Re: Jean-Marie Tinck

Mij is enkel bevestigd dat de man die op de foto's stond van de kranten lid was van de zeilclub. Ik heb niet meer kunnen vragen of hij ook de man was die op de foto's op dit forum stonden. Ze wisten daar niets van. Ik zou nog eens kunnen bellen. Maar levert dat een toegevoegde waarde op? Ik denk het niet. De citaten publiceer ik volgende week wel. Er lezen misschien nog journalisten mee.

232

Re: Jean-Marie Tinck

Kroepoek wrote:

Misschien een beetje opletten met het droppen van allerlei namen, verwijs dan eerder naar de plaats waar ze te vinden zijn. Denk dat er leukere zaken zijn dan jezelf te googelen en op dit forum uit te komen.

Dit is ook de reden waarom ik in post 200 van dit bericht zei dat het althans iemand is die Jean-Marie Tinck noemt... Inderdaad opletten met échte namen te vernoemen, vermoeden van onschuld.

233

Re: Jean-Marie Tinck

Ik kijk uit naar je artikel René, hopelijk heb je ook een primeurtje kunnen rapen...

234

Re: Jean-Marie Tinck

Ik doe een oproep om de rust te laten weerkeren i.v.m. de zeilclub-piste. We hebben dankzij collectief speurwerk ontdekt dat hij daar gewerkt heeft na zijn vrijlating in 1996 maar daar stopt momenteel het verhaal ook. De zeilclub was waarschijnlijk op de hoogte van zijn verleden en heeft hem een tweede kans gegeven en ter goede trouw gehandeld. Hij heeft die kans gegrepen en op die manier zijn leven opnieuw proberen op te bouwen.

Maar de geschiedenis die hij had, zal op één of andere manier aan hem geknaagd hebben en in Zuid-Frankrijk heeft hij misschien een persoon gevonden - ver van huis - waar hij zijn verhaal aan kon doen. Iemand waarvan hij dacht dat hij hem kon vertrouwen, iemand waar hij bv. mee ging zeilen (ik doe maar een gok).

Om de goede naam van de zeilclub te bewaren, zal ik morgen een aantal posts aanpassen. De naam van de club zal wel blijven staan omdat we nu eenmaal niet kunnen ontkennen dat hij daar gewerkt heeft. We moeten er ook vanuit gaan dat Tinck nog altijd onschuldig is en de bewijzen op dit moment (voor zover wij weten) zeer beperkt zijn. Het kan zeer goed zijn dat deze man niets met de Bende te maken heeft!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Ik denk/hoop dat ik het hele verhaal tenminste wat objectief kan duiden. Mijn gevoel is dat men goed bezig is in het onderzoek.

236

Re: Jean-Marie Tinck

Ik durf het hier niet meer te posten, maar ik zie wel op Facebook dat het oud gediende clubje van de Zeemacht nogal gelinkt is aan het zeil-clubje uit Brussel... rond Oostende. Zegt ook weer niks natuurlijk maar toch ook wel... Misschien vinden we daar ook weer leuke aanknopingspunten...

237

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Ik doe een oproep om de rust te laten weerkeren i.v.m. de zeilclub-piste. We hebben dankzij collectief speurwerk ontdekt dat hij daar gewerkt heeft na zijn vrijlating in 1996 maar daar stopt momenteel het verhaal ook. De zeilclub was waarschijnlijk op de hoogte van zijn verleden en heeft hem een tweede kans gegeven en ter goede trouw gehandeld. Hij heeft die kans gegrepen en op die manier zijn leven opnieuw proberen op te bouwen.

Maar de geschiedenis die hij had, zal op één of andere manier aan hem geknaagd hebben en in Zuid-Frankrijk heeft hij misschien een persoon gevonden - ver van huis - waar hij zijn verhaal aan kon doen. Iemand waarvan hij dacht dat hij hem kon vertrouwen, iemand waar hij bv. mee ging zeilen (ik doe maar een gok).

Om de goede naam van de zeilclub te bewaren, zal ik morgen een aantal posts aanpassen. De naam van de club zal wel blijven staan omdat we nu eenmaal niet kunnen ontkennen dat hij daar gewerkt heeft. We moeten er ook vanuit gaan dat Tinck nog altijd onschuldig is en de bewijzen op dit moment (voor zover wij weten) zeer beperkt zijn. Het kan zeer goed zijn dat deze man niets met de Bende te maken heeft!

Dan zal je consequent moeten zijn, Ben. Heel wat namen van personen op de website komen hetzelfde toe...

238

Re: Jean-Marie Tinck

René De Witte wrote:

Ik denk/hoop dat ik het hele verhaal tenminste wat objectief kan duiden. Mijn gevoel is dat men goed bezig is in het onderzoek.

Ik kijk ernaar uit. Ik heb trouwens hetzelfde gevoel. smile

Floris wrote:

Ik durf het hier niet meer te posten, maar ik zie wel op Facebook dat het oud gediende clubje van de Zeemacht nogal gelinkt is aan het zeil-clubje uit Brussel... rond Oostende.

Blijf zeker posten, maar wat ik vooral wil zeggen is dat we momenteel nog altijd zeer voorzichtig moeten zijn. Hou de Oostende-link in je achterhoofd maar vergeet niet dat we het over onschuldige mensen hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Domain Name:VENTVOILE.ORG
Domain ID: D36733070-LROR
Creation Date: 2000-09-28T21:34:38Z
Updated Date: 2013-09-29T01:21:35Z
Registry Expiry Date: 2014-09-28T21:34:38Z
Sponsoring Registrar:Key-Systems GmbH (R51-LROR)
Sponsoring Registrar IANA ID: 269
WHOIS Server:
Referral URL:
Domain Status: clientTransferProhibited
Registrant ID:DU33608-NBAY
Registrant Name:Marc Vermeulen
Registrant Organization:Du vent et des voiles asbl
Registrant Street: 6 Rue du Tocsin
Registrant City:Bruxelles
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code:BE-1000
Registrant Country:BE
Registrant Phone:+32.41032273350
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email:

240

Re: Jean-Marie Tinck

Het kan ook zo zijn dat hij wel degelijk iets met de bende te maken heeft. Waarschijnlijk hebben ze hem maanden lang gevolgd en toen pas opgepakt. Het gaat hier toch om een ernstig gestoorde gevaarlijke gek die er niet voor terug deinsde om in een bar iemand met een mes dood te steken.Daarnaast heeft ook nog gewelds misdrijven op z'n naam. Hij heeft zichzelf blijkbaar niet in de hand en moet zo iemand zeilles geven aan jonge kinderen?