik dit eens getoest aan de beschikbare robotfoto's. Een therorie moet kloppen op zoveel mogelijk vlakken en daar kan je ook het spoor volgen van de nummer 15 start in Hoeilaart, die de nummer 10 in Waver is zonder hoed, en die ook de nummer 14 is later. De kans dat in Temse de gebruiker van de RG1 robotfoto nummer 15, 10 en 14 is, is zeer groot.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Overzichtsschema

Temse is in vele opzichten een rare actie, als men Temse niet met de .22 gedaan had en niet zo geweldadig, dan was de theorie van roofdier gangsters zeer waarschijnlijk geweest, en was de link met de 2 moorden die met de .22 gadaan zijn moeilijk te leggen. Een week erna komt Nijvel? Waarom Temse? Welke boodschap voor wie, van wie? De wijze waarop de actie verloopt maken de vesten voor gangsters onbruikbaar, naar waar zijn die vesten gegaan?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Overzichtsschema

the end wrote:

Over de lijn van de schutter de leider in Waver en het gebruik van wapens en de patronen in zijn handelen, heb ik dit eens getoest aan de beschikbare robotfoto's. Een theorie moet kloppen op zoveel mogelijk vlakken en daar kan je ook het spoor volgen van de nummer 15 start in Hoeilaart, die de nummer 10 in Waver is zonder hoed, en die ook de nummer 14 is later. De kans dat in Temse de gebruiker van de RG1 robotfoto nummer 15, 10 en 14 is, is zeer groot.

Dat is zeker een mogelijkheid, een zekere Eric Bairiot uit Thuin zou Guy Bouten geschreven hebben wie nr. 10 is.  Een kennis van Jean Bougerol zou het zijn.  Ben schreef bovenstaande op 7 november 2011. CBW zal dit nu wel reeds nagekeken hebben zeker?

58

Re: Overzichtsschema

Een zeer basic schema:

http://i20.servimg.com/u/f20/09/03/15/13/levif015.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Overzichtsschema

GG, heb je ondertussen nog nieuwe analyses gemaakt? Het is altijd interessant wanneer iemand de zaken eens vanuit een andere invalshoek bekijkt.

Re: Overzichtsschema

http://nsm08.casimages.com/img/2015/02/02//15020201315114738712927447.jpg

Bron: Limburgsch Dagblad | 15.04.1986