11 (edited by K& 13-12-2011 18:17)

Re: Volkswagen Santana

Een tournee generale voor wie me kan zeggen wat voor een kepi die vent rechts draagt? Doodgraver-begrafenisondernemer-lijken-pikker ofte een of andere politieman die net zijn uniform had uitgetrokken maar vergeten is dat ie nog zijn kepi op zijn hoofd heeft? Zo het de eerste keuze wordt, dan zat er misschien een lijk in de koffer?

Vergeet niet dat meerdere getuigen aan de koldam stellen dat de passagier schutter gewond werd. Tweedens: er werd ergens gesteld dat meerdere kogels van zwaar kaliber doorheen de passagierzetel werden afgevuurd. Zou de achterste schutter, de gewonde passagierschutter,  vooraan, hebben afgemaakt in de Santana?

Stonk de Santana zo naar verbrand vlees dat hij daarom zo snel werd afgevoerd? De pv opsteller aldaar geraakte later zelf in de doos. Staat hij op de foto?

12 (edited by K& 13-12-2011 18:26)

Re: Volkswagen Santana

Ben, die Santana werd ook gezien in rue Sapiniere. Dit is heel belangrijk omdat deze straat aansluit bij de straat waar de peugeot van Dewee werd gestolen. Beiden straten kan je best eens met Google Street View bekijken. Dit zijn kleine volksstraatjes waar de mensen elkaar wel nog kennen. Een vreemde auto in zo'n  straat valt snel op.

Iedereen probeert bij zijn huis te parkeren en wordt kregelig als daar weer een vreemde auto komt staan. Dewee is een rare naam. Ik denk meer aan D.W. en ne plezante heeft dit ergens overgenomen als Deewee. Nergens vindt je daar veel over, ook niet over de nummerplaat van dit voertuig of waarom Deewee met dit voertuig naar huis mocht rijden.

13

Re: Volkswagen Santana

K& wrote:

Een tournee generale voor wie me kan zeggen wat voor een kepi die vent rechts draagt?

Het zijn twee personen/keppies.

Re: Volkswagen Santana

De Santana.

https://lh3.googleusercontent.com/-ub1LHgkpQ9o/T1VVlRBYUdI/AAAAAAAAClQ/EDhywXBD1Eg/s534/Santana%25203.jpg

Naast schade van de botsing met de R4 vertoonde de wagen de volgende inslagen van de schoten van de twee rijkswachters:

Rechts waren 5 inslagen bij de deurstijl van het portier vooraan. Links waren 3 inslagen op de achterkant van de motorkap en 1 aan de zijkant van de voorruit. Het is mogelijk dat er kogels door de vensters gedrongen zijn maar aangezien de vensters door de brand gesprongen waren is dat onzeker. (bron BC)

15

Re: Volkswagen Santana

Nog een interessant detail: na de schietpartij in Hoeilaart rijdt de Santana weg in de richting van Groenendael terwijl er rook ontsnapt van onder de motorkap.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: Volkswagen Santana

Charles Toumpsin over de Santana: "Op de auto van de daders, die Santana, heb ik ook gewerkt. Getuigen dachten dat een van de politiemannen tijdens de achtervolging bij de schietpartij aan het kruispunt in Hoeilaart de radiator had stukgeschoten. Als dat zo was, kon de wagen volgens de deskundigen maximaal zeven kilometer ver geraakt zijn. Dus heb ik met de BOB van Waver de omgeving uitgekamd om hem te vinden."

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Door dat onderzoek werd Hendrik Rauwens een verdachte.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Volkswagen Santana

Teruggevonden aan het begin van de Korporaaldreef ... Klopt dat? Dat is pal achter de Hippodroom van Sterrenbeek. Een plaats waar Philippe De Staerke en José Vanden Eynde elkaars pad hebben gekruist? Misschien heeft Vanden Eynde per ongeluk de Burberry van De Staerke meegekregen aan de vestiaire (teveel verbeelding, i know)?

K& wrote:

Ben, die Santana werd ook gezien in rue Sapiniere.

Veronderstel dat ik met een gestolen auto in Sterrenbeek op de paarden ga gokken, ik zou daar parkeren. Leuke wandeling dwars door het bos.

18

Re: Volkswagen Santana

Ach, hippodroom Watermaal <> Sterrebeek. sad But then again, laatste koers daar in 1995, dus blijft overeind als mogelijk kruispunt in 1982. smile

Re: Volkswagen Santana

Even een vraag over de Volkswagen Santana. Ik lees het volgende:

De boeven hadden de wagen uitgerust met een deflector waarvan de Santana oorspronkelijk niet was voorzien.

Ik ken die uitdrukking uit Star Trek. smile Bedoelen ze hier een kogelwerend schild mee? Zo niet, wat dan wel. En zo wel, was dit schild los in de auto geplaatst of gelast?

20

Re: Volkswagen Santana

Deflector kan slaan op de film die ze in de jaren 80 over een nummerplaat deden die een flits van een flitscamera reflecteerde. In wezen een doorschijnende/onzichtbare plastic folie op de nummerplaat.