Re: Jean-Marie Tinck

Komt bij dat een deel (of misschien wel alle) van de robotfoto's zijn gemaakt aan de hand van verklaringen gedaan onder hypnose. Wetenschappelijk blijft hypnose als hulpmiddel in strafrechtelijk onderzoek uitermate omstreden. Het is al meer dan eens gebleken dat getuigen hun signalementen onder hypnose aanpasten aan gegevens die ze al of niet bewust door de speurders kregen ingefluisterd. In België wordt hypnose vrij veel gebruikt maar in Nederland wordt bewijsmateriaal verkregen onder hypnose naar ik meen niet eens geaccepteerd door de rechter.

322

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Ben nog aan het zoeken maar ik begin te vermoeden dat dit de Reus is. Dit over zijn manier van lopen: zijn manier van lopen was opvallend. Op het YouTube-filmpje is duidelijk te zien dat hij zijn linker been steeds min of meer langzaam naar voren slingert en de voet dan naar binnen draait.

Dit is een zeer interessante ontdekking. Het 'rare' loopje is door getuigen van overvallen meermaals vermeld geweest. En op bovenstaand filmpje zien we dat Tinck een raar loopje heeft. Iets dat niet frequent voorkomt en al zeker niet bij gewelddadige overvallers.

323

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Dat spreek ik absoluut niet tegen, en we hebben al veel informatie verzameld. Maar het probleem is dat niemand, maar dan ook niemand, hem lijkt te kennen. Ik heb een paar mensen gecontacteerd en allemaal zeiden ze hetzelfde: "nog nooit van gehoord". En met zo weinig informatie beschikbaar, begint iedereen overal wel verbanden te zien.

Inderdaad Ben, doe de test voor jezelf: neem een doorsnee bekende figuur vanuit jouw omgeving en denk er alle mogelijke verdachtmakingen bij (is zoals een horoscoop van een ander sterrenbeeld lezen, klopt wel altijd iets van).  Lees eens deze post na... Het ganse forum bulkt van de aanwijzingen maar toch kan (wil) er niemand een link leggen. Wat betreft de bewerkte robotfoto's: uitmuntende PhotoShop CC Plus Lightroom-bewerker maar daar blijft het ook bij. Ik kan bij wijze van spreken Marc Eyskens met dat programma transformeren in Edith Piaf, al hou ik rekening met David Van de Steen zijn ervaring bij het zien van een bewerkte robotfoto.

324

Re: Jean-Marie Tinck

Mincky wrote:

U bedoelt de lichte mank?

Jazeker, licht? Volgens mij is dat een flinke mank, als je zo ene ziet stappen tijdens een overval dat blijft je bij!

325

Re: Jean-Marie Tinck

Op deze manier gaat zijn beroep van dinsdag niet veel succes hebben natuurlijk »  Ook tweede verklaring linkt Jean-Marie T. aan Bende van Nijvel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Op deze manier gaat zijn beroep van dinsdag niet veel succes hebben natuurlijk »  Ook tweede verklaring linkt Jean-Marie T. aan Bende van Nijvel

Fervent schipper op de Noordzee. Deze vriend zou iemand van de zeilclub kunnen zijn.

327

Re: Jean-Marie Tinck

http://i.imgur.com/2dgBWt0.gif

328

Re: Jean-Marie Tinck

Het begint nu toch wel heel erg te lijken op de getuigenissen van Robert du Bois op het forum tueries, waar hij verhaalt over de schuldbekentenis van ene Claudy V. (Noordzee, zeilers, ...) Is dit een vreemd toeval, is er effectief iets aan de hand met die Claude V., of werkt men hier - om welke reden dan ook - volgens een bepaalde "template"? Benieuwd wat dit wordt...

329

Re: Jean-Marie Tinck

Op YouTube zie ik een handige Jean-Marie Tinck aan het werk. Was hij naast actief overvaller ook  het mechanische brein achter de Bende van Nijvel? Ik denk hier vooral aan het klaarstomen en verbouwen van de overvalwagens.

330

Re: Jean-Marie Tinck

Toch raar dat Jean-Marie Tinck het over dronkenmanspraat had gezien er nu meermaals is te lezen dat hij niet of nauwelijks drinkt.