441

Re: Jean-Marie Tinck

Het zou handig zijn om een grafiekje te maken waar Tinck gewoond heeft met de jaartallen en maanden erbij.

442

Re: Jean-Marie Tinck

Uit goede bron heb ik vernomen dat Tinck een zwaar knieprobleem had en hij enige tijd geleden zelfs geopereerd is. Hij zou zelfs enige tijd met krukken gelopen hebben.

Diezelfde bron weet mij ook te zeggen dat hij dat wankel loopje nog niet had tijdens de jaren '80.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

443

Re: Jean-Marie Tinck

Kogel in de knie?

444

Re: Jean-Marie Tinck

Verdachte Bende van Nijvel geeft betrokkenheid beetje toe"

Scheepstimmerman Jean-Marie Tinck (68), de hoofdverdachte in de zaak van de Bende van Nijvel heeft al "iets kleins" toegegeven omtrent zijn betrokkenheid. Dat zeggen welingelichte bronnen.

Meer » Nieuws

445

Re: Jean-Marie Tinck

Voorspelbaar. Ik zei nog dit weekend tegen mijzelf: "Ben, hou u klaar want maandag gaat er positief nieuws over het onderzoek in de media komen als voorbereiding voor dinsdag." Dus moeilijk om te zeggen of het echt vooruit gaat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Ben heel benieuwd wat "iets kleins" betekent in de context van de Bende van Nijvel. "Ja, ik weet hoe een Austin Allegro er destijds uit zag"?

447

Re: Jean-Marie Tinck

Nu zijn er al twee Belgische getuigen aan wie hij zijn verhaal ook deed (+ onze getuige 'vandewalle'). Ik vraag mij af of die mensen dat ooit gemeld hebben. Zou toch straf zijn indien niet. Op zich vind ik die bekentenissen van Tinck aan die getuigen geen voldoende reden om hem aan te houden. Er lopen genoeg gekken rond die zotte dingen vertellen en zelfs zichzelf beschuldigen. Omdat ik er van uitga dat Martine Michel bekwaam is veronderstel ik dan ook dat haar dossier sterker is dan die 'zattemanspraat'.

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Voorspelbaar. Ik zei nog dit weekend tegen mijzelf: "Ben, hou u klaar want maandag gaat er positief nieuws over het onderzoek in de media komen als voorbereiding voor dinsdag." Dus moeilijk om te zeggen of het echt vooruit gaat.

Oei Ben, is het al zover gekomen dat je tegen jezelf praat. lol

Maar inderdaad, dat zat er natuurlijk aan te komen. Het staat dan ook in de sterren geschreven dat het beroep van Tinck zal verworpen worden en hij nog een maand lang in de cel zal blijven. Waarom?

  • er zal afgewacht worden op het psychologisch rapport en op de DNA-analyse;

  • er zal gepleit worden dat meer onderzoek nodig is om de achtergrond en levenswandel van Tinck in kaart te brengen en dat dit tijd vraagt;

  • Tinck zal niet vrijgelaten worden vooraleer er absolute zekerheid is dat hij er niets mee te maken heeft. Want als Tinck wordt vrijgelaten en hij effectief een Bendelid zou zijn dan kan hij definitief met de noorderzon verdwijnen, zichzelf van kant maken, zijn kompanen verwittigen, mogelijk nog bestaand bewijsmateriaal vernietigen, ... En als Tinck vrijgelaten wordt en hij niet met de bende te maken heeft, bestaat eveneens de kans dat de man zichzelf van kant maakt gelet op de mediatsunami die hij over zich heeft gekregen.

Ik had ook nog graag een antwoord gekregen op de vraag of het gebruikelijk is dat het openbaar-ministerie vertegenwoordigd wordt door een procureur-generaal om te pleiten in de kamer van inbeschuldigingstelling voor de verdere aanhouding van een verdachte? Of is dit zeer ongewoon?

CleverTrevor wrote:

Ben heel benieuwd wat "iets kleins" betekent in de context van de Bende van Nijvel. "Ja, ik weet hoe een Austin Allegro er destijds uit zag"?

Of "ja, ik kan met een auto rijden." lol

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Diezelfde bron weet mij ook te zeggen dat hij dat wankel loopje nog niet had tijdens de jaren '80.

Dan lijkt dat toch al uitgeklaard te zijn.

450

Re: Jean-Marie Tinck

Deze zin op het einde van dit artikel:

Over zijn geestestoestand bij de tweede biecht tegenover de Belgische vriend komen we voorlopig niks te weten. Want zijn advocaat was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

Dat zijn advocaat ondertussen nog niet gereageerd heeft, wilt toch wel iets zeggen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.