491

Re: Jean-Marie Tinck

Aangehouden verdachte Bende van Nijvel blijft ontkennen

De kamer van inbeschuldigingstelling (KI) van Bergen heeft zich dinsdag gebogen over het beroep tegen het aanhoudingsmandaat dat de raadkamer van Charleroi bevestigde voor de verdachte in het dossier van de Bende van Nijvel. De KI zal zich vrijdag uitspreken of de 68-jarige verdachte al dan niet vrijkomt. De man zit sinds 13 mei in hechtenis.

Meer » Nieuws

Re: Jean-Marie Tinck

kenza wrote:

Weet er iemand hoe je de beelden kunt herbekijken bv. van de laatste zoekactie in het kanaal in Ronquières? Gewoon om te kijken of tinck niet aanwezig was en is komen kijken tussen het publiek zoals bv. een pyromaan die zelf een huis in brand steekt en dan mee helpt blussen of tussen de nieuwsgierigen staat te kijken.

Daar heb ik bij Aalst of Overijse/Braine aan gedacht. Het is toch typisch voor psychopaten om nadien te gaan genieten van de gevolgen van hun daden. Stel dat de vluchtwagen in Lennik nepspoor was en ze zich gewoon op enkele km's (of zelfs meters) van de feiten in garage/safehouse zaten.

Of dat zij overgestapt zijn in andere wagen ... eventueel zelfs meerdere wagens. En iemand anders met overvalwagen is doorgereden. Wie heeft die wagen na de overval in Overijse geparkeerd? Hij stond er niet tijdens overval. Volgens mij moet het iemand zijn met een rijkswachtersbadge ... Bouhouche of Beijer of beiden.

493

Re: Jean-Marie Tinck

Ik heb de beweringen van een vrouw die beweert Jean-Marie Tinck te hebben gekend hier geplaatst » anneesdeplomb.topdiscussion.com

Het is me niet duidelijk of er iets van aan is, want het doet denken aan de X-getuigen en het waaiert nogal uit (ze legt o.a. verbanden met antisemitische aanvallen op ULB-proffen, met een bende die zich in café's in Elsene ophield, waaronder de kliek rond Nihoul, en met de zaak Van Hees). Ik geef het maar mee en laat ieder zijn mening vormen.

Re: Jean-Marie Tinck

Niemand anders geïnteresseerd in de voormalige adressen van medezeilers LD en MS die nauwe banden met Tinck hebben? Eén van deze twee woont nu geografisch "vlakbij" de plaatsen waar 3 wagens werden gestolen, de hinderlaag aan de bar na Nijvel  én 2 wagens werden gedumpt. Is dit toeval?

495

Re: Jean-Marie Tinck

Wat ik me ondertussen bedenk: stel dat Tinck echt van de partij is geweest bij de raids, dan zullen zijn maten als ze tenminste nog in leven zijn ondertussen wel met de noorderzon vertrokken zijn. Die lezen ook de krant en kijken ook naar de journaals en blijven lijkt me echt niet zitten wachten tot hij doorslaat.

496

Re: Jean-Marie Tinck

Video » www.rtl.be

497

Re: Jean-Marie Tinck

Misschien is Tinck gewoon licht schizofreen en heeft hij er niks mee te maken:

  • rare loopje/bewegingen

  • breedsprakerigheid

  • onsamenhangende verhalen.

Ik neem persoonlijk het 'bewijs' (de zgn DNA-link) met een flink korreltje zout, anders zou hij zijn onschuld toch niet zo koppig vasthouden. Maar ik blijf wel hopen natuurlijk.

498

Re: Jean-Marie Tinck

Verdachte Bende van Nijvel zegt dat hij verklaringen heeft verzonnen » Nieuws

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Video » www.rtl.be

Ik had daarstraks de mening geopperd dat Robotfoto 17 niet scheel kijkt, maar als ik in filmpje (vanaf 1.30) de naar voor komende robotfoto bekijk dien ik die mening toch te herzien. Kan ook met de wijn te maken hebben.

500

Re: Jean-Marie Tinck

Verdachte Bende van Nijvel pochte met overvallen waarbij kinderen stierven » Nieuws