171

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Dat hoeft niet echt. Indien men een bepaald netwerk van mogelijke daders op het spoor is, zullen zij hierover communiceren. Indien Tinck er niets mee te maken heeft, zullen zij plat van het lachen liggen over het werk van de speurders. Indien Tinck wel betrokken is, zal er een andere dialoog ontstaan. Dus ook indien men geen naam weet, gaan zij zelf contact leggen met hun vroegere kompanen om te weten wie gearresteerd werd.

Om een voorbeeld te geven, jaren geleden is er eens een top crimineel ontsnapt uit de gevangenis. Men had hem tamelijk snel opgespoord, maar alvorens over te gaan tot arrestatie heeft men gedurende 2 weken die crimineel constant onder observatie gehouden om zijn netwerk in kaart te kunnen brengen.

Als ik mij niet vergis heeft er een gelijkaardige operatie plaatsgevonden rond Dutroux. Operatie Othello dacht ik.

172

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Bedankt voor de aanvulling. Als je die theorie volgt, zou het kunnen dat de advocaat van Tinck wel gelijk heeft en is het dossier tegen Tinck zeer zwak omdat hij enkel het aas is om een veel grotere vis te kunnen vangen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

173

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Die dialoog zullen ze nooit via internet of telefoon voeren, dat is een oude politietruc en daar trappen ze vast niet in. De terreurbende RaRa wisten dit in de jaren 80 en 90 al, die besproken alle plannen al fietsend of op een roeibootje.

174

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Het kan natuurlijk ook veel simpeler dan dat zijn. Een andere hypothese is dat ze T. ergens moeten opbergen. En mensen praten. Het gerucht dat ze iemand van de beruchte Bende van Nijvel gepakt hebben zal, eens bekend, wel snel de ronde gedaan hebben bij de politie, bewakingspersoneel, enz. die in het gebouw werkte. Op den duur kan dat verdervertelde gerucht iemand van de pers bereikt hebben.

Een mogelijk argument daarvoor is trouwens dat de pers pas een paar dagen na de arrestatie op de hoogte was.

175

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

Hestur, ik denk dat je daarmee in de goede richting denkt, Tinck verteld graag aan wie het wil horen dat hij een moordenaar is, dat zal hij zeker ook in de gevangenis doen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

176

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Die dialoog zullen ze nooit via internet of telefoon voeren, dat is een oude politietruc en daar trappen ze vast niet in. De terreurbende RaRa wisten dit in de jaren 80 en 90 al, die besproken alle plannen al fietsend of op een roeibootje.

Sommige criminelen kunnen het echt niet laten » www.policymic.com

177

Re: Aanhouding Jean-Marie Tinck

the end wrote:

Hestur, ik denk dat je daarmee in de goede richting denkt, Tinck verteld graag aan wie het wil horen dat hij een moordenaar is, dat zal hij zeker ook in de gevangenis doen.

Ik denk dat ie voor nu voorlopig wel even is uit geluld ...