191

Re: Jean-Marie Tinck

De reacties van zijn vrienden op de foto met het vissershoedje zijn geheel overigens als volgt:

Louis D.: C'est le printemps, ouverture du bagne.............
16 maart om 10:33 · 3

Laurence G.: hihi,mais tu l'aiiiiimes ton bagne;lol
16 maart om 20:58

Isabelle L.: t'en a pris pour combien?
17 maart om 9:39

(Ik kan het niet helemaal volgen maar volgens mij maken ze grappen over een gevangenis.)

Re: Jean-Marie Tinck

Ik ken toevallig garage Tinck in Sint-Niklaas (nogal goed). Dat is helemaal geen VW-garage, maar een garage die aan alle merken werkt, maar liefst wel aan VW's. De garagist is ook nog eens van de meest eerlijke die ik ooit heb geweten. Echte vakman, veel klanten, super correct! Er zijn in het Waasland trouwens nog wat mensen met die naam.

193

Re: Jean-Marie Tinck

Even zoeken met trefwoord van de naam van de zeilclub op de KBO en je hebt zo een adres van Tinck die in de statuten van de club vermeld staat.

194

Re: Jean-Marie Tinck

René De Witte wrote:

Er zijn in het Waasland trouwens nog wat mensen met die naam.

Inderdaad, als je de naam Tinck ingeeft in familienaam.be zie je dat de naam vooral in Vlaanderen en Henegouwen voorkomt. Dat laatste komt waarschijnlijk omdat er in de 19e en begin 20e eeuw veel Vlamingen naar Wallonië zijn verhuisd. Jean-Marie zal dus Vlaamse voorouders hebben maar heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkele band meer met Vlaanderen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

195

Re: Jean-Marie Tinck

Hij heeft ook op Rue Fourmois 30 in Elsene gewoond niet ver van dat cafe, een krot van een huis overigens.

http://i62.tinypic.com/28v9eux.jpg

http://i62.tinypic.com/ogco47.jpg

Re: Jean-Marie Tinck

Ik weet niet of hij daar gewoond heeft, dat adres is lang als secretariaat gebruikt voor die zeilclub, dat wel.

197

Re: Jean-Marie Tinck

Zoek de statuten op van die zeilclub, daarin kun je zijn huidig (2013) adres terugvinden, althans van iemand die Jean-Marie Tinck noemt...

198

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

Er staat bij de foto met de tas: "sacré Jean-Marie, il a pas changé!"

Ja die tekst: sacré Jean-Marie, il a pas changé!

"Heilige Jean-Marie is nog niks veranderd", moet haast wel op die tas slaan. Boodschap met dubbele bodem dus, die alleen insiders zullen begrijpen.

199

Re: Jean-Marie Tinck

Sorry, 2005...

200

Re: Jean-Marie Tinck

Begint men dan nu te snappen waarom Tinck werd aangehouden met zo weinig bewijzen.