Re: Beersel: 7 Oktober

Volgens de supergetuige hadden de bendeleden een panty om en een masker op. Dan kan je toch niks meer zien? Is er iets bekend over die panties?

Re: Beersel: 7 Oktober

Hier is nog een interessante getuigenis van een kassierster van de Delhaize van Beersel: www.dailymotion.com (vanaf 7:40)

Over de daders vertelt de vrouw dat ze met drie waren. De twee die vlakbij haar stonden waren heel groot (très très grand) en droegen carnavalmaskers met gezichten van bekende personen (Franse politici). De derde dader had de karrenjongen gegijzeld. Ze zegt niets over bivakmutsen en ook niets over een tatoeage.

Verder vertelt de vrouw dat ze de directeur van de winkel, Vermaelen, de daders zag wegduwen. Ze hoorde nog zeggen "Duw niet mijnheer". Vermaelen is blijven duwen waarna een eerste dader met zijn bijl wou slaan. De tweede dader was echter sneller. Hij vuurde meteen met zijn riotgun een schot af in het gelaat van Vermaelen. Is de moord op Vermaelen dan niet voorbedacht en alleen maar een gevolg van zijn houding t.o.v. de daders?

Na het afknallen van Vermaelen maanden de daders de kassierster aan om haar kassa te openen. Maar door de emoties en de paniek kreeg de kassierster haar kassa niet open. Toen begon verderop een andere kassierster te roepen door de gruwelijke slachting van de Vermaelen. Op dat moment is de getuige, die vlak naast de daders stond, weggelopen en is ze gevlucht. De daders hebben niet op haar geschoten. Ze heeft dus veel geluk gehad.

Re: Beersel: 7 Oktober

Als het zo gegaan is, dan is Vermaelen verschrikkelijk dom geweest, de arme ziel, het was niet het moment om de wereld te verbeteren. Al blijft het onbegrijpelijk waarom ze zo snel tot moord over gaan. Als het zo is gegaan, dan is de moord op Vermaelen gruwelijk maar volledig verklaarbaar. Misschien wilde de man met de bijl hem met de stompe kant alleen neerslaan, maar een ziekelijk bendelid toont weer eens hoe makkelijk hij met het leven van anderen omgaat. Is dit: "de killer"? De schakelpersoon die risico's opzoekt om ze met zijn wapen te neutraliseren, om vervolgens heel snel weg te wezen.

Re: Beersel: 7 Oktober

Andere daders dan in Aalst zou ik zeggen. Dom van de directeur maar geen reden om hem koelbloedig neer te schieten. Met de daders van Aalst zou er volgens mij enkele doden meer geweest zijn.

55

Re: Beersel: 7 Oktober

Met een riotgun op een hoofd schieten ... Hoogst ongewoon volgens mij.

Re: Beersel: 7 Oktober

noorderling wrote:

Volgens de supergetuige hadden de bendeleden een panty om en een masker op. Dan kan je toch niks meer zien?

Gaatjes maken waar de ogen zijn kan dit probleem oplossen.

LEO wrote:

Met een riotgun op een hoofd schieten ... Hoogst ongewoon volgens mij.

Dat is zo, in Temse en Aalst is er 1 van de daders die dit ook doet. Met de munitie die ze hadden (9 bollen elk gelijk aan een 9mm projectiel) in de riotgun op het hoofd mikken is zeer ongewoon, zelfs ziekelijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 7 Oktober

the end wrote:

Gaatjes maken waar de ogen zijn kan dit probleem oplossen.

Ah bedankt, zijn er trouwens nog meer getuigen die van panties spreken?

PS: Gaatjes maken in panties lijkt me niet eenvoudig, daar het goedje snel laddert.

Re: Beersel: 7 Oktober

ik heb nog getwijfeld bij het posten of ik zou schrijven: gaatjes met een (brandende) sigaret maken. Doch ik denk niet dat ze gaatjes gemaakt hebben binnenin de supermarkt is er immers veel licht. Voor Beersel is dit de enige getuigenis waar ik van weet over panty's. Het is heel logisch dat ze dit doen, het masker kan immers afvallen of afgerukt worden, tevens is het zo niet mogelijk om het kleur van de ogen te zien. sommige gemaskerde speciale eenheden doen dit ook 2 mutsen boven elkaar voor het geval er 1 afgerukt word.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 7 Oktober

noorderling wrote:

Volgens de supergetuige hadden de bendeleden een panty om en een masker op. Dan kan je toch niks meer zien? Is er iets bekend over die panties?

