Re: Opgravingen Hornu

Jammer dat er niets gevonden werd. Het geluk staat duidelijk niet aan de kant van de onderzoekers. Blijkbaar hadden 'meerdere' mensen de site aangewezen.

12

Re: Opgravingen Hornu

Oostende en de Zeemacht interesseert ons in hoge mate. Thierry Senterre, Bruno Vandeuren en zijn vrienden, en nogal wat anderen, randfiguren vooral. Met het identificeren van de daders - het eerste wat er moet gebeuren - zal men ook de opdrachtgevers ontmaskeren. Laat nu toch aub eens enkele vastgeroeste  en tijdverslindende pistes los, en kom tot de essentie van de zaak. Er is slechts één enkele robotfoto die door toedoen van verschillende getuigen tot quasi dezelfde beeltenis heeft geleid: die van de killer. Die specifieke robotfoto moet als uitgangspunt fungeren. Wie is die man? Sommigen weten het, anderen weten het liever niet en nog anderen willen het gewoon niet weten.

13

Re: Opgravingen Hornu

Een zoektocht in mijn eigen (beperkte) digitale bibliotheek op de termen "Hornu" of "l’Escoufiaux" levert niets relevant op. In het geval van "l’Escoufiaux" zelfs niets.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opgravingen Hornu

We kunnen dus concluderen dat de Borains nog altijd een serieuze optie zijn voor de onderzoekers.

Re: Opgravingen Hornu

air0240 wrote:

En als we even verder gaan op Facebook, via de personen (M.M. en R.O.), die reageren op dit artikel komen we vrij snel bij allerlei zaken en namen en politiek en heel veel vrouwtjes! En hopsa daar staat onze Di Rupo ook al!

Mercator, denken we dan aan het schip of zie ik iets niet?

Welke zaken en namen?

Re: Opgravingen Hornu

Ben wrote:

Volgens het artikel hebben ze vorig jaar in december al eens gezocht op deze plaats.

Dat is dan waarschijnlijk aan de  aandacht van de pers ontsnapt? Volgens mij gaat het om hetzelfde onderzoek als dit » Opgravingen Elouges (daterend van 25 februari 2009)

Toen sprak men van Dour, nu van Hornu. De rue de l'Escouffiaux waarvan men nu spreekt ligt echter praktisch in Dour, zie » Google Maps

Het feit dat men daar nu opnieuw zoekt is belangrijk. Niemand die kan nagaan aan wie dat terrein behoorde in de jaren tachtig?

Re: Opgravingen Hornu

Op deze prachtige site vindt men veel meer info over wat ik hierboven schreef » Opgravingen Elouges Blijkbaar een serieus genomen tip, die van Daniël Blanchart.

Met Boussu-Dour komen Michel Cocu, Richard Brouette, Jean-Claude Estiévenart en andere Borinageleden weer in beeld. Het is onwaarschijnlijk dat het om een totaal andere piste met allemaal andere namen zou gaan, zo ver van Brussel en in zo'n onooglijk dorp.

Re: Opgravingen Hornu

fipilip wrote:

Welke zaken en namen?

Even rondgaan op Facebook, zoals ik schreef, bij de personen die reageren op het artikel in La Meuse! Weet wel, Facebook is veel onzin maar toch gooien er nog heel veel mensen (mogelijk belangrijke) info op te grabbel!

Re: Opgravingen Hornu

Misschien heeft een nieuw onderzoek van het BCC aangetoond dat het geen merovingers waren die ze in 2009 vinden, maar dat de skeletten veel korter begraven hebben gelegen. smile

20

Re: Opgravingen Hornu

In december vorig jaar vonden de speurders onderdelen terug van auto's van het type VW Golf GTI, de lievelingsauto van de bende van Nijvel. Over de resultaten van de huidige graafwerken is nog niets bekend gemaakt.

fipilip, de opgravingen in Dour en deze in Hornu zijn op een totaal andere plaats. In Dour ging het om een privé-terrein en hier gaat het om een oude mijnsite.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube