11 (edited by club_le-happy-few 15-03-2008 19:58)

Re: Overijse: 27 September

Wat ook vreemd is: een agent van de politie van Overijse herkent het lichaam van Finné op de parking. Deze was op de hoogte dat hij thuis 2 wapens (met vergunning) bezat alsook dat hij vijf honden had. Op de dag zelf nog gaat de politie naar het huis om alles te doorzoeken. Er was ook een dierenarts bij. Deze heeft 2 honden afgemaakt? Waarom net die 2 honden, je zou gaan denken dat er iets verstop zat in hen (diamanten?). De twee wapens zouden ook meegenomen zijn.

Patricia Finné had de indruk dat ze naar iets op zoek waren. Ze heeft nooit kunnen achterhalen wie opdracht heeft gegeven tot huiszoeking en het afmaken van de honden. Daarnaast. Ik wil niemand beschuldigen, maar heb toch altijd de indruk dat er bij de familie Finné zelf ook iets niet pluis is. Dat ze het onderzoek willen sturen naargelang het hen het beste zou uitkomen. Dat ze bepaalde pistes willen negeren. Ik kan me vergissen.

12

Re: Overijse: 27 September

Finné was zeker iemand die contacten had met louche politieke figuren en daarbij was hij informant en was hij gaan klikken dat er aanslagen zouden gebeuren om de staat de destabiliseren. De manier waarop ze hen gedood hebben is duidelijk: excecutie, eerst hem neerschieten en dan nog eens van dichtbij kogels op hem afvuren.

Wat ik nog wil vragen is het volgende: Heeft de oude gemoord in Overijse?

13

Re: Overijse: 27 September

Renne wrote:

Stel dat ze naar daar gelokt werden,dan moet dit ten eerste al gebeuren door betrouwbare bronne. Ik kan niet geloven dat je daar een verre kennis uit het criminele milieu tegenkomt en dat die zegt: "hé, daar moet je morgen zijn omdat uur er valt wat te rapen".

Het is inderdaad vrij vergezocht, maar het kan altijd. Dat zou de reactie van Bajrami kunnen verklaren. Ze waren daar aanwezig, klaar om een overval te plegen (iemand had hun getipt dat er veel geld aanwezig is in de Delhaize van Overijse), en opeens verschijnt er een Golf waaruit drie gangster stappen die op alles beginnen schieten. De Bende ging er dan vanuit dat een getuige nadien Basri Basjrami of een andere persoon van de bende rond Patrick Haemers zou herkennen. 

club_le-happy-few wrote:

Deze heeft 2 honden afgemaakt? Waarom net die 2 honden, je zou gaan denken dat er iets verstop zat in hen (diamanten?).

Ga het nu niet een beetje te ver zoeken? Je weet toch niet hoe die honden reageerden op het feit dat er opeens verschillende onbekende personen aan het huis kwamen. Misschien werden ze wel agressief tegenover de agenten en hadden ze geen andere keus dan ze af te maken. Als je weet dat er vijf honden zitten zou ik als agent ook een dierenarts meenemen, voor het geval de honden agressief worden.

club_le-happy-few wrote:

Patricia Finné had de indruk dat ze naar iets op zoek waren.

Je zou voor minder als er nadien tot twee keer toe wordt ingebroken in het huis.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Overijse: 27 September

Is hier een reconstructie gehouden? Ik heb eens een filmpje gezien op YouTube maar ben niet zeker of het een reconstructie was. En hier is de oude dan gezien, op de achterbank als ik juist ben. Maar zijn er dan in vorige gevallen geen sprake van die oude, hetzelfde gestalte ofzo. Want was die oude volgens de getuigen is Aalst er ook opnieuw bij?

15

Re: Overijse: 27 September

Renne wrote:

En hier is de oude dan gezien, op de achterbank als ik juist ben.

Klopt niet helemaal, volgens de informatie van de Cel Waals Brabant hebben getuigen in september 1985 op de achterbank van een groene Golf (nieuw model) de 'oude' gezien. Dit was op de E411 richting Namen van aan de uitrit Jezus-Eik tot aan de inrit van de Delhaize te Overijse. Deze dader - de oude - zou de rol van wacht hebben gehad tijdens de overvallen in Eigenbrakel en Overijse.

Renne wrote:

Is hier een reconstructie gehouden? Ik heb eens een filmpje gezien op YouTube maar ben niet zeker of het een reconstructie was.

Ik heb geen informatie of er in Overijse/Eigenbrakel een reconstructie is geweest. Het filmpje dat je hebt gezien was (als ik hetzelfde heb gezien) een reconstructie voor een tv-reportage. En dus niet een reconstructie van de onderzoekers.

Renne wrote:

Want was die oude volgens de getuigen is Aalst er ook opnieuw bij?

De overvallers in Aalst kan je niet vergelijken met de overvallers in Eigenbrakel en Overijse. Van die overval in Eigenbrakel/Overijse heeft de Cel Waals Brabant het zogenaamde oude-killer-reus-trio gemaakt. Voor Aalst - en dat hebben ze zelf toegegeven - telt deze samenstelling NIET.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: Overijse: 27 September

Ben wrote:

Op de achterbank van een groene Golf (nieuw model) de 'oude' gezien. Dit was op de E411 richting Namen van aan de uitrit Jezus-Eik tot aan de inrit van de Delhaize te Overijse.

