11

Re: Ohain: 2 Oktober

Renne wrote:

En is het een verdacht ongeluk en/of is er sprake van vluchtmisdrijf of is die dader gevat?

Daar vind ik spijtig genoeg geen informatie over. Omdat er verder niets over staat geschreven in het artikel, denk ik dat het voertuig is doorgereden na het ongeluk. Al is dat natuurlijk speculatie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Ohain: 2 Oktober

Lasne zou ook geen onbekende plaats geweest zijn voor de Bende Haemers.

13

Re: Ohain: 2 Oktober

club_le-happy-few wrote:

Lasne zou ook geen onbekende plaats geweest zijn voor de Bende Haemers.

Voor zover ik weet heeft Patrick Haemers nog een tijdje in Lasne gewoond.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Ohain: 2 Oktober

Het zou nog steeds de bijeenkomstplaats zijn van de Bende Van Woluwe las ik onlangs hier op de site.

15 (edited by ruske 22-06-2008 11:34)

Re: Ohain: 2 Oktober

Het adres van Haemers in Lasne zou geweest zijn: Lasne Chapelle Saint Lambert, Chemin de la ferme Simonart (wit gekalkte kleine boerderij in het begin van de straat).

16

Re: Ohain: 2 Oktober

club_le-happy-few wrote:

Het zou nog steeds de bijeenkomstplaats zijn van de Bende Van Woluwe las ik onlangs hier op de site.

Ik heb dat ook gelezen maar ik begrijp het eigenlijk niet wat men er wou mee aangeven. Dat de Bende bestaat uit nieuwe bendeleden of iets anders?

17

Re: Ohain: 2 Oktober

Op de site staat sinds vandaag een interview met Catherine Van Camp, de dochter van Jacques Van Camp. Hieronder enkele citaten.

Over de binnenkomst van één van de daders:

"Ik zat aan de keukentafel wat na te praten met mijn moeder en een stuk of vier medewerkers, toen opeens iemand in het Frans riep dat we allemaal op de grond moesten gaan liggen. We hadden niemand horen binnenkomen, en ook geen auto horen stoppen. We hadden helemaal geen geluiden van buiten gehoord."

"De man eiste de sleutels van mijn vaders Porsche. Mijn ouders zouden de dag nadien met vakantie vertrekken met mijn VW Golf, en mijn vader had mij de sleutels van zijn auto gegeven. Ik wist waar ze lagen, maar ik was verstijfd van angst, ik heb niet gereageerd. Mijn moeder antwoordde in mijn plaats : 'Vraag ze aan de baas. Die is buiten.' "

"De mannen schreeuwden naar elkaar, ik weet niet in welke taal. Het leek Arabisch, zeker geen Europese taal. Die andere dader heb ik trouwens op geen enkel moment te zien gekregen. "

De moordenaars zijn weggevlucht in uw Golf, nadat ze op de parkeerplaats uw vader hadden vermoord en de banden van de andere wagens hadden stukgeschoten. Hadden ze nog meer dingen gestolen?

"Nee, alleen mijn wagen. Geen juwelen, en ook het Frans geld niet dat mijn vader had afgehaald voor zijn vakantie." (omgerekend een paar tienduizend Belgische franken die nog in zijn jasje zaten)

"Op de parkeerplaats lag mijn vader. Ze hadden hem door het hoofd geschoten en hem dan zijn jas over zijn hoofd getrokken. Hij ademde nog. Het duurde eeuwen voor er hulp kwam."

Als je het interview leest, heb je ook het gevoel dat de daders te voet zijn gekomen. Niemand heeft een auto horen aankomen of een tweede auto horen vertrekken. Er zijn ook nooit meer dan twee daders geteld.

Lees het volledige interview op de website » Ohain

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Ohain: 2 Oktober

Ben wrote:

"De mannen schreeuwden naar elkaar, ik weet niet in welke taal. Het leek Arabisch, zeker geen Europese taal. Die andere dader heb ik trouwens op geen enkel moment te zien gekregen. "

In het Arabisch? Albanees? Manouche? Grieks? Libanees? Of gewoon een afleidingstrucje?

19

Re: Ohain: 2 Oktober

dim wrote:

In het Arabisch? Albanees? Manouche? Grieks? Libanees? Of gewoon een afleidingstrucje?

Misschien even het hele interview lezen en dan vooral het stuk over hoofdverdachte Mohammed El Bourajradji, die twee dagen na de moord werd gearresteerd, samen met Philippe De Staerke.

Het valt ook dat de Bende zo vriendelijk is om even te bewijzen dat De Staerke en El Bourajradji de daders niet zijn. Van Camp wordt op 2 oktober 1983 vermoord, twee dagen later worden de twee verdachten gearresteerd en op 7 oktober 1983 pleegt de bende een overval op het Delhaize-warenhuis van Beersel waar één dode valt. Daarmee geconfronteerd worden de twee vrijgelaten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

20 (edited by club_le-happy-few 06-07-2010 23:04)

Re: Ohain: 2 Oktober

Of juist wel. Als er toch rijkswacht of gevangenisdirecteurs in het spel zitten (twijfelachtig maar weet nooit). Maar het hoge piepstemmetje van Philippe De Staerke herken je uit de duizend. Dat zouden de getuigen zeker herkennen.