Re: Jean-Marie Tinck

Ja dat wil volgens mij zeggen dat die advocaat geen tijd heeft om de telefoon op te pakken om journalisten te woord te staan. Die man zal nu wel wat anders te doen hebben denk ik.

Re: Jean-Marie Tinck

Mocht ik Tinck zijn dan zou ik mij niet één, maar tenminste drie advocaten nemen. Een enkele Salduz-advocaat, die zeker en vast ook andere dossiers heeft lopen, kan zich toch niet in zulk een dossier binnen een paar weken inlezen. Van enige gelijkheid der wapens zou geen sprake zijn als zich Tinck, mocht men hem vervolgen, tegen het onderzoeksapparaat met een enkele advocaat zou moeten verdedingen van wie niet bekend is dat hij met zulke processen enige ervaring heeft.

Het zou mij niet verbazen dat de radiostilte daardoor kan worden verklaard dat men de zitting op dinsdag aan het afwachten is en afhankelijk van het resultaat  de verdediging zal uitwisselen.

Re: Jean-Marie Tinck

Het zou mij geenszins verwonderen dat de advocaat morgen op de zitting uitstel gaat vragen. Naar ik gelezen heb zou het verslag van de psychiaters(s) pas morgenvroeg bij het dossier worden gevoegd....

454

Re: Jean-Marie Tinck

Na de 2de getuige tegen Tinck van 4 dagen geleden verwachte ik toch minimum een kort persbericht om eventueel de onschuld van Tinck staande te houden, maar dat er tot nog toe niets gekomen is plus dat vandaag in de media verschijnt dat hij een beetje bekend heeft wilt toch wel iets zeggen. 

Morgen weten we misschien iets meer.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

455

Re: Jean-Marie Tinck

the end wrote:

Morgen weten we misschien meer.

Deze uitspraak zal men ongetwijfeld ook in maart 1982 gedaan hebben.

Re: Jean-Marie Tinck

Heeft iemand de medeoprichters van de VZW gecheckt? Eén ervan woont op een interessante plaats, maar heeft hij altijd er gewoond?

Re: Jean-Marie Tinck

Ik denk dat je Tinck moet zoeken op de tweede rij, bij één van de 'ondersteunende teams'.

458

Re: Jean-Marie Tinck

Ik zag dat er enige interesse is over de woonplaatsen van Tinck:

  • Vanaf 12 mei 1977 woonde hij in Ukkel in een chique appartement.

  • Vanaf 14 mei 1982 verhuisde hij naar Elsene, naar een studentenkamer (dat is vier dagen na de diefstal van de Austin).

  • Vanaf 2 mei 1983 woonde hij opnieuw in Ukkel, in hetzelfde, voornoemde appartement.

Re: Jean-Marie Tinck

Merovinger wrote:

als Tinck vrijgelaten wordt en hij niets met de bende te maken heeft, bestaat de kans dat de man zichzelf van kant maakt gelet op de mediatsunami die hij over zich heeft gekregen.

Voor zover foto's iets zeggen en voor zover Tinck's levenswandel iets zegt, lijkt hij mij een type surviver.

Stel de speculaties kloppen en hij was een helper, en ik zou Tinck zijn, dan wist ik het wel. Ik zou absoluut een deal sluiten en kroongetuige worden. Alles vertellen en alle namen erbij lappen. Na een strafkorting komt ie binnen jaar of 2 vrij met genoeg geld om een zeewaardig jacht te kopen, en kan hij voorgoed de wereld rondzeilen. Geen mens die hem ooit nog vindt.

Indien hij een hoofddader is maar niet de killer, (1 of 2 moorden gepleegd) en hij vertelt alles van nog dichterbij, dan kan hij naast zijn schip nog een goed gevulde creditkaart meekrijgen.

Wat ik wil zeggen is, mocht hij iets weten, is hij degene die dus zaken zou kunnen doen. Het hele land wil immers de waarheid weten. Zonder zijn verklaringen wordt het vast een zwakke zaak. Behalve dus als hij de killer is, of een killer met meer dan 3 bendemoorden op zijn geweten. Of zelfs de leider de alles heeft bedacht. Dan lijkt me een deal niet meer mogelijk.

Ik bedoel om de waarheid te weten te komen moet men er mogelijk iets voor over hebben. Het moge duidelijk zijn, ik ben een voorstander van een deal. De waarheid is daarvoor te belangrijk. Waar die grens precies ligt, bij 1 of 2 of 3 moorden, weet ik niet. Het zou ook verschrikkelijk dubbel zijn om een Bende van Nijvel-lid te belonen. Ik weet alleen dat het heel mooi zou als dit stukje onverwerkt verleden achter kan worden gelaten. Laat Tinck aub de man zijn die ons die waarheid kan geven.

460

Re: Jean-Marie Tinck

Dirk, zeer interessante info. Je bent blijkbaar heel goed op de hoogte. Weet je iets over de reden waarom hij van een chique appartement naar een studentenkamer verhuisd is? Bovendien is hij terug gekeerd naar dat chique appartement. Hoe bleef dat al die tijd vrij? En waarom keerde hij terug?