Dus op deze manier is de robotfoto van de oude samengesteld. Geldt dit ook voor de "killer" en de "reus" in Overijse/Eigenbrakel?

Ben wrote:

Het filmpje dat je hebt gezien was (als ik hetzelfde heb gezien) een reconstructie voor een tv-reportage.

Inderdaad, dat filmpje bedoel ik, dus het is eigenlijk niet juist die weergave. Want daar gaan ze naar buiten en zetten ze hun masker naar boven, zodat hun gezichten een beetje vrij kwamen. En dat men dan zo die robotfoto's gemaakt heeft van oude/reus/killer.

Want ik dacht dat die jonge gast (met zo een poolse naam) die in dat rode auto'tje zat met zijn vader, de daders had gezien omdat ze hun maskers afzetten. Daarom dat ze dan vuurden en de vader overleed, de jongen redde het. En dat ze het via hem de robotfoto's gemaakt hadden.

Ben wrote:

Van die overval in Eigenbrakel/Overijse heeft de Cel Waals Brabant het zogenaamde oude-killer-reus-trio gemaakt. Voor Aalst - en dat hebben ze zelf toegegeven - telt deze samenstelling NIET.

Het lijkt wel of de Bende is dat trio terwijl het veel gecompliseerder is. Eigenlijk hebben ze de wapens die in Aalst gebruikt zijn nooit teruggevonden,idem voor de Golf. Dus je kan stellen dat ze het materiaal mogelijk geleend hadden.

17

Re: Overijse: 27 September

Op het franstalige forum las ik een verhaal van een journalist van La Libre Belgique. Deze journalist was na de aanslag op de Delhaize in Overijse en sprak er met een getuige. Deze getuige was een inwoner van Overijse die vlak voor de overval de Delhaize passeerde op de Brusselse Steenweg. De getuige verklaarde het volgende:

"Ik kwam aan en ik zag een koppel voor een donkere Golf, die tekens maakte in de richting van de Delhaize." Een tijdje later passeerde hij weer, maar deze keer in de andere richting. Hij verklaarde: "De vrouw ging voor de nummerplaat staan, zodat je de nummerplaat niet kon zien. Naast haar stond een lange, dunne man met in zijn hand een masker."

De volledige Franse getuigenis lees je hier » tueriesdubrabant.com

Deze getuige werd nooit door de politie ondervraagd. Ook op andere plaatsen werd tijdens Bende-feiten een vrouw gezien. Zo werd na de overval in Nijvel een taxi opgemerkt met op de passagierszetel een blonde vrouw. Na de overval in Aalst werd aan het kanaal Brussel-Charleroi in Ronquières een vrouw gezien met een klein jongetje, op stap met een groep mannen (waarschijnlijk de Bende). En dan heb je nog de half verbrande foto van een blonde vrouw die werd teruggevonden in het bos van Houssière. Ik denk dat we kunnen stellen dat het hier iedere keer om dezelfde (waarschijnlijk blonde) vrouw gaat. Dus de logische vraag : wie is deze vrouw die zo dicht bij de Bende staat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Overijse: 27 September

Na de getuigenis van gisteren, heb ik nog een extra weetje gevonden over Finné. We weten al dat hij contacten had met kolonel Vernaillen en dat hij mogelijk de financier was van Roze Balletten. Maar er is nog iets. Vlak voor zijn dood had Finné contact met een rijkswachter, genaamd Golvenaux. Ze hadden een afspraak op het parket van Brussel. Waarom? Om samen een video te bekijken. En wat stond er op die video? Als we het dossier mogen geloven, Roze Balletten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19 (edited by Renne 30-06-2008 19:21)

Re: Overijse: 27 September

Ben wrote:

Dus de logische vraag : wie is deze vrouw die zo dicht bij de Bende staat.

Als Haemers met de Bende te maken heeft, zou het jongetje Kevin en de vrouw Denise Tyack kunnen geweest zijn. Maar ja, dat zijn vermoedens die wel eens fout kunnen zijn. Maar Tyack was wel een vrouw die wist waar haar man mee bezig was en ze had ook taken zoals het schminken (maquilleren) van de bendeleden.

Maar het zou ook evengoed iemand anders kunnen zijn, maar langs een kant is het als gangster wel gevaarlijk om u eigen vrouw erbij te betrekken maar het is zeker niet uitgesloten. En het is niet zeker dat het telkens om dezelfde vrouw gaat, misschien waren er wel meerdere vrouwen bij betrokken maar dan wel uit hetzelfde milieu.

20

Re: Overijse: 27 September

Renne wrote:

Als Haemers met de Bende te maken heeft, zou het jongetje Kevin en de vrouw Denise Tyack kunnen geweest zijn. Maar ja, dat zijn vermoedens die wel eens fout kunnen zijn.

Inderdaad, het zijn niet meer dan vermoedens al heb ik ook al gedacht aan die mogelijkheid. Vandaag nog een interessant toeval tegengekomen op het forum van onze Franstalige collega's:

Op 8 november 1985 hielden de nabestaanden van de slachtoffers van de overvallen in Eigenbrakel en Overijse en hun advocaten een persconferentie om de tekortkomingen in het onderzoek aan te duiden en om aan de verantwoordelijken maatregelen te vragen. Eén dag later sloeg de Bende toe in Aalst.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube