131

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ook Eddy Vos heeft zijn twijfels » Nieuws

Hij kent vele tientallen verdachten die op basis van robotfoto's door getuigen herkend zijn geweest. Interessant is ook wat DDC in De Morgen schrijft: bij de Bende van Nijvel was er plots de vaststelling dat de daders op de politie schoten, iets wat in het 'normale' misdaadmilieu not done was. Nu, ik ken niet zoveel van de steeds terugkerende namen die ook op politiemannen hebben geschoten.

Als deze Jean-Marie Tinck erbij betrokken is, dan lijkt dat me veeleer zijdelings te zijn. Tegelijk wordt in De Morgen gesuggereerd dat Tinck ervan verdacht wordt de 'killer' te zijn. Dat is dus alvast erg twijfelachtig, om niet te zeggen: onjuist. De robotfoto van de killer correspondeert in geen enkel opzicht met de foto van Tinck. Wel interessant: Zeemacht. En als dat klopt, dan wordt een bepaalde piste steeds interessanter en mogen, meer nog, meer aanhoudingen worden verwacht. Maar als we nuchter blijven - en dat zullen we - moeten we zeggen: eerst het bewijsmateriaal aanleveren voor Jean-Marie Tinck.

132

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Als hij er al mee te maken heeft, dan zal hij, één van de volgende dagen waarschijnlijk verhuizen naar de eeuwige jachtvelden zoals ongeveer al de rest die er iets of wat in betrokken was. Tenzij ze hem beschermen als Obama, en de beschermers zelf geen duivels zijn.

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ik zou inderdaad ook niet schrikken als de oude heer een dezer het tijdelijke met het eeuwige zou wisselen... Radio's en tv's hebben nog altijd een electriciteitssnoer.

134

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Herr Flick wrote:

Ik zou inderdaad ook niet schrikken als de oude heer een dezer het tijdelijke met het eeuwige zou wisselen... Radio's en tv's hebben nog altijd een electriciteitssnoer.

Staat in de sterren geschreven.

135

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck heeft vanaf nu een eigen topic » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Volgens mij werd er gisteren dikke mist gespuid in onze ogen en dit met maar één bedoeling: de verlenging van de verjaringstermijn forceren. De Valkeneer tracht nl. om één of andere reden al van in oktober 2011 om de verlenging van de verjaringstermijn op de politieke agenda te zetten. Tot nu toe is hem dat echter niet gelukt.

Een aantal weken geleden had hij nochtans nogmaals een ultieme oproep gedaan. Op de brief van Patricia Finné kwam niet van alle politieke partijen een antwoord. Welke partijen? CD&V en CDH. En zie wie er nu plots mee op de kar springt? Inderdaad de CDH (die wijselijk de démarches van De Valkeneer afwachtte). Met een verdachte in de cel gaat nu zeker geen enkele partij het in zijn hoofd halen om nu nog tegen de verlening van de verjaring te stemmen.

Zie ook mijn eerdere commentaar.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil ...

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Politiek spelletje zoals ik gisteren al gezegd heb. Arrestatie gebaseerd op zatte cafépraat. Dan kan men 90% van de namen die op dit forum staat arresteren.

138

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Mogelijk, dat zou me niets verbazen. Maar even goed kan het een echt spoor zijn. Ik denk dat het te vroeg is om daar over te oordelen. Laat ons voor eens positief en hoopvol zijn. Wordt het niks, dan hebben we niks verloren (maar ook niets gewonnen). Misschien is die Tinck wel een afstammeling van de Merovingers...

139

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ik volg dim, laat ons eerst wat meer informatie verzamelen over deze piste. De onderzoekers hebben gisteren ook niet alles gezegd. Misschien is het eindelijk een doorbraak.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Ik begrijp ook niet waarom Eddy Vos twijfel zaait. Natuurlijk kent hij het dossier goed genoeg om die opmerking te maken, maar niemand heeft er baat bij dat hij vanaf de zijlijn recente ontwikkelingen gaat beoordelen. Ik heb het gevoel dat er veel afgunst leeft tussen de speurders en dat komt de geloofwaardigheid van het onderzoek niet ten goede.