Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Als hij 39 jaar was in 1985 kan het volgens mij niet om robotfoto nummer 23 gaan, zoals forumlid Aubanel zegt.

Bij de pagina op dit forum over Jean-Marie Bauw wordt de link gelegd met robotfoto nr. 12.

72

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Korte samenvatting:

Het gaat om een man uit Brussel met een gerechtelijk verleden (man met 66 met voornaam Jean-Marie). Hij was in 1997 al eens gearresteerd. Dit gebeurde nadat iemand hem had herkend op de in 1997 uitgekomen robotfoto's. Er werd toen DNA afgenomen maar er was geen overeenkomst.

Zijn we zeker van Jean-Marie? (Geluidskwaliteit was bijzonder slecht.) Kan het niet Jean - F. zijn?

Oostvl - Belgi

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Volgens mij is dit gewoon een middeltje om de verjaringstermijn uit te stellen (verkiezingen). Ik denk dat ze ons een blaas wijsmaken.

74

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Als hij 39 jaar was in 1985 kan het volgens mij niet om robotfoto nummer 23 gaan, zoals forumlid Aubanel zegt.

Robotfoto 23 was ten tijde van de feiten naar schatting 40 à 45 jaar. Het kan dus wel.

75

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Nog een Jean-Marie: Jean-Marie Dehaut.

Le suspect serait impliqué comme auteur ou co-auteur de la première vague de crimes et indirectement concerné pour la seconde » www.dhnet.be

76

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Dan denk ik toch weer aan Jean-Marie Bauw. Vernoemd bij Waver.

77

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Hoe oud is Jean-Marie Paul?

78

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Toch een paar bemerkingen:

Waar was de onderzoeksrechter tijdens de persconferentie?

Hij is begin deze week gearresteerd maar men wacht tot vrijdagavond om een persconferentie te organiseren. Wat een bizar moment trouwens voor een persconferentie.

De slachtoffers en nabestaanden zijn blijkbaar niet op voorhand ingelicht.

Misschien een foute gedachte maar is het toeval dat het volgende week in België federale verkiezingen zijn?

Ook lijken de aanwijzingen op dit moment nogal mager. Voor zover wij weten, zijn er nog geen materiële linken tussen de verdachte en het dossier. (Maar wel genoeg elementen voor de raadkamer om hem aan te houden.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

79

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

"Het zou om een 68-jarige man, Jean-Marie, uit Binche gaan."

"Hij zou als dader en mededader betrokken geweest zijn bij de eerste golf van misdaden van de bende en indirect betrokken bij de tweede golf. Hij wordt nu onderworpen aan een psychologische analyse om leugens te vermijden. "Het onderzoek gaat voort à charge en à decharge en andere sporen worden nog steeds onderzocht", luidt het. Er zou ook een tweede onafhankelijke bron zijn die de man aanwees."

Bron » Gazet van Antwerpen

Ik gok op Jean-Marie Bauw.

Ben wrote:

Misschien een foute gedachte maar is het toeval dat het volgende week in België federale verkiezingen zijn?

Ik dacht net hetzelfde. Als dat geen opsteker is voor Justitie... Afwachten hoe dit de komende dagen door de politiek gespeeld wordt.

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Hij is begin deze week gearresteerd maar men wacht tot vrijdagavond om een persconferentie te organiseren. Wat een bizar moment trouwens voor een persconferentie

Volgens journaliste Caroline Van Den Berghe (vrt): "Nu, het was niet de bedoeling dat dit nieuws naar buiten zou komen, maar het nieuws was kennelijk gelekt en dan heeft men de pers bijeengeroepen deze avond."