61

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

VTM geeft iets betere geluidskwaliteit ... ondertussen 165 gasten online » nieuws.vtm.be

Oostvl - Belgi

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Bewijs dat dit nog steeds leeft! Ik loop op heel hete kolen!

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

In 1997 aangehouden, geen DNA-match gevonden en dus terug vrijgelaten.

64

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Korte samenvatting:

Het gaat om een man uit Brussel met een gerechtelijk verleden (man met 66 met voornaam Jean-Marie). Hij was in 1997 al eens gearresteerd. Dit gebeurde nadat iemand hem had herkend op de in 1997 uitgekomen robotfoto's. Er werd toen DNA afgenomen maar er was geen overeenkomst.

Recent kwam er een tip uit  Zuid-Frankrijk, daar vertelde iemand dat hij betrokken was bij Bende van Nijvel. De speurders zijn begin dit jaar naar Frankrijk vertrokken. Begin deze week werd de man gearresteerd. Er is nu een psychiatrisch onderzoek bezig om na te gaan of hij geen fantast is.

De opgravingen in Hornu hebben niets interessant opgeleverd en hebben geen banden met deze arrestatie.

Op het forum heb ik één Jean-Marie gevonden » Forum

"Veel individuen die luisteren naar de naam Jean-Marie Bauw zijn er niet. Er is er eentje die woonachtig is in Sagelat, in, tja, Zuid-Frankrijk."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Nu valt mijn digibox net in panne ... in het midden van interview met David.

66

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Nog wat info:

De Brusselaar werd drie keer veroordeeld, in 1983, 1989 en 1992, telkens voor slagen en verwondingen. De man verscheen nooit voor een hof van assisen. Bij de laatste feiten viel er een dode, maar de rechter aanvaardde toen de notie 'uitlokking'. Verder zou hij bekend staan bij het gerecht voor nog een andere moord.

De Brusselaar heeft een interessant profiel wegens zijn gewelddadige karakter. Extreemrechts is hij niet. Hij verkeerde weliswaar in het Brusselse gangstermilieu, maar maakte geen deel uit van de kopstukken. De verdachte hield zich, wellicht gezien zijn leeftijd, al enkele jaren koest.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Volgens Het Laatste Nieuws is hij 68 jaar (39 jaar in 1985).

68

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

patrick111 wrote:

Volgens Het Laatste Nieuws is hij 68 jaar (39 jaar in 1985).

Als hij 39 jaar was in 1985 kan het volgens mij niet om robotfoto nummer 23 gaan, zoals forumlid Aubanel zegt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Hij is een Belg, woont in Brussel. Is 68 jaar en vooral ... hij ontkent alles. Geen bekentenissen zoals eerder in de pers gezegd. Ik ben nog sceptisch.

70

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Voor de fans van de Jean-Marie-piste, hier nog een aantal andere Jean-Marie's die ooit verdacht waren in dit dossier » Jean-Marie Saudemont en Jean-Marie Laudens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube