131

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Heb even geprobeerd via de kadasterkaart (online consulteerbaar ) te kijken waar zich dit huis zou bevinden » ccff02.minfin.fgov.be

De kadasterkaart geeft in dit bos tal van percelen weer, maar er is geen huis te vinden. Raar. Voor diegenen die zoeken: het huis zou ongeveer op de percelen 288 moeten staan.

Oostvl - Belgi

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Kael gaf op het franstalige forum deze coördinaten aan voor het spookhuis. Dat kan kloppen met de uitspraak van Eddy Vos dat een getuige een paar uur voor de overval op de Delhaize in Aalst aan de oprit van dat spookhuis de daders had opgemerkt terwijl ze zich 'klaarmaakten'. Zie plaats 6 op de volgende post van Ben.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Op de volgende topokaart is dat gebouw ook terug te vinden vlak boven het woordje 'du' van Point-du-Jour.

134

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Bedankt Merovinger , da's inderdaad het enige wat in de omgeving op een ruïne lijkt, dit huis zal het dan wel moeten zijn. Evenwel is er een kleine tegenspraak met de uitlating van Eddy Vos (zie eerste post in dit topic), waar hij het huis situeert in het midden van het bos. De locatie lijkt me eerder aan de rand van het bos te liggen.

"Toen we hier zes jaar geleden waren voor de opgravingen naar het lijk van de Killer, kwamen buurtbewoners mij haastig toefluisteren: 'Meneer, ik heb u niks gezegd, maar u zou op die plek eens moeten gaan kijken...' En dan zetten ze het op een lopen. Men wees ons midden in het bos een ruïne aan, die hier 'het spookhuis' wordt genoemd".

Oostvl - Belgi

135

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Zou het hier niet kunnen zijn? 't Is dichter bij de Rue du Pire » Google Maps

Men geraakt er:

  1. Langs Charly des Bois » Google Maps

  2. Langs Chemin Royal » Google Maps

  3. Langs Point du Jour/Rue Flinchaux » Google Maps

Is hier te zien(stippellijnen zijn veldweggetjes) » tinyurl.com

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Juul, de plaats die jij aangeeft is geen ruïne maar zien er gebouwen uit met een plat dak. De foto's van Google en Bing-maps dateren van 2013 of 2014. Het spookhuis zou afgebrand en gedeeltelijk afgebroken zijn dus kan het dat niet zijn. Al kunnen er natuurlijk nog altijd een Golf GTI of wat wapens gestockeerd zijn in die gebouwen. lol

De coördinaten van Kael wijzen wel een ruïne aan. Op de volgende foto van Bingmaps is de ruïne nog beter te zien » Bing Maps Op Google Streetview is de ingang naar die ruïne op deze coordinaten te zien » Google Maps Eventjes die oprit in aardeweg ingaan en dan onmiddellijk naar links (Y-splitsing). De ligging van die oprit kan overeenkomen met onderstaande tekst van Patricia Finné (vermoedelijk staat er wel een foutje in haar wegbeschrijving en bedoelt ze de rue Point-du-Jour die vertrekt aan Torinne i.p.v. de rue du Pire die dieper in het bos gelegen is):

En venant de Nivelles à l'entrée du Bois il y a un resto dont j'ai oublié le nom genre Chez Titine [is Torinne], il faut rentrer dans le bois prendre la rue du Pire [moet Point-du-Jour zijn?], il y a un renfoncement sur la droite qui permet l'accès aux véhicules et à partir de la il faut s'y rendre à pied la maison n'est pas visible de la route. Il y a une chaine plastique rouge et blanche indiquant "Propriété Privé". La maison se trouve à plus ou moins 200m. (Trisch)

137

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik denk dat je gelijk hebt Merovinger met je post hierboven. Ik was gisteren ook al tot deze bevindingen gekomen en net dezelfde toegang gevonden op streetview.

Oostvl - Belgi

138

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Merovinger, je hebt gelijk dat het gebouw waar ik naar verwijs niet op een ruïne lijkt en ook dat dat dak precies plat is. Van dat laatste ben ik niet 100% overtuigd. Als ik er lang naar kijk (mezelf een beetje hypnotiseer smile) dan zou het wel schuin kunnen zijn. Wanneer men er met Bing naar kijkt, krijgt men een totaal andere indruk, daar zou men dan eventueel de onderkant van het dak op de Google map kunnen beschouwen als de nok van het dak (ook door de nogal vreemde schaduw die dat "plat dak" afwerpt) » Bing Maps

Maar goed, die maps geven misschien dikwijls de werkelijkheid niet goed weer door allerlei bewerkingsartefacten.

Nadat ik die post had opgestuurd las ik het volgende van Raf:

Raf wrote:

Gisteren het huis bezocht. Het bevind zich op een 150 meter van de plaats waar getuigen in de nacht na overval van Aalst de Golf zagen met daarvoor een lichaam. Het huis is vanaf de straat niet zichtbaar.

Waar ik naar verwees ligt op veel meer dan 150m van de plaats die in bovenstaande quote bedoeld wordt en ik kreeg al direct spijt van mijn bijdrage. Jouw ruïne ligt echter nog veel verder.

Op Les Tueries du Brabant vind je het volgende:

http://images1.hiboox.com/images/1607/4y8yskid.jpg

In de zone aangeven door een 6 ligt dat gebouw waar ik naar verwijs. Wat de bedoeling van die 6 is weet ik niet. De volledige topic vind je hier » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

frank wrote:

Bedankt Merovinger , da's inderdaad het enige wat in de omgeving op een ruïne lijkt, dit huis zal het dan wel moeten zijn. Evenwel is er een kleine tegenspraak met de uitlating van Eddy Vos (zie eerste post in dit topic), waar hij het huis situeert in het midden van het bos. De locatie lijkt me eerder aan de rand van het bos te liggen.

"Toen we hier zes jaar geleden waren voor de opgravingen naar het lijk van de Killer, kwamen buurtbewoners mij haastig toefluisteren: 'Meneer, ik heb u niks gezegd, maar u zou op die plek eens moeten gaan kijken...' En dan zetten ze het op een lopen. Men wees ons midden in het bos een ruïne aan, die hier 'het spookhuis' wordt genoemd".

Ik zou daar niet zwaar aan tillen. Eddy Vos is wellicht niet geheel correct geciteerd. Wellicht heeft hij gezegd dat het centraal ligt in het gebied waarin sporen van de Bende zijn terug te vinden. Want dat klopt redelijk. Aan de westkant van het huis zijn de locaties van de brandhaarden en aan de oostkant de zwaaikom van Ronquières.

Het lijkt erop dat dit het vermeende spookhuis is. Of het iets met de Bende van Nijvel te maken heeft, is natuurlijk een andere vraag, maar de kans bestaat. Een uitvalsbasis is zelden een toevallige keus.

140

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Men gaat niet voor de lol, na zo'n radicale actie in een bos halthouden, tenzij men het bos zeer goed kent. Als het dan nog eens pal naast een huis is dat gekoppeld kan worden aan belangrijke Bende-verdachten... Ze blijven bovendien die nacht en de volgende dag in de buurt rondhangen. Hebben die dan vredig op een bedje van mos geslapen? Ik blijf nog altijd met de vraag zitten wat ze al die tijd hebben gedaan voor de observatie door Clerbois? Stonden ze daar al een tijdje gewoon te koekeloeren? Of waren ze bv. eerst even gestopt bij het huis in Bierghes?