Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Marin et charpentier. Zee- en timmerman. Connectie met Michel Libert?

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

frank wrote:

Lijkt me niet echt de houding van een "killer", maar wie weet.

Maar Jean-Marie wordt er ook niet van verdacht de killer te zijn. Sterker nog, hij was niet direct betrokken bij de misdrijven in 1985, alleen indirect. Zo stond het geschreven.

103

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Alles staat weer in de belangstelling. Nu is het wachten op een reactie.

104

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Wat waren ook weer de robotfoto's uit 1997? Jean-Marie zou er duidelijk op herkend zijn.

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Dit waren de tien robotfoto's uit 1997:

http://blobsvc.wort.lu/picture/3474572b265b7030033a5667715e75cd?a=wortv3&w=600&h=370&s=0412cc9e557346d58403b18035c8a250a26c4449

106

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Er is iets dat volgens mij niet klopt, waarom met zoveel show een persconferentie over iets wat ongefundeerd is. Ofwel is het een politieke zet, of een rookgordijn, of  er is meer veel meer... Stel dat hij volgende week een fantast blijkt te zijn, wat heel goed mogelijk is. Alle heisa voor niks, ze zullen wel slimmer zijn zeker?

107

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Nummer 7?

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ik geloof er eerlijk niet veel van. Ik vind het allemaal opgeklopt. Politiek spelletje volgens mij om de verjaring tegen te gaan en jan met de pet te laten geloven dat ze nooit zullen stoppen met zoeken. Een schande dat men de nakomelingen van de slachtoffers zo voor de gek blijven houden.

109

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

dim hier » Onderzoek

Als het iemand uit de eerste periode is op basis van de robotfoto's en hij was 36 a 38 jaar dan zijn er niet zoveel keuzes, de 12 is een kanshebber. Doch veel hebben de speurders voorlopig nog niet.

Positief is dat het dossier weer volop in de aandacht is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

110

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ik sluit me aan bij de mening van club_le-happy-few. De manier waarop de huidige onderzoekers zijn omgegaan met de ploeg en het werk van Dendermonde maakt dat ik wantrouwig ben. Dit heeft veel weg van een truk om de verjaring te vermeiden.