Re: Boek: Beetgenomen

fipilip wrote:

het is van op de site van haar uitgeverij, dikwijls wordt voor de digitale verkoop een aantal pagina's gratis online gezet.

Oeps, dat wist ik niet. Mijn excuses.

Re: Boek: Beetgenomen

Nu wilt dat toch niet lukken zeker. Vandaag toch een artikel in Humo over de Bende van Nijvel.

Re: Boek: Beetgenomen

andycap wrote:

Nu wilt dat toch niet lukken zeker. Vandaag toch een artikel in Humo over de Bende van Nijvel.

Over de Bende van Nijvel of over het boek?

Re: Boek: Beetgenomen

» www.humo.be

Re: Boek: Beetgenomen

Staat Guy Mortier niet op de achterflap van het boek met complimentjes te zwieren?

Re: Boek: Beetgenomen

Bij het lezen van het Humo-artikel sprongen me twee zaken in het oog:

  • De Bende zou ook auto's gewoon van straat hebben gehaald, 'waarbij de bestuurders zonder veel omhaal uit hun stilstaande voertuigen werden gesleurd. Je zou kunnen zeggen dat de Bende het carjackingfenomeen in België heeft geïntroduceerd.' Dat is het eerste wat ik hierover lees. Heeft er iemand een voorbeeld van zo'n carjacking?

  • Bouhouche is niet om het leven gekomen door een stuk gesplijte boom in zijn tronie te krijgen zoals altijd werd aangenomen, maar door de ketting van een slecht opgespannen kettingzaag die de helft van zijn gezicht wegsloeg.

37

Re: Boek: Beetgenomen

Biggus Dickus wrote:

Dat is het eerste wat ik hierover lees. Heeft er iemand een voorbeeld van zo'n carjacking?

In Brussel en in Plancenoit.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

38

Re: Boek: Beetgenomen

Een interview met Hilde Geens over haar boek en het onderzoek naar de Bende van Nijvel » www.radio2.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

39

Re: Boek: Beetgenomen

Stijn Meuris vindt Beetgenomen het beste boek van 2013 » www.humo.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

40

Re: Boek: Beetgenomen

Kan wel zijn, maar ik vind die Meuris een kwal (zag hem toevallig recent live - kende de man niet eens-  en het was pathetisch puberaal) dus wat hij als beste boek naar voor schuift zal me worst wezen. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat Beetgenomen niet één van de betere Vlaamse boeken van 2013 zou zijn.