391

Re: Nijvel: 17 September

Merovinger, dat kan men natuurlijk niet uitsluiten maar vind je dan niet dat er te veel moeite en te veel wapens zijn voor een beetje koffie en praline? Koffie en pralines kon zo'n bende zelfs overdag ergens stelen zonder een wapen te gebruiken.

Re: Nijvel: 17 September

Maar die koffie, pralines en olie waren misschien niet het doel van de inbraak maar wel de brandkast (waarvoor ze dat snijmateriaal bijhadden) die ze nooit hebben kunnen bereiken doordat ze tweemaal gestoord werden in hun bezigheden. De eerste maal door het koppel en de tweede maal door de rijkswachters. Zie de mogelijke hypothese die ik in mijn posts #268, #269, #274, #275 en #276 geformuleerd heb.

Re: Nijvel: 17 September

Zeki, de buit bestond (volgens de officiële lezing) uit vijf dozen pralines, vijf bussen arachide olie van vijf liter, vijf bussen maïsolie van vijf liter, tien zakken koffie van twee en een halve kilo en veertig pakjes Maragogype van vijfhonderd gram. Ik kom aan een buit met een gewicht van 95 kilo exclusief pralines. U hebt een paar grote broekzakken nodig om zoiets overdag te stelen zonder wapen. smile

Ik vind de gedachte van Merovinger zo slecht nog niet. Als we deze buit toevoegen aan een nieuwe Mercedes, bracht deze inbraak best wat op.

Ik ben van mening dat het ensceneren van een inbraak volstrekt overbodig was (en onnodig riskant) als het erom ging een koppel te vermoorden waarmee van te voren een afspraak was gemaakt. Als je weet dat ze komen, dan is het toch veel sneller en eenvoudiger om ze op te wachten, af te maken en te vertrekken? Waarom dan alle moeite, tijd en risico's nemen voor een inbraak?

Men kan natuurlijk zeggen dat de inbraak bedoeld was om te maskeren dat het een executie betrof. Maar dat zou alleen werken als de Bende van Nijvel van tevoren wist dat de politie de handel en wandel van de slachtoffers niet zou nagaan. Echter, de politie doet zoiets meestal toch en heeft dat ook in dit geval gedaan.

Re: Nijvel: 17 September

En vonden niets » Forum

395

Re: Nijvel: 17 September

De week voordien stelen de Bende van Nijvel hoogtechnologische en geheime prototype kogelvrije vesten, waarbij 1 dode en 1 zwaar gewonde valt. Om de week erna een brandkast in Nijvel open te breken. En dit met 2 riot guns, en nog vijf andere handwapens + de kogelvrij vesten en een valse rijkswachtwagen die toevallig opduikt. Er zijn 3 slachtoffers in Nijvel 2 betrokken in het Eurosystem en Roze Balletten-dossier, en dan de vermoorde rijkswachter die een eigen dossiers had (recente moorden en extreem rechts), en die op een aparte wijze afscheid nam van zijn vrouw en die in feite niet moest werken die avond maar onder druk toch gegaan is.

Er is ook nog het feit dat de rijkswachtcombi vanop vier plaatsen beschoten is, ook langs achteren, dit is een pure hinderlaag, aan de Diable is er het kruisvuur. En over hoe het koppel vermoord is weten we bitter weinig, wat hebben de daders gedaan in de meer dan 20 minuten tussen de moorden op het koppel en de rijkswacht. Zo'n deur open branden duurt niet lang maximum 5 min, dus nog meer dan 15 min, wat hebben ze gedaan, waarom hebben ze de brandkast niet open gebroken maar wel tijd gehad om chips te eten?

En dat verplaatsen van die lichamen, mij ga je niet vertellen dat 1 à 2 mannen geen lichaam over een hek kunnen werpen. Ze hebben de lichamen tientallen meters verplaatst duurt ook niet echt lang, en niet naar de brandkast gegaan, ze moeten met minimum 3 maar waarschijnlijk waren ze met met meer 4 of 5, wat hebben die al die tijd gedaan? Dat is in feite één van de grote vragen. En hoe is het koppel vermoord?

De theorie van afrekeningen is waarschijnlijker, daar vallen de puzzelstukken meer op zijn plaats, dan een soort roofdieren-theorie die zeer onlogisch is en ook vol is van toevalligheden die het in feite niet zijn. Fourez was een berekend man die zijn auto verbruik nauwgezet bijhield, ik ken nog zo'n mensen en kan voorspellen waar en wanneer ze gaan tanken, zelfs wanneer ze hun boodschappen gaan doen, mensen zijn gewoonte dieren. Er is ook nog Charlie De Pauw die zich bedreigd voelde en beschermt werd door WNP, en uiteindelijk naar Amerika gevlucht is, maar in '84 ook vermoord is. Beiden visten in dezelfde wateren!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

396

Re: Nijvel: 17 September

CleverTrevor wrote:

Ik ben van mening dat het ensceneren van een inbraak volstrekt overbodig was (en onnodig riskant) als het erom ging een koppel te vermoorden waarmee van te voren een afspraak was gemaakt. Als je weet dat ze komen, dan is het toch veel sneller en eenvoudiger om ze op te wachten, af te maken en te vertrekken? Waarom dan alle moeite, tijd en risico's nemen voor een inbraak?

Omdat, en dit heb ik al vaak gezegd, het nu geen moord maar een "ongeval" is. Betrapt door inbrekers en toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. (Als je ervan uitgaat dat het een afrekening was natuurlijk.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nijvel: 17 September

Nu, zoals ik het laatste gedeelte van mijn argumentatie zeg, ook bij iets wat lijkt op een "ongeval" doen speurders vaak slachtofferonderzoek om zeker te zijn. Dat is ook in dit geval gebeurd. Een afrekening maskeren als ongeval heeft alleen zin als je weet dat de politie geen onderzoek naar de slachtoffers doet, maar dat is, voor zover mij bekend, niet de routine.

Maar soit, ik ga erover ophouden. Misschien kan Tinck of een ander er nog eens een licht op werpen. smile

398

Re: Nijvel: 17 September

the end wrote:

Er is ook nog Charlie De Pauw die zich bedreigd voelde en beschermt werd door WNP, en uiteindelijk naar Amerika gevlucht is, maar in '84 ook vermoord is. Beiden visten in dezelfde wateren!

Charlie (Charly?) De Pauw vermoord? Waar haal je die info? Ik vind daar nergens iets van terug - niet in mijn herinneringen en ook niet op het internet.

Re: Nijvel: 17 September

the end wrote:

en dan de vermoorde rijkswachter die een eigen dossiers had (recente moorden en extreem rechts), en die op een aparte wijze afscheid nam van zijn vrouw en die in feite niet moest werken die avond maar onder druk toch gegaan is.

Hoe kan je iemand zo zwaar onder druk zetten dat hij een gewisse dood tegemoet gaat? Werd zijn gezin bedreigd?

400

Re: Nijvel: 17 September

Eerst laten ze hem tijdens zijn werk via oversten verstaan wat de manier van werken is en wat fout is! Als je dat na enkele keren niet (kan of wil) begrijpen wordt het probleem dat je bent op een andere manier opgelost. Je wordt opgeroepen wegens tekort personeel, en de rest loopt vanzelf in het goede spoor.