411

Re: Jean-Marie Tinck

LieDetector wrote:

En bij die mariniers weet ik dat ie lid is, maar moeilijk zijn postst te vinden.

Heeft er iemand een link?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

412

Re: Jean-Marie Tinck

Meegluurder wrote:

Zijn Facebook is nog openbaar, maar is het geen schuilnaam? Hij zit ook bij Facebook-groepen van ex-mariniers.

Hij boeit mij ook... Als je in de groep van de ex-mariniers gaat en dan specifiek daar in FB gaat zoeken op zijn naam vind je alle posts waar hij op gereageerd heeft en die zijn wel open. Als je die open klikt per stuk vind je zijn reacties, en dan krijg je een beeld van zijn 'tone of voice'.

Re: Jean-Marie Tinck

Tone of voice had ik een idee van... maar dank voor je tip Floris!

414

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

Hij boeit mij ook... Als je in de groep van de ex-mariniers gaat en dan specifiek daar in FB gaat zoeken op zijn naam vind je alle posts waar hij op gereageerd heeft en die zijn wel open.

Over wie of welke facebook naam heb je het Floris?

415

Re: Jean-Marie Tinck

Ik heb van de week al zijn contacten al uit zitten vlooien en zijn opmerkingen op FB in het ex-Mariniers clubje. Uiteindelijk kom ik niet verder dan de 'tone of voice' die hij vooral daar onder zijn oud kameraden aan slaat, elders op FB is hij milder. Ik zou ook meer over hem willen weten, maar ik kan er de vinger nog niet achter krijgen.

Misschien dat iemand die goed Frans spreekt de opmerkingen van hem in dat ex-Mariniers clubje nog eens goed na kan lezen, ik ben daarin afhankelijk van Google translate en dat is niet echt top. Ik kan je wel vertellen dat hij in 1971 toen hij net 18 was bij de marine is gekomen en dat hij daar 'de tijd van zijn leven heeft gehad'.

Maar goed daar hebben we niks aan natuurlijk. Als Tinck daadwerkelijk de Bende van Nijvel is, dan kan ik me een piste voorstellen met ex-mariniers. I mean, hoe komt een gast uit Brussel uit de onderklasse zo pro zeilen? Aan wat voor 'vredesmissies' heeft België btw mee gedaan? In Nederland zijn er een hoop verknipte figuren terug gekomen uit Bosnië en Libanon.

416

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Over wie of welke facebook naam heb je het Floris?

We hebben het over Louis D.

Dit is uiterst speculatief, ik had eerder zijn volle naam op dit forum vermeld, hij is de man met het vissershoedje. Maar in samenspraak met Ben is min of meer afgesproken mensen niet meer met naam te noemen i.v.m. Googlebaarheid tot in de lengte van dagen. Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd met zijn hele naam.

417

Re: Jean-Marie Tinck

Voor welke tekst moet er een vertaling komen vanuit het Frans?

418

Re: Jean-Marie Tinck

Floris wrote:

We hebben het over Louis D.

Bedankt Floris. cool

419

Re: Jean-Marie Tinck

Ola, alweer de marine. Die piste met ex-mariniers - en Oostende - is hier al eens gelanceerd.

420

Re: Jean-Marie Tinck

Dit is ook een forum » www.belgian-navy.be