51

Re: Nr. 4: Killer

Zie ook rubriek Sudisten.

Re: Nr. 4: Killer

http://s30.postimg.org/f4nr3ykep/10_4.png

In navolging van the end heb ik twee pogingen ondernomen om robotfoto nr. 4 te combineren met robotfoto nr. 10. De linkerfoto toont het gelaat van nr. 4 met het kapsel van nr. 10. De rechterfoto toont het gelaat van nr. 10 met de grote ogen van nr. 4 (één kant heeft een bakkebaard, de andere niet).

53

Re: Nr. 4: Killer

Beste Patrick, kun je deze killer (robotfoto rechts) ook dertig jaar ouder laten lijken door bijvoorbeeld zijn zwarte haren en wenkbrauwen te vergrijzen en zijn ogen wateriger (bijvoorbeeld ook grijzer) en de bakkebaarden weg te laten, wegens vandaag uit de mode? Ik denk dat dit het proberen waard is. Dank!

54

Re: Nr. 4: Killer

En geef 'em ineens ook eens een fijne snor? wink

Re: Nr. 4: Killer

dim, een snor zoals die van T.S. bedoel je? smile

http://s28.postimg.org/pajay7pnh/10ouder.png

Kijk, ik ben geen deskundige wat betreft het bewerken van robotfoto's. Bovendien weet ik niet hoe verstandig het is om robotfoto's naar believen aan te passen. De enige reden waarom ik 10 en 4 gecombineerd heb, is omdat het hoogstwaarschijnlijk om dezelfde persoon gaat en omdat bij robotfoto 4 het kapsel ontbrak. Ik was nieuwsgierig en wou weten hoe de killer er met haar zou uitzien.

Nu, omdat ik niet wil beschuldigd worden van een gebrek aan medewerking, heb ik op vraag van Aubanel foto nr. 10 "ouder" gemaakt. Nogmaals, ik ben geen expert, dus buiten zijn haarlijn, haarkleur en nog enkele details heb ik weinig veranderd.

56

Re: Nr. 4: Killer

Waarvoor dank, Patrick! Ik vind het goed gedaan.

57

Re: Nr. 4: Killer

Ik lees altijd en overal dat in Aalst, na de laatste Bende-overval op 9 november 1985, politieman Eddy Nevens iemand zou geraakt hebben en dat men er sedertdien wel eens van uitgaat dat hij de 'killer' dodelijk zou hebben verwond. Men zoekt zich vervolgens te pletter, op zoek naar een mogelijk plek waar de killer zijn laatste rustplaats zou hebben gevonden.

Alleen: de killer - zoals we hem uit de robotfoto's kennen - was er in Aalst gewoonweg niet bij. Die man loopt normaalgezien nog ergens rond. We vinden zijn foto bij de overvallen van Eigenbrakel en Overijse, ook bij de overval op wapenhandel Dekaise in Waver, en hij was als uitvoerder wellicht betrokken de moord op José Vanden Eynde in Beersel. De moordenaar van Vanden Eynde was linkshandig. Tussendoor, en voor wat het waard is: TS is linkshandig (afgeleid uit de video's waarop hij wordt geïnterviewd over zijn pokerprestaties).

Ook moet de 'killer' als een rode draad kunnen fungeren tussen Vandeuren, Dekaise en Vanden Eynde. Maar nogmaals: de bende van Aalst was helemaal anders samengesteld, bij wijze van noodgeval als het ware, en om als ultieme actie nog maar eens voor flink wat slachtoffers te zorgen. En misschien om de échte 'killer' buiten schot te houden.

Mij interesseert het individu dat werd ingeschakeld voor de meeste overvallen, maar niet voor die van Aalst, en de wijze waarop die man tot seriemoordenaar kon uitgroeien. Zijn eerste moord (misschien die op politieagent Claude Haulotte in Waver? Of was er eerst nog een andere moord?), de trigger die vervolgens andere moorden voor hem psychologisch gemakkelijker maakt en de seriemoordenaar in hem opwekt.

58

Re: Nr. 4: Killer

Wat ik nog wou toevoegen: als getuigen hier of daar Bouhouche zouden herkend hebben, heb ik daar mijn twijfels over. Zou een man die meester is in het zich vermommen, zomaar herkenbaar bij een overval te zien zijn? Ik denk het niet. Maar daarmee wil ik niet beweren dat Bouhouche niet zou betrokken geweest zijn. Maar men moet in dat geval zijn plaats in de bendetoestanden elders bepalen, meer op een afstand van de dodelijke acties die als bendeovervallen werden geboekstaafd.

Re: Nr. 4: Killer

Aubanel wrote:

Alleen: de killer - zoals we hem uit de robotfoto's kennen - was er in Aalst gewoonweg niet bij.

Dat snap ik niet. Algemeen wordt aangenomen, dat de Killer verantwoordelijk is voor 23 van de 28 moorden. Aangezien er in Aalst acht mensen zijn omgekomen, moet de Killer er rekenkundig wel bij geweest zijn. Ik begrijp sowieso al niet waarom gesteld wordt dat de Killer niet in Aalst aanwezig was. Zo duidelijk zijn de signalementen van de Aalster overvallers toch niet? Mijn beeld is dat het 'team' van de overval in Aalst dezelfde was als dat van de dubbeloverval in Eigenbrakel en Overijse.

60

Re: Nr. 4: Killer

Er wordt ook aangenomen dat De Staerke, Haemers en de 'oude' in Aalst de dienst uitmaakten. In die piste is de killer er ook niet bij, hoor. Ik denk dat bepaalde instanties maar al te graag zouden hebben dat de 'killer' naar de eeuwige jachtvelden werd gestuurd, maar ik vrees dat dit geenszins het geval is. Neen, de 'super équipe' van Aalst zag er anders uit dan bij de daar aan voorgaande overvallen.