Er zijn veel soorten panty's. Het best zie je door netkousen. Maar ook door andere lichtgekleurde kan je kijken. Nee, onmogelijk is het niet. Je ziet dat toch ook in films?

Re: Beersel: 7 Oktober

Voor Beersel is het misschien interessant om een oplijsting te maken van de gegevens/feiten die er voorhanden zijn en die in een tijdslijn te plaatsen.

Er is immers de zeer goede voorbereiding van deze overval/moord. Er is het weglokken van de BOB'er van Halle, de tweede zwarte Golf die vanuit de buurt van Beersel wegrijd in tegenovergestelde richting. Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat de daders geweten moeten hebben op welk moment ze moesten toeslaan in Beersel, wanneer de heer Vermaelen in zijn bureau zat om het geld te tellen en de kluis open was. Er is ook de andere samenstelling van de daders, de eerste keer een gijzelaar. De link met de achterbank tussen Ohain die dan Nijvel en de vermoorde rijkswachter linkt.

Ook bij de uitvoering en timing of volgorde van de feiten. Vermoed ik dat het bij aankomst zo moet gegaan zijn:

  1. aankomen op parking (zonder masker voor gezicht);

  2. 2 daders lopen binnen naar de eerste sluis deur (ondertussen masker opgezet), ter zelfde tijd gijzelt 1 dader de jongeman;

  3. ze kloppen met de bijl tegen de achterkant van de bureau waar de heer Vermaelen zich bevind. Een speurder verklaart:

"De Bende is de winkel binnengestormd. De telefoon voor de klanten hing aan de buitenkant van zijn directeurskantoor. De reus die kickerschoenen droeg, toen een rage, heeft met een speciale, met touw omwonden bijl het telefoonsnoer over gehakt. Vermaelen moet die enorme klap zeker gehoord hebben in zijn kantoor.

Als ik de foto's van de supermarkt in Beersel bekijk alsook de plaats waar het lichaam van de heer Varmaelen zich bevind bijna  ter hoogte van de eerste kassa. Er is in de supermarkt in Beersel bij het binnen komen een wand van een 8-tal meter waar er van alles aan hangt. Is daar de telefoon en de bureau? Het lichaam van de heer Vermaelen is juist waar die wand stopt, dus hoeveel tijd of stappen is er tussen die klop op de achterwand van de bureau en het contact met de daders? Een getuige verklaart:

De gerant, die de daders tegemoetkomt, wordt onmiddellijk neergeschoten. Hierbij wordt ook een bediende van het grootwarenhuis gekwetst. Een van de overvallers neemt plaats ter hoogte van de kassa's met zijn gijzelaar. De twee mededaders begeven zich naar de burelen. De dader, ter hoogte van de kassa's, lost een schot en verplicht een kassierster om de kassa's te ledigen. Het geld wordt in een plastic zak gedaan.

Stel dat de bijl de klop op de achterwand, het vermoeden dat Vermaelen misschien iets wist of iemand van de daders kende, de achterbank, de goede voorbereiding en alles geen toeval zijn. Dat het bijvoorbeeld de bedoeling was om hem uit zijn bureau te lokken, en dat ze anders de bijl gingen gebruiken om die open te breken. Met alle voorbereiding die ze treffen, het eerste wat ze doen bij het binnenkomen is immers het kloppen ergens op die wand, nog voor ze aan de kassa's zijn, want daar is het contact met Vermaelen.

Na de moord op Vermaelen laten ze iedereen leven, en zelfs nog personen vluchten. Men moet zich ook afvragen met alle voorbereiding als het voor het geld zouden doen waarom dan geen geldtransport of zou, en ook waarom juist daar op dat moment vlakbij de plaats van andere misdrijven.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.