481

Re: Jean-Marie Tinck

Tueries du Brabant: Jean-Marie Tinck passe devant la Chambre des mises en accusation

C’est ce mardi que, Jean-Marie Tinck comparaît devant la Chambre des mises en accusation. L’homme avait été arrêté au début de ce mois dans le cadre du dossier sur les tueries du Brabant wallon, la vague d’attaques meurtrières dans des grandes surfaces qui avait provoqué la mort de 28 personnes de 1982 à 1985.

Meer » Nieuws

Floris wrote:

Daar zeg je wat... zou dat echt zo zijn? Of is dat publieksbeïnvloeding van de brillen industrie via een PR-bureau? Want hij kijkt niet een beetje scheel...

Hij kijkt een "beetje" scheel. Hij kan niet met z'n linker oog in z'n rechter broekzak kijken bv. jmo

http://i61.tinypic.com/2v8pjix.jpg

482

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Hij kijkt een "beetje" scheel. Hij kan niet met z'n linker oog in z'n rechter broekzak kijken bv. jmo

Nou ja daar kan je een semantische zowel als inhoudelijke discussie over hebben, maar ik vind als je met een oog onder een hoek van 30 graden naar buiten kijkt dat je behoorlijk scheel kijkt. Als ik een overval mee gemaakt zou hebben met een knakker die zo kijkt en een politie man zou aan mij vragen hoe die knakker er uit zag, zou ik als eerste gezegd hebben: 'hij keek scheel'.

Het shot wat je nu mee-post bijvoorbeeld, het oog voor de kijker rechts kijkt naar de fotograaf het andere oog kijkt vooruit anders had die pupil links in zijn ooghoek visueel tegen de brug van zijn bril aan moeten zitten. Het kijkt inderdaad niet naar onderen, waardoor je niet het bekende broekzak-effect hebt.

483

Re: Jean-Marie Tinck

Zijn hele motoriek is nogal afwijkend. Als je bijvoorbeeld dat YouTube-filmpje bekijkt (waar de boot te water wordt gelaten), dan lijkt het wel alsof hij een  knop omzet en ineens begint te klappen.

484

Re: Jean-Marie Tinck

Vrijdag zal de raadkamer een beslissing nemen of Tinck al dan niet in de cel blijft.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean-Marie Tinck

Volgens het interview van de advocaat van Jean-Marie Tinck in Le Soir Illustré van deze week was de procureur des konings (Magnien of De Valkeneer?) aanwezig bij de ondervraging van Tinck door de onderzoeksrechter. De advocaat meldt dat dit niet gebruikelijk is maar de aanwezigheid van de procureur wel voor een stuk begrijpt. Lijken dit niet Deprêtre-toestanden?

Voorts zegt de advocaat dat hij geschokt is door de foutieve informatie die de pers de afgelopen dagen heeft gepubliceerd over de antecedenten van Tinck waardoor zijn cliënt nu gevaar loopt in de gevangenis.

Ook zegt hij dat Tinck tegen de Fransman in het café enkel relaas gedaan heeft van Bendezaken die in de pers verschenen zijn en geen andere inside info heeft verteld.

486

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck, le suspect dans les tueries du Brabant, a comparu devant la chambre des mises en accusation de Mons

La chambre des mises en accusation de Mons a analysé mardi, en fin de matinée, l’appel du mandat d’arrêt confirmé par la chambre du conseil de Charleroi à l’encontre du suspect dans le dossier des Tueries du Brabant. La chambre des mises se prononcera vendredi sur la libération ou non de l’individu âgé de 68 ans, maintenu en détention depuis le 13 mai.

Meer » Nieuws

487

Re: Jean-Marie Tinck

North End wrote:

Mocht ik Tinck zijn dan zou ik mij niet één, maar tenminste drie advocaten nemen. Een enkele Salduz-advocaat, die zeker en vast ook andere dossiers heeft lopen, kan zich toch niet in zulk een dossier binnen een paar weken inlezen. Van enige gelijkheid der wapens zou geen sprake zijn als zich Tinck, mocht men hem vervolgen, tegen het onderzoeksapparaat met een enkele advocaat zou moeten verdedingen van wie niet bekend is dat hij met zulke processen enige ervaring heeft.

Het zou mij niet verbazen dat de radiostilte daardoor kan worden verklaard dat men de zitting op dinsdag aan het afwachten is en afhankelijk van het resultaat  de verdediging zal uitwisselen.

Als ik Tinck was/zou zijn, zal ik mijn advocaat nemen.

488

Re: Jean-Marie Tinck

Jean-Marie Tinck revient sur ses déclarations et dit "s'en mordre les doigts"

La chambre des mises en accusation de Mons a analysé mardi, en fin de matinée, l'appel du mandat d'arrêt confirmé par la chambre du conseil de Charleroi à l'encontre du suspect dans le dossier des Tueries du Brabant.

Meer » Nieuws

489

Re: Jean-Marie Tinck

Weet er iemand hoe je de beelden kunt herbekijken bv. van de laatste zoekactie in het kanaal in Ronquières Gewoon om te kijken of Tinck niet aanwezig was en is komen kijken tussen het publiek zoals bv. een pyromaan die zelf een huis in brand steekt en dan mee helpt blussen of tussen de nieuwsgierigen staat te kijken.

490

Re: Jean-Marie Tinck

kenza wrote:

Weet er iemand hoe je de beelden kunt herbekijken bv. van de laatste zoekactie in het kanaal in Ronquières? Gewoon om te kijken of tinck niet aanwezig was en is komen kijken tussen het publiek zoals bv. een pyromaan die zelf een huis in brand steekt en dan mee helpt blussen of tussen de nieuwsgierigen staat te kijken.

» YouTube