1

Topic: George Lison

Hij werkte in opdracht van de Franse drugskoning Bruno Farcy. Hij kwam officieel aan de kost als uitvoerder van Belgische militaire voertuigen naar Libanon, zijn firma was Armaco. Als Armand Coesens - een piloot die drugs vervoerde tussen Libanon en België - niet kon vliegen, nam Lison zijn taken over.

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: George Lison

Heeft die net zoals Paul Matthys geen winkel gehad in Geraardsbergen. Precies nog gehoord van een Lison van collega uit de buurt van Aalst. Ze landden dan met de helicopter op het voetbalveld nabij zijn warenhuis (als ik het goed voor heb, een soort Stock Americain) dat destijds in regio Zuid-Oost-Vlaanderen vrij bekend was.

Re: George Lison

Is dit deze Lison (zie prentje op deze kaart) » www.delcampe.net

http://images-02.delcampe-static.net/img_large/auction/000/041/284/405_001.jpg

http://images-00.delcampe-static.net/img_large/auction/000/041/284/405_002.jpg

Indrukwekkend visitekaartje. Kan iemand de postdatum lezen? 22-10-...? En de geadresseerde. smile

4

Re: George Lison

Het jaartal op de postzegel is 1985, dit is inderdaad 1 van de postzegel van George Lison. Leuk dat u dit in u bezit heeft. smile

Re: George Lison

Staat op site van Delcampe.

Re: George Lison

Was hij eigenaar van de winkel Lison naast Colruyt Geraardsbergen. Dat is de "Lison" waarover mensen uit die streek onmiddellijk over beginnen als ik die naam noem. Zou met de wagen op 1 min. rijden van Little David heb gelegen, en ook vlakbij Everbeek.

Nu zijn we natuurlijk wel curieus wie die Natalia is. big_smile

7

Re: George Lison

George Lison heeft inderdaad toendertijd een kleine winkel begonnen die later overgekocht is door Colruyt. Zijn naam stond nog op de kassaticketjes van de Colruyt tot 5 jaar geleden.

club_le-happy-few wrote:

Staat op site van Delcampe.

Kan je even de URL waar deze brieven op te vinden zijn doorsturen aub, ik kan deze niet vinden. Bedankt.

Re: George Lison

De originele link is blijkbaar weg, was via Google terug te vinden (zoekopdracht George Lison). Stond bij een afgelopen Delcampe-veiling. De bijnaam van de verkoper herinner ik mij niet meer.

Re: George Lison

Dit zouden de originele links moeten zijn (enkel afbeeldingen) moeten zijn » Link 1 | Link 2

Werden verkocht door deze persoon » www.delcampe.net

10

Re: George Lison

club_le-happy-few wrote:

Heeft die net zoals Paul Matthys geen winkel gehad in Geraardsbergen. Precies nog gehoord van een Lison van collega uit de buurt van Aalst. Ze landden dan met de helicopter op het voetbalveld nabij zijn warenhuis (als ik het goed voor heb, een soort Stock Americain) dat destijds in regio Zuid-Oost-Vlaanderen vrij bekend was. 

Beschrijf je hier een 'Stock Americain' in Geraardsbergen? Waar precies? Een Surplus 13?